Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyneenä lasten kanssa juhannuksena, ei apua ystävistä

Vierailija
22.06.2018 |

Mulla lapset 3 ja 5 vuotta. Käytännössä oon kuin yksinhuoltaja vaikka olen naimisissa. Mies tekee pitkää työpäivää, välillä ulkomailla työmatkoilla ja silloin kun on vapaalla, on meidän tulevan talon rakennuksilla. Mä olen koko ajan joko viemässä lapsia hoitoon, hakemassa hoidosta, töissä, lasten kanssa kotona pyörittämässä arkea. Tänään piti lähteä meidän mökille mun kahden ystävän (toisen ystävän kohdalla myös mies ja lapset) kanssa, mutta se homma peruuntui kun tämän perheellisen ystävän lapset ovat kipeänä. Nyt tuo sinkkuystäväkään ei halunnut lähteä, sanoi ettei jaksa kun ei pääsekään tämän toisen ystävän autolla. Olin toivonut, että olisin saanut hänestä apua lasten kanssa niin että itse olisin vähän päässyt lepäämään. Mökkijutun peruunnuttua ehdotin tuolle ystävälle, että ei mennä sitten mökille, mutta jos hän tulisi meille kotiin leikittämään lapsia. Mutta ei, kun hänen "pitää levätä". En tajua mihin 4-kymppinen lapseton nainen tarvitsee niin paljon lepoa, ettei voi parin tunnin ajan katsoa lapsia, että voin rauhassa käydä saunassa jne. ja saada vähän omaa aikaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoida itse pentus

Vierailija
2/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele miehesi kanssa tuosta hänen ajankäytöstään. Perhe ei ole se joka odottaa kun ura vie. Töitä voi tehdä muullakin tyylillä kuin 24/7 pois kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton provo, 0/5 ei jatkoon.

Eikös teillä veloilla muka ole hohdokas elämä ja parempaa tekemistä jussina kuin notkua provoilemasaa Vauvapalstalla?

Vierailija
4/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mies nytkin töissä? Juhannuksena?

Vierailija
5/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko huonoa trollia

Vierailija
6/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä niitä lapsia olet halunnut tehdä ja sinä ne myös hoidat. Et voi olettaa, että ystäväsi luopuvat omasta vapaa-ajastaan, varsinkaan juhlapyhänä, hoitaakseen sinun lapsiasi.

Vierailija
7/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
8/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi pitää raksahommista taukoa ennen kuin katkeat.

Vierailija
9/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla mies nytkin töissä? Juhannuksena?

Tulee raksalta kotiin vasta sitten kun lapset on nukkumassa.

ap

Vierailija
10/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneton provo, 0/5 ei jatkoon.

Eikös teillä veloilla muka ole hohdokas elämä ja parempaa tekemistä jussina kuin notkua provoilemasaa Vauvapalstalla?

Ei tarvitse olla vela tehdäkseen tuollaisen aloituksen. Aloituksen kaltaisia äityleitä on kyllä olemassa.

Näin velana oma juhannukseni: koska on näin huono sää, pysyn kotona ja nautin saunomisesta, hyvästä ruoasta ja telkasta/leffoista. Ihanaa!

Vierailija
11/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä niitä lapsia olet halunnut tehdä ja sinä ne myös hoidat. Et voi olettaa, että ystäväsi luopuvat omasta vapaa-ajastaan, varsinkaan juhlapyhänä, hoitaakseen sinun lapsiasi.

No tottakai hoidan omat lapset, ei kyse ole siitä. Tää on ensimmäinen kerta kun ylipäätään pyydän mitään apua ystäviltä, oon itse tosi väsynyt ja siihen nähden tuntuu ihan järjettömältä toi vastaus "mun täytyy levätä". Etenkin kun tällä ystävällä alkoi juuri 6 viikon kesäloma niin aikaa lepäämiseen kyllä luulis löytyvän!  Enkä nytkään pyytänyt hoitamaan lapsia, vaan leikkimään ja olemaan seurana. Mä olisin hoitanut kaikki ruoat yms.

ap

Vierailija
12/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitakoon omia lapsiaan kun sellaisia on ryhtynyt hankkimaan.

Vierailija
13/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä miksi niitä lapsia pitää tehdä kun tuntuu, että ne ovat vain rasite. Olet kuin siskoni, jolla kaksi lasta ja kolmas tulossa. Jo melko iäkkäät vanhempani hoitavat lapsia aika paljon, kun siskoni haluaa elää elämää kuin ei lapsia olisikaan.

Vierailija
14/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tuota elämää vähän helpottaa jostain päästä? Onko pakko rakentaa tai voisiko mökistä luopua?

Vierailija
15/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi se ei tule, kundi halua katsoa sun lastesi perään.

Vierailija
16/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein ymmärrä sitä oman ajan puutetta, kun lapset on jo tuon ikäisiä, että luultavasti nukkuvat jo yönsä heräämättä. Silloin kun minä olin semiyksinhuoltajana miehen matkatyön takia, pistin lapset nukkumaan klo 20.15-20.30 ja sen jälkeen alkoi minun oma aikani. Aamulla heräsin puoli tuntia ennen lasten herättämistä, että sain syödä rauhassa ja laittaa itseni kuntoon. Kaikki kotityöt tein lasten hereillä ollessa, että sitten heidän nukkuessa tosiaan sain tehdä mitä tykkäsin. Kaupungille toki en pystynyt lähtemään.

Vierailija
17/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai hoidan omat lapset, ei kyse ole siitä. Tää on ensimmäinen kerta kun ylipäätään pyydän mitään apua ystäviltä, oon itse tosi väsynyt ja siihen nähden tuntuu ihan järjettömältä toi vastaus "mun täytyy levätä". Etenkin kun tällä ystävällä alkoi juuri 6 viikon kesäloma niin aikaa lepäämiseen kyllä luulis löytyvän!  Enkä nytkään pyytänyt hoitamaan lapsia, vaan leikkimään ja olemaan seurana. Mä olisin hoitanut kaikki ruoat yms.

ap

Mä en näe mitään eroa hoitamisen ja leikittämisen välillä. Kumpikin yhtä tympeää puuhaa. Muutoinkin ihan törkeä ajatus kutsua vieraita hoitamaan omia hommiasi. Kysyitkö edes kauniisti, että olet niin väsynyt, että kaipaisit apua vai pistitkö vain kutsun menemään, että tulepa tänne lapsia kaitsemaan, että voisit itse rentoutua

Vierailija
18/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimaista rakentaa talo itse kun on pienet lapset. Ehtisi myöhemminkin.

Vierailija
19/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä miksi niitä lapsia pitää tehdä kun tuntuu, että ne ovat vain rasite. Olet kuin siskoni, jolla kaksi lasta ja kolmas tulossa. Jo melko iäkkäät vanhempani hoitavat lapsia aika paljon, kun siskoni haluaa elää elämää kuin ei lapsia olisikaan.

Mulle lapset ei ole todellakaan rastite, päinvastoin erittäin haluttuja ja haaveilen kolmannesta jos vaan vielä onnistuu. Meidän lasten isovanhemmat eivät hoida lapsia, asuvat muualla ja ovat huonokuntoisia. En muutenkaan ole yleensä työntämässä lapsia muualle. Nyt olin vaan odottanut sitä, että juhannuksena ollaan useiden aikuisten kanssa, saan myös aikuisaikaa ja totta kai harmittaa kun mökkireissu peruuntui. Siihen nähden olisi ollut todella mahtavaa jos tuo ystävä olisi voinut kuitenkin pitää alkuperäisestä suunnitelmasta kiinni ja oltais tavattu ja siinä samalla hän olisi voinut hetken olla lasten kanssa, että olisin päässyt yksin saunaan. Tottakai arkena käyn lasten kanssa sauanassa, mutta joskus olis ihanaa pientä luksusta käydä itse yksin ja ottaa samalla vaikka siideri. Liikaa vaadittu oikeesti?

ap

ap

Vierailija
20/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle lapset ei ole todellakaan rastite, päinvastoin erittäin haluttuja ja haaveilen kolmannesta jos vaan vielä onnistuu. Meidän lasten isovanhemmat eivät hoida lapsia, asuvat muualla ja ovat huonokuntoisia. En muutenkaan ole yleensä työntämässä lapsia muualle. Nyt olin vaan odottanut sitä, että juhannuksena ollaan useiden aikuisten kanssa, saan myös aikuisaikaa ja totta kai harmittaa kun mökkireissu peruuntui. Siihen nähden olisi ollut todella mahtavaa jos tuo ystävä olisi voinut kuitenkin pitää alkuperäisestä suunnitelmasta kiinni ja oltais tavattu ja siinä samalla hän olisi voinut hetken olla lasten kanssa, että olisin päässyt yksin saunaan. Tottakai arkena käyn lasten kanssa sauanassa, mutta joskus olis ihanaa pientä luksusta käydä itse yksin ja ottaa samalla vaikka siideri. Liikaa vaadittu oikeesti?

ap

ap

Mene kun lapset nukkuu

Hyvin ehdit palstailla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi