Onko muita?
Lukiessani palstoja eri palstoja puhutaan imettävistä, osittain imettävistä (äidinmaito ja korvike) sekä korviketta antavista äideistä. Missään en ole törmännyt omaan käytäntööni: lapsi saa ravintonsa pumpatusta äidinmaidosta yli 90%:sti. Muutoin näytän välillä tissiä, jotta tuotanto pysyisi yllä. Meidän neiti ei selvästikään osaa syödä tissistä. Syynä varmasti on hänen rankka alkunsa, jolloin sain antaa tissiä korkeintaan kerran päivässä. Aivan aluksi neiti sai ravintonsa nenämahaletkulla ja pulloruokintaan siirryttiin vähitellen.
Omasta mielestäni pulloruokinta on helppoa. Voin myös itse lähteä rauhassa kauppaa, ulkoilemaan tms. kun ei tarvitse aina miettiä, että herääkö lapsi sillä aikaa nälkäisenä. Ja usein puhuttu pullorumba? Mikä rumba? Ei se ole yhtään vaikeaa. Tiskaan pullot heti pian syötön jälkeen enkä kerää niitä kauheasti odottamaan. Toiset puhuvat vielä imettämisen helppoudesta yöllä kun voi sängyssä vain tunkea tissin suuhun. Meidän neiti raivoaa, enkä halua häiritä isin unia, joten joudun joka tapauksessa nousemaan sängystä. Vaihdan myös vaipan useimmiten ennen syöttöä... Myös yöllä, koska neiti kakkaa mielettemästi.
Iglu ja Kepa 4vkoa 6päivää
Kommentit (3)
Jaksan pumpata joo ja taustalla on osittain varmasti kannustamassa itsekkäät syytkin: haluan painoa alaspäin =)
Ulkoilusta: meillä on koira ja mun mielestä on välillä tosi kiva käydä sen kanssa ihan itsekseenkin ulkoilemassa. Olen todennut, että joka kerran, kun tulen takasin, odottavat isi ja vaavi täällä minua syöttöpuuhissa. Sillä ei tunnu paljoakaan olevan merkitystä, koska olen hänet viimeksi sitä ennen syöttänyt...
Mutta joo, olenko oikeasti ainoa?
Iglu
hauskaa kuulla että joku tekee samallalailla kuin minä. tyttö syntyi pari viikkoa sitten sektiolla ja oli pieni. joutui sitten keskolaan, jossa annettu nenämahaletkulla osa ruoasta ja sitten pullosta. minä vein pumppaamaani maitoa tytölle sinne ja nyt olen kotosalla pumpannut ja välillä antanut rinnastakin mutta tuntuu ettei se kiinnosta tyttöä ollenkaan. joten rintamaitoa ja korviketta käytetään ja tietysti joo välillä käydään rinnaltakin imemässä ettei aiva kokonaan maidon tulo lopu.
Harmi, että teillä ollut rankka alku. Tosi hienoa, että pumppaat maidon vauvallesi. Luulen, että olet harvoja, jotka niin jaksavat tehdä.
Muutama mun milelipide kommentteihisi. Mun mielestä taas on älyttömän helppoa esim. poissa kotoa ollessa imettää, koska ei tarvii miettiä onko korviketta ja pulloja tarpeeksi. Imettäessä maito on heti saatavilla ja oikean lämpöistä. Yöllä meillä ei raivota, joten kätevästi käy imettäminen eikä tarvii mennä pulloa lämmittämään.
Itse en ole henkilökohtaisesti kaivannut vapaata menemistä, koska imettämisen aika on niin lyhyt aika elämästä, että mielelläni olen sen ajan ollut aina vauvani saatavilla. Ja kiinteiden aloituksen myötä, pystyn ihan hyvin olemaan pidempiä aikoja poissa, jos on tarvis. En vaan malta jättää vauvaa, kun ikävä iskee heti. En siis ainakaan vielä ole kaivannut omaa aikaa.
Mutta näin meillä kaikilla on erilaiset mielipiteet ja toisille toinen on helppoa ja toisille toinen. En siis mitenkään teilla sinun näkemyksiä, kerroin vain muutaman oman ajatuksen...Keskustelupalstahan tämä on:)