"Ei ole tervettä, jos viikko ilman treeniä on sietämätön ajatus"
Kertoo Yle: https://yle.fi/uutiset/3-10254649
Ja on ihan oikeassa. Huutonauran turvonneille puntti-masoille ja itseään hysteerisenä someen kuvaaville treenu-lissuille :D! Lukekaa välillä vaikka kirja kipittelyn ja punttipenailun sijaan, niin meitä normaaleja ihmisiä ei hävettäisi ihan yhtä paljon aina kun se leipäläpi aukeaa. Peilin edessä seisoskelu on valtavaa elämän hukkaamista. Sairasta.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas mitä kaikkea hyödyllistä ja sivistävää voisitte tehdä perse hiessä ryntäilyn sijaan. Olen pahoillani puolestanne. Elämä valuu hukkaan pershien mukana.
Kuten esimerkiksi sipsin syöminen ja temptation islandin katsominen on sitä elämää mitä katsoo sitten kuolin vuoteellaan ja miettii "olisimpa syönyt lisää sipsiä ja katsonut lisää temppistä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat siis väärässä? Treeninarkkarit täällä puolustelemassa epätervettä addiktiotaan :D!
Jutussa sanottiin "voi olla" nyt taas puolustellaan epäterveellisiä elämän tapoja. Samalla logiikalla voi sanoa nestehukan olevan terveellistä, koska vesimyrkytykseen voi kuolla.
Kukaan ei ole puolustellut epäterveellisiä elämäntapoja. Siitä puhutaan nyt, että liikunta-addiktio on pahimmillaan mielenterveysongelma. Terveellisesti voi elää ilman juoksemista tai punttipenailuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas mitä kaikkea hyödyllistä ja sivistävää voisitte tehdä perse hiessä ryntäilyn sijaan. Olen pahoillani puolestanne. Elämä valuu hukkaan pershien mukana.
Kuten esimerkiksi sipsin syöminen ja temptation islandin katsominen on sitä elämää mitä katsoo sitten kuolin vuoteellaan ja miettii "olisimpa syönyt lisää sipsiä ja katsonut lisää temppistä"
Sekö olisi sinulle se ainoa muu vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat siis väärässä? Treeninarkkarit täällä puolustelemassa epätervettä addiktiotaan :D!
Jutussa sanottiin "voi olla" nyt taas puolustellaan epäterveellisiä elämän tapoja. Samalla logiikalla voi sanoa nestehukan olevan terveellistä, koska vesimyrkytykseen voi kuolla.
Kukaan ei ole puolustellut epäterveellisiä elämäntapoja. Siitä puhutaan nyt, että liikunta-addiktio on pahimmillaan mielenterveysongelma. Terveellisesti voi elää ilman juoksemista tai punttipenailuakin.
Liikkumattomuus on epäterveellinen elämäntapa ja sitä tässä puolustellaan vääristelemällä asiantuntijoiden juttuja. Asiantuntijan mukaan "voi olla" ja joku on saanut väännettyä, että jos ei halua olla treenaamatta viikkoon on varmasti ongelma. Toki voi liikkua muilla tavoilla, mutta eivät nuo huonompia ole.
Kroppaa koskee jos ei pääse liikkeelle. Minä kävin maanantaina viimeksi ja pari päivää on ollut ihan hirveä olo kropassa, liikettä kaipaisi. Tänään käyn lenkillä. En tosiaan aina jouda liikkumaan ja rehellisesti, se olisi niin helppo lopettaa. Joten minulle tämä ”oire” on vain hyvä ja muistuttaa ettei saa jäädä laakereilleen lepäämään vaan liikkua pitää.
Liikun koska minulla on selkä ja lonkka huonona, niihin liike on lääke ja lihakset helpottaa kipua. Olen kohta pari vuotta pärjännyt ilman lääkkeitä ja aion pärjätä vastakin.
Ulkonäkö on sivuseikka, en ole ikinä kuvannut itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö olisi sinulle se ainoa muu vaihtoehto?
Voithan sinä irtsareita syödä ja katsoa bb:tä.
Mun mielestä tuo artikkeli tekee vain hallaa. Ihmiset liikkuu muutenkin liian vähän ja ylipainoiset liikkumattomat ihmiset ei tarvitse enää lisää tekosyitä liikkumattomuuteensa.
Toivon että kukaan ylipainoinen ei lue tuota artikkelia ja ajattele mielessään että "katsos nyt, liikunta ei ole terveellistä"
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo artikkeli tekee vain hallaa. Ihmiset liikkuu muutenkin liian vähän ja ylipainoiset liikkumattomat ihmiset ei tarvitse enää lisää tekosyitä liikkumattomuuteensa.
Toivon että kukaan ylipainoinen ei lue tuota artikkelia ja ajattele mielessään että "katsos nyt, liikunta ei ole terveellistä"
Samaa mieltä. Ja kun miettii kaikki liikunta on toki hyväksi mutta kehittävään liikuntaan ei silti riitä 1-2 kertaa viikossa. Omaan lepoviikkoon kuuluu 2 treeniä, ei liikkumattomuutta koska se on paljon pahempi.
Itse olen yksinäinen ihminen ja se, että minä en treenaisi koko viikkoon tarkottaisi lähinnä sitä että vain homehtuisin asunnossani yksin. Liikunta on mulle henkireikä, vaikka en useimmiten juttele kenellekään treenatessa niin tulee sentään oltua ihmisten parissa. Tuntuu paremmalta tulla taas kotiin kun on käynyt jossain. Onko se sitten pahasta että en pysty olemaan koko viikkoa treenaamatta? Rehellisesti sanottuna jo kolme treenaamatonta päivää tekee tiukkaa..
Itse treenaan ja liikun paremman yleiskunnon takia. Saan yöllä hyvin nukutuksi ja tietyistä urheilulajeista saa hyvän mielen. Enkä edes keskity kilpasuorittamiseen vaan yleisen hauskanpidon takia muiden kanssa tai musiikkia kuunnellen. Yhdistän myös liikuntaa muihin ei-liikunnallisiin harrastuksiin. Jos vaikkapa pelaan jotain tietokoneella/konsolilla, voin asettaa itselleni treeniliikkeitä määrän y aina kun tavoite x täyttyy. Tai jos katson vaikkapa elokuvaa suoraan telkkarista, voin treenata mainoskatkojen aikana tai samalla kun katsoo leffaa. Esimerkkejä on runsaasti. Joku voisi sanoa, että hulluhan tuo on, mutta toisaalta minua ei juuri kiinnosta muiden negatiiviset mielipiteet asiasta.
Kun katson ikäisiäni nelikymppisiä naisia, niin kyllä monesta näkyy, että ruoka maistuu paremmin kuin liikunta. En ole itsekään mikään supertimmi, vaan painoni alkaa olla normaalin ylärajoilla. Erona vain on se, että minä olen pyrkinyt lisäämään liikuntaa, ikätoverini, etenkin kaverini, näyttävät vähentäneen. Olen treenannut juoksua useamman vuoden, teetin juuri uuden saliohjelman. En ymmärrä, miksi muut vaikuttavat luovuttaneen. Miksi nelikymppiset naiset antavat itsensä lösähtää?
Nykyaika melkein kaikilla ihmisillä länsimaissa on sellaista, että sitä luonnollista liikunta-annosta ei vaan tule jos sitä ei erikseen lähde tekemään. Työ on harvalla enää niin fyysistä ja ruokaa on ihan hirveästi tarjolla ilman että sen eteen joutuu fyysisesti hikoilemaan, toisin kuin menneinä aikoina. Sehän kyllä näkyy meissä ihmisissä tuolla katukuvassa. Ruoan määrä ja laatu on pääsyy kansan lihomiseen, mutta liikunnan puute ei siinä yhtälössä ai ainakaan auta asiaan. Liikunnan puute, ja ylipaino tekee sairaaksi. Itselleen ei pidä valehdella näissä asioissa.
Liikkumaan vaan. Aika harva aloitteleva pullukka, itseni mukaan lukien saa treenattua liian paljon ja kovaa ainakaan alkuun. Toki joku voi siihenkin ansaan mennä jos oikein verenmaku suussa alkaa treenaamaan ja vielä leikkaa syömisiään rankalla kädellä. Jos ei ole aivan varma, että itsekseen pärjää kun aloittaa terveellisempää elämää niin voi olla ihan ok ottaa vaikka muutama priiffaustunti jonkun valmentajan /PT:n kanssa, niissäkin on nykyään mitä valita.
Haaveilen että eläisin aktiivisemmin ja liikkuisin enemmän, paljon enemmän kuin nuo koiran kans köveleskelyt.