Linux-nörtti täällä. Minulla on ennestään palvelin jossa on 11 kiintolevyä ja äsken tilasin uuden emolevyn jossa on peräti 14 SATA-porttia. Onko kysyttävää?
Samalla tilasin prosessorit, pari muistikampaa, sopivan kotelon, passiivijäähdytteisen virtalähteen, muutamia komponentteja vesijäähdytykseen ja tietty läjän neljän teratavun kiintolevyjä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksesi?
Yliopisto. Opiskelen tietojenkäsittelytiedettä.
Vierailija kirjoitti:
systemd vai init?
Jotkut vihaa systemd:tä syvästi mutta olen niin tuore etten ole kunnolla työskennellyt initd:n kanssa. Totuin suoraan käyttämään systemd:tä joten pelitän sillä.
Debianissa pitäisi olla mahdollsita vaihtaa initd takaisin jollain tavalla. En ole vain tutkinut tarkemmin.
Miten pärjäät niillä? Siivosin turhat asiat tietokoneeltani. Nyt riittää 2 kappaletta 64G muistitikkua. Jahka saan tarpeettomat tavarat myytyä, riittävät pienemmätkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten pärjäät niillä? Siivosin turhat asiat tietokoneeltani. Nyt riittää 2 kappaletta 64G muistitikkua. Jahka saan tarpeettomat tavarat myytyä, riittävät pienemmätkin.
Kaikki tulee ihan hyötykäyttöön eikä yksikään levy ole turha.
Vierailija kirjoitti:
mikä raid-asetus?
En käytä RAIDia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä raid-asetus?
En käytä RAIDia.
Siksikö, että RAID tappaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä raid-asetus?
En käytä RAIDia.
Siksikö, että RAID tappaa?
En vaan en tarvitse sitä.
Vierailija kirjoitti:
allow-guest=false
Palvelimessa ei ole työpöytäympäristöä joten tuo on turhaa.
Teostolta päivää. Lopettakaa heti!
Vierailija kirjoitti:
Teostolta päivää. Lopettakaa heti!
:D
Minulla ei ole mitään tekijänoikeuksien alaista materiaalia.
nano on paras kirjoitti:
Emacs vai Vim?
Emacs koodailuun ja Vim muokkaamaan konffaustiedostoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Koska tarvitsen näin paljon tallennustilaa.
Miksi neljän teran levyjä, eikä isompia? Vikasietoisuus paranee kun levyjä on mahdollisimman vähän lukumäärällisesti.
Minkälaisen RAIDin laitat levyille?
Koulutuksesi?