Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10v poika hermostuu pihapeleissä, vaikka olisi voitolla, kun pelissä mukana isä tai äiti

Vierailija
23.06.2018 |

Taaskaan ei voitu pelata jalkapalloa leikkimielisesti, n. 10 min meni hyvin, sen jälkeen alkoi kiukuttelu ties mistä asiasta. Kiukuttelee yleensä häviöstä, nyt ei ollut edes kyse siitä. Minä (äiti) satuin tekemään maalin ja siitä nousi kyllä todella kova huuto ja väänsi itkua.

Olen ollut yli vuoden osallistumatta samoihin pihapeleihin pojan kanssa, vaikka on pyytänyt mukaan, koska en jaksa kuunnella kiukkua. Ajattelin etyä nyt olisi kasvanut sen verran, että kiukku olisi loppunut, mutta sama meno jatkuu.

Onko kokemuksia ja mikä auttaisi? Huomiota en ole antanut ja voivotellut että voi kun kiukuttaa... Olen jättänyt täysin huomiotta.
Ilmeisesti ainoa mikä auttaa, on olla pelaamatta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tuollainen lapsi joka kiukustuu näennäisesti ihan pienistä asioista kuten tuo. Nyt aikuisena olen todella itsekriittinen ja tyytymätön persoona edelleen ja olen päätynyt ajattelemaan että olen ollut sellainen jo lapsena, ahdistunut ja kovissa paineissa. Lapsilla se vain näyttäytyy vielä kovin epäselvänä eikä lapsi osaa nimetä mikä ahdistaa. Uskoisin että kyse siitä että rima liian korkealla itsensä suhteen. Voi tietenkin olla kyse muustakin.

Mikähän siihen auttaisi. Ehkä kannattaa yrittää ymmärtää. Itsellä sellainen muistikuva lapsuudesta että vanhempien reaktio on ollut nöyryyttävää, kun minua on rankaistu huonosta käytöksestä kun oikeasti kyse ollut siitä että kaipaisin rohkaisua ja hyväksyntää.

Vierailija
2/3 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö oikeasti hyväksyä ja kannustaa, kun lapsen kiukku alkaa?! Tuollaisella käytöksellä niitä nykyajan rääväsuisia kersoja kasvatetaan. Hyi hitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo ikä 9-12-v on aivan karseaa. Murrosikä alkaa tulla vaivihkaa, lapsen mieli on myllerryksissä josta seuraa ininää ym. raivostuttavaa käytöstä. Koulukiusaaminen on yleensä pahinta siinä 4-6 lk. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän