Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yökylään kahdeksi yöksi, yksi ihminen, onko vietävä viemisiä?

Vierailija
23.06.2018 |

Pitäisikö viedä jotakin, jos menee yksin kahdeksi yöksi sukulaisiin. Ei niillä liikoja rahoja ole, mutta ei ole minullakaan. Kuinka toimisitte?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä veisin jotakin, mielestäni on kohteliasta.

Vierailija
2/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitää totta kai. Ei mihinkään kylään mennä tyhjin käsin. Jos menet yökylään, viet ruokakassin mennessäsi tai sitten viet koko porukan ulos syömään ainakin kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää. Vaikka klassinen kahvipaketti ja pullapitko jos et muuta keksi.

Vierailija
4/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jotain sapuskaa veisin sen arvosta, mitä itse yleensä yön. Silloin on tasapeli, jos molemmat osapuolet on vähävaraisia. Pitäisi toki tietää toisten tavat ja ruokavaliot. Mutta mä vastaavassa tilanteessa veisin - huomatkaa siis että nämä on oman makuni mukaisia ruokia, joillain toisella toimii joku toinen - esim. kahvipaketin, jotain itseni tekemää kahvileipää (olen aika hyvä leipuri), hedelmiä, jotain juomapuolta, alkoholitonta omassa tapauksessani, ja jotain säilyvää sekä ihan perusruokia jonkin verran, kuten makkarapaketin, tomaatteja ja jotain säilyvää. Luultavasti kuitenkin kysyisin, että mitä toivoisitte, että tuon.

Vierailija
5/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostatte yhdessä aamiaistarvikkeet ja muita ruokia, ei mielestäni tarvitse viedä erikseen tuliaisia.

Vierailija
6/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai viet tuliaisia. Vaikka vaan herkkuja ja vaikka viini pullon, jos ovat viinin ystäviä .

Vierailija
7/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kahvipaketti, jotain kahvisyömistä ja jotain juomista, mitä nyt ikinä juottekin. vichyä, limpparia, viiniä?

Vierailija
8/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on varmaankin nainen, joka ei mielestään koskaan ole velvollinen maksamaan edes omia syömisiään.

Vierailija
9/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin asemoinnista eli missä suhteessa olette toisiinne. 

En minä odota, että nuori opiskelija tuo meidän perheeseen mitään. Olen hänen tätinsä. Toki tuo aina jotain pientä lapsille. 

Mutta jos kyseessä on tasavertainen aikuissuhde, niin silloin kyllä pitäisin ihmeellisenä, jos aivan tyhjin käsin tultaisiin. 

Omia ruokia ei tietenkään,  se olisi jopa loukkaavaa.. Mutta esim. jotain mausteita, teetä, keksejä jne. Sellainen joku yllärikori vaikka. Pitää tietysti tietää tuttavaperheen makumieltymyset. 

Vierailija
10/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää. Vaikka klassinen kahvipaketti ja pullapitko jos et muuta keksi.

Silläkö ap elää kaksi päivää?

Vierailija
11/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap tilanne toisinpäin. Mitä itse toivoisit?

Minulle tulee vähän hyväksikäytetty olo, kun kaverini tulee yökylään 1-2 yöksi ja tuo viinipullon (6-7 euroa).

Itse käyn vierailua ennen kaupassa, ostan monella kympillä ruokaa ja vähän parempaa aamupalaa + sen toisen pullon viiniä tai muutaman oluen. Lisäksi teen valmiiksi aika paljon etukäteen ettei siihen mene yhteistä aikaa. Kaveri myös tulee ilman liinavaatteita kun kulkee julkisilla ja se on ihan ok mutta pyykkiä tulee siitäkin. Olen siis nähnyt vaivaa vierailun eteen ja toivoisin vieraalta myös panostusta hiukan enemmän. Ruokakassia ei tarvitse tuoda kun tulee julkisilla mutta voisi vaikka kerran viedä minut syömään tai sanoa että mennään yhdessä kauppaan kun tulen.

Vaikka olenkin töissä, ei sitä rahaa itselläkään paljon ole. Kaveri useimmiten kutsuu itse itsensä kylään ja mukavaahan se on.

Vierailija
12/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole sitä mieltä, että jos toisilla, isäntäväellä siis, on kuitenkin helpompi tilanne kuin itsellä, pari yötä voisi elää niidenkin kustannuksella. Varsinkin, jos käyn ainakin jonkun kerran kaupungilla syömässä.

Vierailija
13/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jotain pientä ja pidä huoli, että autat kodissa, esim. teet ruuan. Anna auttamisenhaluasi.

Vierailija
14/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene loisimaan toisten nurkkiin.

Vierailija
15/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan ole sitä mieltä, että jos toisilla, isäntäväellä siis, on kuitenkin helpompi tilanne kuin itsellä, pari yötä voisi elää niidenkin kustannuksella. Varsinkin, jos käyn ainakin jonkun kerran kaupungilla syömässä.

Tuossa tilanteessa veisin edes sen kahvipaketin. Se ei toivottavasti talouttasi kaada ja on mukava ele.

Vierailija
16/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan mene kylään tyhjinkäsin. Vie vaikka viiniä ja jotain naposteltavaa. 

Vierailija
17/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkö siellä kaupungilla käyt syömässä vai yhdessä?

Vierailija
18/18 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää viedä jotain kun menee yökylään. Kahvia, keksikokoelma, grillattavaa vaikka makkaraa jos ei muuta. Ja omat lakanat ja pyyhe mukana.

En ilkeäisi mennä tyhjin käsin koskaan.