Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei ole tervettä, jos viikko ilman treeniä on sietämätön ajatus"

Vierailija
24.06.2018 |

Kertoo Yle: https://yle.fi/uutiset/3-10254649

Ja on ihan oikeassa. Huutonauran turvonneille puntti-masoille ja itseään hysteerisenä someen kuvaaville treenu-lissuille :D! Lukekaa välillä vaikka kirja kipittelyn ja punttipenailun sijaan, niin meitä normaaleja ihmisiä ei hävettäisi ihan yhtä paljon aina kun se leipäläpi aukeaa. Peilin edessä seisoskelu on valtavaa elämän hukkaamista. Sairasta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki treenaajat ole puntteilijoita/kipittelijöitä/peilin edessä seisoskelijoita. Minä urheilen koska siitä tulee hyvä olo ja painonhallinta on helpompaa. Kyllä siinä ehtii tulla aika löysä olo jos viikon istuu ahterillaan, vaikka ei se toki sietämätön ajatus ole kun välillä on esim. flunssan takia pakko lepäillä.

T: somessa 0 kuvaa lärvistä&kropasta enkä peilin edessä muutenkaan viihdy

Vierailija
2/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen treenannut/käynyt jumpissa 15 vuotta enkä ole kertaakaan ottanut kuvaa itsestäni siellä, en itselleni, en someen. Peiliin katson siellä sen verran, että näen teenkö liikkeet oikein.

Minä voisin sanoa sitten vaikkapa, että on ihan sairasta syödä suklaata joka viikko, on ihan sairasta juoda saunakaljat pari kertaa viikossa, on ihan sairasta kuvata vähäpukeista lastaan someen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjotus, huono otsikointi tässä alotuksessa. Minulle viikko ilman treeniä ois sietämätön ajatus, koska liikunta on mulle elämäntapa, josta nautin yli kaiken. Ihan vaan sen tekemisen, ei ulkonäön vuoksi.

Vierailija
4/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tottunut juoksemaan vaikka kolme kertaa viikossa pitkiä lenkkejä niin kroppa ja mieli ei tykkää jos jättää juoksematta. Eihän kukaan sitäkään tsiisustele jos täysin liikuntaan tottumaton pitää viikon sisällä suoritettavaa kolmea urheilukertaa sietämättömänä ajatuksena:)

Ihmisen keho ja mieli toimii parhaiten kun pysyttelee liikunnan ja syömisten kohdalla samoissa rutiineissa niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
5/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tottunut juoksemaan vaikka kolme kertaa viikossa pitkiä lenkkejä niin kroppa ja mieli ei tykkää jos jättää juoksematta. Eihän kukaan sitäkään tsiisustele jos täysin liikuntaan tottumaton pitää viikon sisällä suoritettavaa kolmea urheilukertaa sietämättömänä ajatuksena:)

Ihmisen keho ja mieli toimii parhaiten kun pysyttelee liikunnan ja syömisten kohdalla samoissa rutiineissa niin paljon kuin mahdollista.

Sama kuin alkoholisti ei tykkää jos on viikon juomatta.

Vierailija
6/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on saatava jokapäiväinen liikunta-annokseni. Parempi riippuvuus tämä silti kuin tupakka, alkoholi, huumeet...

Vierailija
7/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on saatava jokapäiväinen liikunta-annokseni. Parempi riippuvuus tämä silti kuin tupakka, alkoholi, huumeet...

Paitsi jos liikkuu silloinkin kun se on vaarallista terveydelle esim flunssan takia.

Vierailija
8/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suklaan ja sipsit mussuttaminen sohvalla vasta säälittävää on. Kateelliset vinkuu kun toiset saa liikuttua ja pitää kehonsa ja mielensä kunnossa.

Vierailija
9/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että jos on tottunut säännölliseen liikuntaan ja pitää siitä, voi viikko ilman liikuntaa harmittaa, mutta jos se täysin kestämätöntä on, niin ehkä vähän turhan pakkomielteistä...

Vierailija
10/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaamattomuus se vasta luonnottomuus on. Itse en saanut nukuttua ennen kunnolla kunnes aloitan säännöllisesti treenaamaan kunnolla.

Vierailija
11/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin alkoholisti ei tykkää jos on viikon juomatta.

Pikemminkin viikko syömättä, koska luonnollinen tarve ei ole riippuvuus.

Vierailija
12/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vaatijaa asiantuntijatyota (joojoo, nyt alkaa taas huuto etta mita tama on) johon sisaltyy joinain vuosina yli 100 paivaa matkustusta. Tyon vastapainoksi on pakko paasta joka paiva tunniksi puoleksitoista urheilemaan, muuten ei kasetti kesta.

Vierailija
13/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktioita on monenlaisia.

Vierailija
14/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tärkeästä mielipiteestäsi, et vain osaa nähdä asiaa muutenkuin mustavalkoisen näkemyksesi kautta. Itse olen "lääkinnyt" itseäni liikunnan kautta koko elämäni, mulla siis adhd ja urheilu on oiva tapa rauhoittaa kroppaa, enkä tiedä missä jamassa olisin ilman sitä. Olen tavallaan koukussa liikuntaan, mutta mielummin siihen koukussa kuin vaikkapa alkoholiin.

Vierailija
15/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle viikko ilman liikuntaa aiheuttaa mm. unettomuutta, ummetusta, väsymystä, ruokahaluttomuutta ja selkävaivoja. Todellakin olisi sietämätön ajatus. Ei sen silti tarvitse joka kerta tarkoittaa hiki hatussa itsensä rääkkäämistä. 

Ps. Vaikka liikun 4-5 kertaa viikossa, ehdin lukea n. kolme kirjaa kuussa eikä somesta löydy yhtään kroppakuvaa.

Vierailija
16/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kyllä ole nappulapainin ala-asteella aloittamisen jälkeen pitänyt kokonaista viikkoa taukoa liikunnasta. Olen myös huomattavasti paremmassa kunnossa kuin omat ikätoverini, jotka ovat kolmekymppisinä kuin 55 -vuotiaat vanhempani.

Vierailija
17/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutussa ja aloittajallakin ovat menneet vähän puurot ja vellit sekaisin. Kyllähän nyt jo terveydellisistä syistäkin kannattaisi liikkua muutaman kerran viikossa. Ammattiurheilijat treenaavat pari kertaa päivässä. Mikä sitten on epänormaalia treenaamista? Kuinka moni tuntee oikeasti ihmisen, joka urheilee liikaa? Itse en ainakaan. Liikkumattomuus on paljon epäterveellisempää ja valitettavasti yleisempää.

Vierailija
18/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat siis väärässä? Treeninarkkarit täällä puolustelemassa epätervettä addiktiotaan :D!

Vierailija
19/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijat siis väärässä? Treeninarkkarit täällä puolustelemassa epätervettä addiktiotaan :D!

Jutussa sanottiin "voi olla" nyt taas puolustellaan epäterveellisiä elämän tapoja. Samalla logiikalla voi sanoa nestehukan olevan terveellistä, koska vesimyrkytykseen voi kuolla.

Vierailija
20/35 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua asiantuntijoiden laatimiin liikuntasuosituksiin, tässä liikuntaa useampi kerta viikossa: http://www.ukkinstituutti.fi/liikuntapiirakka