Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan työnkuva

...
23.06.2018 |

Olen noin 26v nuori mies ja suunnittelemassa lähtä opuskeleen lähihoitajaksi.
Suuntautuminen päihde ja mt tai lapsiin ja nuoriin. Minkälaisiin työpaikkoihin voin työllistyä ja minkälainen työkuva?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan itse selvittämään.

Vierailija
2/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon lähäri ja valitsin pyllynpyyhkimislinjan. Onneks niin ku ne toiset jotka meni pyllynpesemislinjalle joutu paljon sottasempii töihi.

Vierailija
4/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et katso netistä?

Aiot lähihoitajaksi mutta et tiedä mitä työtä se on?

Vierailija
5/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et katso netistä?

Luuletko oikeasti, että ne kaikki 10.000 yhteiskuntamme valiota jotka vuosittain valmistuvat lähihoitajiksi ovat tienneet mihin ryhtyvät?

Vierailija
6/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustarpeista huolehtimista. Entinen nimike oli perushoitaja.

Vierailija
7/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat hoitoalalle, niin ei sun heti tarvitse tietää mihin haluat suuntautua. Ensimmäinen vuosi kai yhteistä kaikille vai onko enää? Nykyään kai joku pikakoulutus? Itse kävin 3-vuotisen koulutuksen ja kun olin nähnyt eri paikkoja niin tein päätökseni sen pohjalta.

Tosin ei esim. hammashoitoon voi etukäteen mennä harjoitteluun kait?

Mutta jos olet varma, että haluat hoitoalalle niin hae vaan koulutukseen. 

Vierailija
8/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipan vaihtamista kuoleville, alzheimerin runtelemille vanhuksille. Ja näiden tyhjien, kärsivien silmien katselua, kun eivät pysty enää syömään ja kukaan ei syötä.

Kuolleista ilmoittaminen sairaanhoitajille.

Vierailija
9/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämättä samaa, koska hammashoito ja vastaanottovirkailija esim. terveyskeskuksessa tai lastenhoitaja päiväkodissa. Älä puhu asioista, joista et tiedä.

Vierailija
10/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kuolevien hoitamista

Vierailija
11/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka eivät tiedä lähihoitajan monia eri työn kuvia tänä päivänä kuvittelevat, että ainut on olla se perushoitajan korvaaja, mutta kun se ei ole niin.

Eli tähän vois taas sanoa, että tyhjät tynnyrit ne eniten kolisee!

Itse olen lähihoitaja ja saan joka kuu käteen noin 2350e mikä on ihan hyvä. En myöskään pyyhi pyllyjä. Vuototyö toki ja paljon öitä.

Vierailija
12/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et katso netistä?

Luuletko oikeasti, että ne kaikki 10.000 yhteiskuntamme valiota jotka vuosittain valmistuvat lähihoitajiksi ovat tienneet mihin ryhtyvät?

Kyllä jotain käsitystä luulisi olevan mitä tarkoittaa lähihoitaja. Nimestä voi päätellä että hoitotyötä pitkälti. Toki koulussa avartuu asia enemmän, mutta jos ei tosiaan tiedä niin ei ole vaikea googlata. Ei sen takia mitään aloituksia kannata vääntää. Ap ei pahemmin vastaile eli luultavasti provo joten väliäkö tuolla.

Vierailija
13/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen itse kolmatta vuotta sairaanhoitajaksi, olen 28v mies. Mikset ole harkinnut sh-opintoja?

Vierailija
14/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työssä on se hyvä puoli että on lähemmässä kontaktissa toiseen ihmiseen koko ajan ja se voi antaa monille paljon. Palkoissa on paljon eroja riippuen siitä, mitä vuoroja teet ja missä? Pelkästä päivätyöstä ei kyllä paljon tienaa.

Vierailija
15/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisena tutkintona olen miettiny lähihoitajaksi.

Ap.

Vierailija
16/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy vanhoja keskusteluja, lue niitä. Niin minä tein. T. Aikuisopiskelija elokuusta alkaen :)

Vierailija
17/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseenpesututkinto.

Vierailija
18/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meitä on, jotka kokevat sen pyllyjen pyyhkimisenkin arvokkaaksi työksi eli tehdä palveluksia ihmisille, jotka eivät enää pysty itsenäiseen elämään ja ovat siinä jamassa, että tarvitsevat apua ihan kaikessa. Puhun heille silti, kerron pieniä asioita. Ehkä he ymmärtävät, ehkä eivät, mutta kuuntelevat ehkä juttelua mielellään. Sen, joka väheksyen puhuu työstäni, jätän omaan arvoonsa. Itse arvostan sitä!

Ap:lle: ota selvää ja yritä päästä tutustumaan lähihoitajan työhön. Ehkä se on sinua varten.

Vierailija
19/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollu.. Lähihoitajas on yhdistetty useita eri ammatteja muitaki ku perushoitajan perushoitamista. Lähihoitajan koulutus on SOSIAALI-ja terveysalan perustutkinto. Se sisältää myös yhteiskunnallista pohjaa asioille eli eri näkökulmasta kun vaan perushoitaminen.. Se on laajempi koulutus ku perushoitaja.

Lähihoitajana voi esim työskennellä toimistossa, lastentarhassa, koulussa, kehitysvammaisten kanssa, vanhustentalolla, sairaalassa, kerhoissa, hammashoitolassa, jalkahoitajana jne.

Vierailija
20/55 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseenpesututkinto.

Perseen pesu on aika hemmetin tärkeetä. Paskopa joskus housuus ja anna olla siellä vaan. Tule sitten kertomaan päivän päästä miltä näyttää ja tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi