Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan työnkuva

...
23.06.2018 |

Olen noin 26v nuori mies ja suunnittelemassa lähtä opuskeleen lähihoitajaksi.
Suuntautuminen päihde ja mt tai lapsiin ja nuoriin. Minkälaisiin työpaikkoihin voin työllistyä ja minkälainen työkuva?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut sanaakaan.

Lähihoitajakoulujen äidinkielenopetuksen taso ei valitettavasti ole kummoinen.

Vierailija
42/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut sanaakaan.

Kuinka se voisi ollakaan, eikö koko homma ole lähinnä kirjekurssi. Siellähän on kaikki puoliksi kielitaidottomat ”ulkomaalaisetkin”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut sanaakaan.

Mulla ei kyllä äidinkieltä oo opetuksessa ollut ollenkaan. :) Se ei oo se pääasia, kuhan osaa kirjata asianmukasesti.

Vierailija
44/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäristä lähäreiksi ”aktivoidaan” jokainen joka kynnelle kykenee.

Vierailija
45/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itse asiassa aika moni sellainenkin, joka ei varsinaisesti kykenisi kynnelle, mutta joka päästetään opettajan määräyksellä "armoykkösin" näytöistä läpi, harjoittelupaikan edustajan puistellessa päätään.

Vierailija
46/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse erikoistuin ensihoitoon, kuten kaikki samaan aikaan koulussa olleet pojat (olisko ollut 4 kpl) :D kaikki heistä työllistyivät ensihoidon pariin, melkein kaikki ambulansseihin. voin lämpimästi suositella tätä vaihtoehtoa jos vain akuuttipuoli kiinnostaa, työllistyminen hyvin todennäköistä. itse jatkon ammattikorkeaan ensihoitajaksi, meidän koulutukseen ei edes pääsisi ilman tuota lh, ensihoito pohjakoulutusta joten en sitä ihan turhana pitäisi :) meidän koulussa ainakin opetuksen taso oli loistava.

Vierailija
47/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse asiassa aika moni sellainenkin, joka ei varsinaisesti kykenisi kynnelle, mutta joka päästetään opettajan määräyksellä "armoykkösin" näytöistä läpi, harjoittelupaikan edustajan puistellessa päätään.

Tämä! Varmasti yleisesti tiedossa. Ihanaa ”hoitoa”...

Vierailija
48/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsiin ja nuoriin suuntautunut lh. Työskentelen perhetyössä. Lastenhoitoa, kotitöiden tekoa ja ohjaamista, perheiden asioiden hoitoa, koulun/päiväkodin/sosiaalityön kanssa yhteistyötä. Tykkään työstäni koska tapaan ja olen perheiden kanssa. He eivät ole vain papereissa lukevia nimiä minulle.

Vierailija
49/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työnkuva ja työllistymismahdollisuudet ovat todella laajat. Paljon toki varmaan riippuu koulusta ja siitä minkälaisiin harjoittelupaikkoihin pääsee. Ja ohjaajasta myös. Itse olen suuntautunut mt ja päihdetyöhön, mutta työurani tehnyt lähinnä muistisairaiden vanhusten parissa. Ja tykkään itse työstä tosi paljon. Valitettavasti tässä hommassa on aika paljon monenmoisia lieveilmiöitä jotka vähentää työssäviihtymistä.. Ja tietysti plussana voi pitää sitä että jos olet hyvä hommassasi niin voit täysin valita paikkasi ja vuorosi mitä teet. On niin sanotusti työntekijän markkinat.

Vierailija
50/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mt ja päihdetyöhön suuntautunut. Erikoistumisvuonna tein harkat nuorisokodissa ja nuorisopsykiatrialla erikoissairaanhoidossa, jonne pääsin valmistuttuani töihin. Nykyään olen "samassa talossa" aikuisten akuuttipsykiatrian osastolla. Työnkuva on laaja, on lääkehoitoa, omapotilas keskusteluja, lääkärin vastaanottoja ja yleistä asiakkaan asioista huolehtimista ja olla linkki asiakkaan ja kaikkien hoitotahojen kanssa. Moniammatillista työtä siis, on psykiatreja, lääkäreitä, sossua, omaisia, u name it ja tietysti itseään saa kehittää jatkuvasti. Rankkaa on välillä, mutta tykkään työstäni. Vakipaikkaa odottelen ensivuonna :)

Vierailija
51/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akkavaltanen ala, eiköhä sinne yks nuori mieski mahdu sakkiin.

2019 ajattelin hakea. Omasta mielestä sovellun alaan.

(Ap)

Akat versus miehet -ajattelulla et kyllä sovi töihin naisvaltaiselle alalle.

Vierailija
52/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikoo mt- puolelle, olisi näin "potilaan" näkökulmasta hyvä jos hoitaja tietäisi jotain hoidettavien sairauksista. Eikä luulisi että oma elämänkokemus ja mielipiteet riittää. Ja jos asenne on "niskasta itteä kiinni vaan ja lenkille" niin ei kannata lähteä kiduttamaan potilaita.

Vierailija
53/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työnkuva riippuu paikasta minne menet, suuntautumisesta siis. Itse ammattia tehneenä kotihoito on se alue jota en suosittele kenellekkään. Aivan järkyttävää pikajuoksua/piipahtamista kello kaulassa. Mutta enempi kotihoidon ongelmista onkin sitten luettavissa lehdistä melkeinpä päivittäin.

Vierailija
54/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akkavaltanen ala, eiköhä sinne yks nuori mieski mahdu sakkiin.

2019 ajattelin hakea. Omasta mielestä sovellun alaan.

(Ap)

Akat versus miehet -ajattelulla et kyllä sovi töihin naisvaltaiselle alalle.

Kyllä kanalauma haluaa ja tarvitsee sen kukon itselleen.

Vierailija
55/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikoo mt- puolelle, olisi näin "potilaan" näkökulmasta hyvä jos hoitaja tietäisi jotain hoidettavien sairauksista. Eikä luulisi että oma elämänkokemus ja mielipiteet riittää. Ja jos asenne on "niskasta itteä kiinni vaan ja lenkille" niin ei kannata lähteä kiduttamaan potilaita.

Tämä on totta. Myös muualla kuin mt-puolella täytyy lähestyä ja toimia asiakasta/potilasta kunnioittaen. Esimerkiksi itse kohtaan asiakkaat heidän kotonaan. En voi missään nimessä mennä sinne "minä tiedän mitä pitää tehdä" asenteella. -48-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän