Onko PMMP:n Matkalaulu vi**umaisin renkutus koskaan ikinä?
Se soi äsken radiossa ja suoni katkesi päässäni...
Kommentit (15)
ei ole, mikä tahansa suomiräppibiisi on vielä pahempi
Ei ole. Kauhein renkutus on Tahdon rakastella sinua. Olen vihannut sitä lapsesta asti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kauhein renkutus on Tahdon rakastella sinua. Olen vihannut sitä lapsesta asti.
Mulla sama viha.
Sukulaismies jankkasi sitä biisiä kun yön pimeinä tunteina tuli huoneeseeni..
Olin silloin kahdeksan.
Minua se ei ärsytä mutta ymmärrän kyllä miten se voi ärsyttää: jotenkin se lauluosuuksien rytmi ja se miten instrumenttipuoli kuulostaa kertosäkeessä puoliksi maaniselta... Hmm. Mutta täältä toinen ääni Suomi-räpin sietämättömyydelle.
Matkalaulu on hieno! Sopivassa mielentilassa tosi koskettava kertomus hupenevasta nuoruudesta, porukkaan kuulumisen tärkeydestä ja hetkestä, jolloin kaikki muu menettää merkityksensä, kunhan tämä hetki jatkuisi ikuisesti.
Meinasin vastata että on, mutta PMMP:n Laulu rakkaalleni on vielä karmeampi tapaus.
No, entäpä sitten tämä jokunen vuosi sitten soinut Tytöt tykkää tytöistä ja pojat tykkää pojista...aaargh!
Vierailija kirjoitti:
No, entäpä sitten tämä jokunen vuosi sitten soinut Tytöt tykkää tytöistä ja pojat tykkää pojista...aaargh!
Totta, siinä ei paljon lohduttanut edes tekijän haastattelu jossa hän totesi että näin siinä sitten käy: kun tekee tarkoituksella mahdollisimman tyhmän ja tökerön biisin, se on ainoa jota soitetaan radiossa.
Armin ja Dannyn Tahdon olla sulle hellä saa ääneni.
Matkalaulu on infantiili sanoitukseltaan, mutta sanoittaja taisikin olla teini-ikäinen tekstin tehdessään, joten annetaan anteeksi.
Matkalauluhan on vertauskuva siirtymisestä nuoruuden keikkaelämästä aikuisuuteen ja sen velvollisuuksiin. Tärkeitä ei ollut päämäärä, vaan matka.
Se Paciuksen yks biisi, mitä on renkutettu jo kohta 180 vuotta, on kyllä aika sietämätön ralli. Runebergin sanoitus on aika kamala, käännösversioista puhumattakaan.
Kyllä on!