Puolison katoaminen.
Hypoteettinen tilanne: sinulla ja puolisollasi on ollut riitaa ja puoliso lähtee ovet paiskuen kotoa ajelemaan autolla. Lisäksi hän sulkee kännykän eikä ole tuntikausiin tavoitettavissa, ei ilmoita itsestään mitään. Loukkaannutko? Oletko hädissäsi? Kiinnostaako sinua (itsekin vihaisena) missä toinen viilettää?
Tässä tapauksessa puolison mielestä tämä on ok ja oman tilan tarve voittaa kaiken muun, jopa isyyden. Vastapuoli taas kokee ahdistusta toisen katoamisesta, koska hänellä on taustallaan rikkinäinen ja turvaton lapsuus vanhempien alkoholismin takia.
Kommentit (12)
Tietysti olisin huolissani. Mieheni samoin. Meillä on onneksi nykyään sen verran järkeä päässä, että aina ilmoitetaan. Vaikka minkälaisten saatesanojen kera, mutta ilmoitetaan. Olen itse laittanut (tästäkin on jo vuosia onneksi) viestin, että haista vee m*lkku, otan susta eron, nyt meen Tallinnaan.
"koska hänellä on taustallaan rikkinäinen ja turvaton lapsuus vanhempien alkoholismin takia."
XDDD
PS. Voit kirjoittaa ihan minä-muodossa.
Mä säikähtäisin. Mut on lapsena jätetty kerran hakematta tarhasta, isä tuli sitten parin tunnin päästä hakemaan mutta siitä jäi turvattomuuden tunne. Olen hyvin pelokas ja huolissani heti jos en tiedä missä perheenjäsenet on.
Hmm.. oma kokemus on ollut ihan ilman riitoja, että eka viestitellään normaalisti miehen ollessa iltavuorossa, herään yöllä yksin, puhelin tuuttaa "ei juuri nyt saada yhteyttä",'eikä mitään viestiä, missä on ja koska tulee. Tätä tapahtui suhteen aikana, raskauden aikana, vauva-aikana. Ei ollut jokaviikkoista, joten aina luulin, et nyt oli vika kerta.
Eroon päädyttiin, oli siellä taustalla muitakin syitä, mutta tuo on jäänyt itellä kaivelemaan. Seuraava mahdollinen miesystävä/puoliso tekee tuon mulle tasan kerran ja se oli sit siinä.
Tuo on mitä suurimmassa määrin henkistä väkivaltaa puolisoa ja lapsia kohtaan. Ero niin pian ,kuin mahdollista,jollet halua elää siinä helvetissä koko ikääsi.
Yrittää päästä niskan päälle ja voittaa, kun kerrot että huolestuit. Lopettaa, jos ei saa sillä haluamaansa vaikutusta. Tosin voi vaihtaa tavan johonkin ikävämpään, esim väkivaltaan, koskaan ei voi olla varma. Toisaalta voit esittää huolestunutta, vaikket ole, niin pysyy pois jaloista vähän aikaa.
No en todellakaan hätäänny jos kyse on parista tunnista. Aikuinen ihminen.
Jos ei tulisi yöksi kotiin ja ei ilmoittaisi mitään niin sitten kyllä ihmettelisin että mihin mahtoi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. oma kokemus on ollut ihan ilman riitoja, että eka viestitellään normaalisti miehen ollessa iltavuorossa, herään yöllä yksin, puhelin tuuttaa "ei juuri nyt saada yhteyttä",'eikä mitään viestiä, missä on ja koska tulee. Tätä tapahtui suhteen aikana, raskauden aikana, vauva-aikana. Ei ollut jokaviikkoista, joten aina luulin, et nyt oli vika kerta.
Eroon päädyttiin, oli siellä taustalla muitakin syitä, mutta tuo on jäänyt itellä kaivelemaan. Seuraava mahdollinen miesystävä/puoliso tekee tuon mulle tasan kerran ja se oli sit siinä.
No toi onkin epänormaalia. En tiedä ketään joka tekee noin. Älä ikinä enää alistu tollasseen.
Hypoteettinen tilanne: En välittäisi, olisin pikemminkin iloinen, että lähti droppaamasta mun tunnelmaa. Jos olisi pitkään poissa (vaikkapa kuukauden) ilmoittamatta niin vaihdattaisin lukot, takaisin ei olisi tulemista. Ja luultavasti vielä kettuuksissani vaikeuttaisin hänen tavaroidensa hakemista peruuttamalla muutaman kerran aina viimehetkellä.
Todellisuus: elämäänsä tyytyväinen erakko-sinkku, joka ei edes halua ketään saman katon alle, joten tällaista ei tule koskaan edes tapahtumaan.
Tämä on tosi kaksipiippuinen juttu. Toisaalta ymmärtää sen oman tilan tarven, mä oon kanssa sellainen, jonka on vaikea vihaisena kertoa edes missä olen. Pakko vain lähteä ovesta ulos rauhoittumaan, etten sano jotain tosi pahasti tai ala pakkaamaan tavaroita. Mulla tosin se rauhoittuminen vie vain 5 minuuttia.
Mutta ymmärrän myös tuon toisen huolestumisen, ja eihän sekään oikein ole. Paha sanoa, että kumpi tässä nyt oikeassa on. Kummallakin taitaa olla tunnelukkoja, joita olisi hyvä työstää.
Jätä se sika