Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä, joka pidät kotisi sisustuksesta, mutta jonka koti ei kuitenkaan ole valkoinen tai mustavalkoinen:

Vierailija
22.06.2018 |

Millaisia värejä sinulla on huoneessa, jonka sisustuksesta pidät eniten? Esim. olohuoneessa, minkävärinen on sohvasi, mattosi, muut kalusteesi siellä? Onko seinäsi valkoiset vai värilliset?

Oma sisustukseni on persoonatonta, hajutonta ja mautonta Ikean valkoista lastulevyä. Aluksi olin tyytyväinen "steriiliin" kotiini, mutta nyt kahta vuotta myöhemmin tuntuu, että sekoan siitä valkoisuudesta. Olen koittanut katsella ei-valkoisia juttuja kotiini, mutta tuntuu että mikään väri ei sovi eikä istu. En myöskään halua kotiini harmaan sävyjä enkä mustaa.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olkkarissa iso ja muhkea ruskeanvärinen nahkasohva ja lasinen matala kahvipöytä. Takka. Yksi seinä pelkkää ikkunaa lattiasta kolmeen metriin ja seinästä toiseen. Ulkona on vihreä puutarha. Huonekorkeutta korkeimmasta kohtaa n. 5 metriä. Olohuone on samaa tilaa ruokailuhuoneen ja keittiön kanssa, Keittiö on musta, tasot ja kaapit ja ruokapöytä kromia ja lasia ja puiset, sirot ruokailutuolit. Ei muuta. portaat ylös. 

Meillä on tämä sohva mutta täysin antiikinruskeana, ei siis noita kuvioita.

https://www.houzz.com/product/87857936-cameron-curved-sofa-southwestern-sectional-sofas?m_refid=PLA_HZ_87857936&device=c&nw=s&gclid=Cj0KCQjwvLLZBRDrARIsADU6ojAjteAlGs2QuJy05Zv3RS9aaHkfYNrsLmJt7xeQIoJIekZdU_nKelQaAjT1EALw_wcB

Vierailija
22/54 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on skandinaavinen, mutta värikäs sisustus. Iso itämainen matto, punainem. Seinät harmaanvihreät. Ei verhoja, valkoiset sälekaihtimet. Keltainen sohva ja ruskeita tyynyjä. Iso mahongin värinen ruokapöytä tuoleineen. Kaksi ruskeaa nahkanojatuolia. Pari isoa värikästä maalausta seinillä.

Suomi ei kuulu skandinaviaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tunnistan tollasen valkosen kodin, mun sisko on ihan hulluna KAIKKEEN värittömään. Mulla on sulle vinkki: myy osa valkoisista jutuista pois ja sitten meet kirppikselle ja päätät etukäteen niukan max. hinnan jokaiselle tavaralle, jota tarvitset. Kun joudut ottamaan mitä saat, tulee sisustukseen väkisinki eloa :D 

Mulla esimerkiksi on keltainen Ikean sohva, (20e), ruosteenvärinen lipasto (15e) ja haaleanvaaleanharmaa matto (8e) ja pähkinänruskea tv-taso (15e), vaikka telkkaria ei ookkaan. Valkoista mulla taitaa olla vaan verhot. 

Vierailija
24/54 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on skandinaavinen, mutta värikäs sisustus. Iso itämainen matto, punainem. Seinät harmaanvihreät. Ei verhoja, valkoiset sälekaihtimet. Keltainen sohva ja ruskeita tyynyjä. Iso mahongin värinen ruokapöytä tuoleineen. Kaksi ruskeaa nahkanojatuolia. Pari isoa värikästä maalausta seinillä.

Suomi ei kuulu skandinaviaan.

Ei kai kukaan niin väittänytkään? Vai halusitko vain päteä asialla, joka opetetaan ysiluokalla?

Vierailija
25/54 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuone on etupäässä sisustettu punaisella ja beigellä, pari vaaleanvihreää pikkuesinettä. Hämyinen valaistus. Makuuhuone sinivalkoinen. Pari Ikean huonekalua kotona on, mutta haluaisin päästä niistä eroon, eniten kotona on antiikkijuttuja. Mielestäni ne kokovalkoiset kodit ovat kamalia. En myöskään pidä valkoisista lattioista (asuntoilmoituksia selatessa olen huomannut, että vaikka asunnossa olisi kaunis lankkulattia, niin yleensä se on maalattu valkoiseksi, hyi).

Vierailija
26/54 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuone: Tv-tasona on vanha senkki, ruskeaksi petsattu. Sohva on harmaa, sohvapöytä valkoinen, samoin vanha täyspuinen hylly kirjoille ja muille tavaroille. Myös vanha pesukaappi on valkoiseksi maalattu. Matto on harmaavalkoinen, verhot harmaat. Seinällä on tauluja, joissa päävärit on vaaleanpunainen ja vihreä. Sohvalla on tyynyjä ja torkkupeittoja vihreän ja vaaleanpunaisen eri sävyissä.

Kirjoitettuna kuulostaa tosi pliisulta, mutta esim. hylly on sisustettu kivoilla värikkäillä kirpparilöydöillä ja muilla kivoilla värikkäillä esineillä, vihreän ja keltaisen (tumma, oranssiin taittava sävy) sävyillä. Lisäksi se tumma senkki tuo kivaa kontrasti valkoisille huonekaluille.

Vierailija
27/54 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sisustanut kämppäni vaalean puun sävyillä, tummansinistä, vähän vaaleampaa sinistä, pari keltaista läikkää (taulu, pari sohvatyynyä). Seinät ovat valkoiset mutta lattia punaruskeaa parkettia.

Yksi helppo keino lisätä heti väriä kämppään on valita joku mielekäs väri ja ostaa sen väriset verhot, matto, pari sohvatyynyä, viltti sohvalle, koriste-esine, pieni sivupöytä, rahi ja/tai taulu seinälle. Noista ainakin neljä ja sitten ripottelet ne tasaisesti huoneeseen.

Vierailija
28/54 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi helppo keino lisätä heti väriä kämppään on valita joku mielekäs väri ja ostaa sen väriset verhot, matto, pari sohvatyynyä, viltti sohvalle, koriste-esine, pieni sivupöytä, rahi ja/tai taulu seinälle. Noista ainakin neljä ja sitten ripottelet ne tasaisesti huoneeseen.

Samalla vaivalla maalaa jo pari seinää, eikä edellisen lempivärin aikaisia kamoja jää kaappeihin pyörimään.

Vierailija
29/54 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskeaa ja maanläheisiä sävyjä. Punaista on hieman, mutta muuten hyvin luonnonvaaleaa ja ruskeaa.

Itsellä on myös hyvin lähelle tämä. Kermanvalkoiset seinät pehmentävät jo tunnelmaa, vaikka useimmat sanoisivat niitä valkoisiksi. Katonrajassa kuitenkin huomaa eron valkoiseen hyvin. Lisäksi olen lisännyt punaruskeita ja oransseja yksityiskohtia. Sinapin värinen sohva.

Vierailija
30/54 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen laipio , punaiset seinät  ja vihreä lattia.

Neonvalovalaistus stroboilla kruunaa kaiken.

Vierailija
31/54 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retroa, retroa... Eli ruskeaa, keltaista, vähän vihreää joukossa.

Vierailija
32/54 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkkarissa tapetti on tämä https://goo.gl/images/Lh633s, kaikilla seinillä. Lattialla itämaistyylinen aika tumma matto. Lattia vaaleahkoksi (pehmeä rusehtavan harmaa) maalattua lautaa. Vaalea kangassohva, pari vanhaa nojatuolia vaalealla kankaalla uudelleen päällystetty. Tummaa puuta oleva 30-luvun kirjakaappi. Täyspitkät kullanväriset silkkiverhot. Pöytälamppuja pari yksi antiikkinen jalkalamppu. Messingin sävyinen vanha kattokruunu.

Vierailija
33/54 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden huonekalujen tarvitse värikkäitä olla. LAita tuolin pehmusteeksi värillinen pehmuste, sohvalle värikkäitä tyynyjä, seinään jotain väriä, maalia/tauluja/raanu tai ihan vain matto, tai bambuverho, liina pöydälle, pari värikästä koriste esinettä, kuten maljakko, värikkäät kehykset valokuville/värikkäitä valokuvia, väriä mattoon jne. Ei välttämättä ole ihan järkevää ostaa kalliilla uusia täyspuisia hyvässä maalissa olevia huonekaluja, ja alkaa niitä maalailemaan erivärisiksi :D

Vierailija
34/54 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puunväriset lattiat lukuunottamatta keittiötä jossa on vaalea laatta, hillityt mutta kuitenkin kuviolliset tapetit, vaihdan niitä usein, vaalea tiilikuvioinen on tällä hetkellä suosikkini. Värikkäät itämaiset matot joka huoneessa, keittiössä räsymatot. Olohuoneen kalusteet mustia, sohvilla värikkäitä tyynyjä ja kirjava viltti, makuuhuoneen kalusteet valkoiset, päiväpeite on värikäs, muualla puun väriset kalusteet. Hassuja valaisimia joiden metalliosat ovat pronssinvärisiä. Työhuoneessa ikivanhaa Lundiaa ja hassuja yksityiskohtia. Paljon huonekasveja joista osa on isoja, aika värikkäitä verhoja, seinillä värikkäitä käsitöitä ja tauluja. Lämmin värimaailma, koti toivottaa tulijan tervetulleeksi :).

Vierailija
35/54 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on provence/english country cottage/long island mix. Lempivärini on sininen joten olkkarissa on aidot sinisävyiset matot, joihin kaikki muu sointuu.

Niinettämikämix?

Vierailija
36/54 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on seinällä suuri Ritva Puotilan suunnittelema suurikokoinen ryijy. Sen värimaailma määrittelee kaikki muut käytettävät tekstiilit. Joskus vähän kyllästyttää tuo väriskaala. Mutta eipähän tarvitse olla koko ajan miettimässä sisustusta uusiksi.

Ryijylle ei ole muuta paikkaa ja koskaan en siitä luovu, koska äitini on sen minulle tehnyt.

Vierailija
37/54 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on provence/english country cottage/long island mix. Lempivärini on sininen joten olkkarissa on aidot sinisävyiset matot, joihin kaikki muu sointuu.

Niinettämikämix?

Ja mikä on aito matto? Omat matto ni näyttävät matoilta, mutta ovatko ne sittenkin pöytäliinoja? Hmmmm...

Vierailija
38/54 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinistä, siniharmaata, ja muutama harkittu tummanpunainen aksentti (tauluissa, koristetyynyissä, 1 sivupöytä, ja muutama valokuvakehys).

Muuten en ole ollenkaan punaisen ystävä.

Vierailija
39/54 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy mielessä läpi omia lempivärejä, itseä miellyttäviä sävyjä ja hahmottele niitä eri tiloihin. Pinterestistä löytyy paljon hyviä inspiraatio-kuvia, joista kerätä kollaaseja eri huoneista. Kun värimaailma alkaa selvitä, päätä muutama suurempi linja ja hiljalleen muokkaat.

Kun talo on nyt valkoinen, on helppoa liittäö siihen värejä ja struktuureja ilman, että tulee levoton. Valitset vaikka mattoa, koriste-esineitä, verhoja tms uudella silmällä. Seinien maalaus/tapetointi on paljon työläämpää ja muuttaa ilmettä pysyvämmin. En siis sitä suosittele, jos ei ole varma maustaan.

Itse olen rempannut ja sisustanut taloa hiljalleen ensin valiten niitä värejä, joissa viihdyn ja selaten tapetteja ja maaleja, koonnut niistä huoneiden värimaailman ja soveltanut. Edelleen kesken, mutta matalapalkka ja projektit ovat kivoja. Paljon sinistä, tummaa puuta, muutamia lämpimiä sävyjä tuomaan kontrastia ja viherkasveja. Pidän itse vanhaan vivahtavasta tyylistä, jossa mukana myös moderneja elementtejä. Huonekaluja ja muuta sisustustavaraa kertynyt paitsi uutena, myös kirppareilta, sukulaisilta (kauniisti osasta kieltäytyen, helposti lahjottaisivat kaiken, mistä itse haluavat eroon vaikka saajalla ei olisi itsellä tarvetta tai tilaa), tuunaten ja itse tehden. Viihdyn nykyisessä asunnossa paremmin, kuin aiemmissa vuokrakämpissä, jotka pitkälti simppeliä valkoista pintaa kaikkialta.

Vierailija
40/54 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap kyllästyisit myös värikkäämpään sisustukseen ajan kanssa. Monella ei ole omaa makua ja mennään sen mukaan mitä blogeissa ja sisustuslehdissä esitellään. Nythän kokovalkoinen sisustus ei ole enää muodikas, vaan pitää olla mid century modern -tyyliä esim. tiikkihuonekaluja, keveitä nahkasohvia, pehmeitä paimentolaismattoja ja paljon viherkasveja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi