Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mökkeily on niin last season

Vierailija
21.06.2018 |

vanhat ummehtuneet mökit ja siellä ne vahvat urvahtaneet sohvat ja sängyt. nokinen takka. tilaa ministi. jee, saunaan. ja vähän uimaan. joo, on nähty.
mielellään matkustelen nykyään ulkomaille tai jos hinku iskee vuokrailen päiväksi tai kahdeksi mökin jostain ihan uusista maisemista. ei maksa vaivaa tapella jostain ikävästä sukumökistä, jossa jonkun suvun kakarat kirkuu ja sisarusten puolisot mulkoilee, että mitäs tänne tulitte. vaikka onkin yhteismökki. you know the story.

teeskeenneltyä koko mökki-idylli suomessa muutoinkin. ei se niin ihanaa ole, paitsi se pelkkä kateus, kuka saa olla ja kenen mökki. yksiä riesoja jokainen ja suvun itsekkäin tulee aina esiin, kuoleman jälkeen - kenen mökki se alunperikään oli.

tukehtukaa makkaraanne ja palakaa saunassa tärviölle. jos hukkumisia,voi harmi.
sukumökit pitäisi aina heti myydä, kun alkperäinen omistaja kuolee. näin on. hankkikoo n kukin sitten omansa niillä rahoilla

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta joka sana. vihaan kanssa sukumökkejä. ja mökkitouhuja ylipäätään. koko juhannus on yksi big fake party. no taking part.

Vierailija
2/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kieltäytynyt kategorisesti kaikista mökkikutsuista jo 10 vuoden ajan. Ei ole mitään menettänyt, samat ihmiset on nähty kyllä kaupungissakin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun nyt on rain season.

Vierailija
4/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain perinnöksi mökin ja siitä on ollut hiton hankala päästä eroon, mutta ei itsekään tule juuri koskaan käytyä. Pelkkää rahanmenoa tuollainen.

Vierailija
5/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ihanaa kun ois mökki. Verkkarit, villasukat, saunan lämmitystä, puiden hakua. Väliviilennys terassilla. Pulahdus jos olis järvi. Illalla makkaraa, vähän olutta. Hyvä kirja tai jonkun pelin pelaamista hämärässä. Radio hiljaa taustalla ja takkatulen ritinä.

Nyt vaan kivikylän parveke.

Vierailija
6/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi en olekaan mikään muodin perässä juoksija... Minun mielestäni mökillä on ihanaa! :)

Omaa mökkiä ei ole, mutta vanhempieni mökillä käyn muutaman kerran kesässä. Hyviä puolia mm: kiva ranta, jossa lapset tykkäävät uida ja leikkiä, kaunis luonto ja kaunis järvi, veneellä (soutuvene tai pieni moottorivene) ajelu ja kalastus (lähinnä nautin luonnosta ja järvimaisemista, kalastan aika harvoin), ihana puilla lämmitettävä sauna - sen tunnelma ja tuoksu.

En pidä matkustamisesta, enkä kaipaa vaihtuvaa mökkimaisemaa/vuokramökkejä. Vanhempieni mökki sijaitsee ison järven rannalla ja pidän kovasti sen ympäristöstä. Kaipaan joka kesä juuri sinne mökille. Yleensä olemme mökillä oman perheeni kesken, joskus harvoin vanhempieni kanssa. Lähinnä mökkeily on meille rentoutumista luonnon rauhassa, eikä silloin tarvita ympärille muita kuin oma mies + lapset.

Vierailija
7/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut! Mökkeily ei ole meikäläisen juttu. Viimeinen, mitä kaipaan, on istua siellä hyttysten syötävänä ja kiivetä kälyiseen paskahuussiin monta kertaa päivässä. Vietän city-kesää:)

Vierailija
8/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilyssä parasta:

luonto, rauhallisuus, hiljaisuus, vesi, ranta, uiminen, pienet lapset viihtyy (=lapsiystävällinen ranta), rentoutuminen, verkkarit+villasukat - eli vapaa ja rento pukeutuminen, puukiukaan löylyt, viileään veteen pulahtaminen, terassin rottinkikorituolissa istuminen ja illalla luonnon äänien kuunteleminen, nuotiolla paistettu pihvi/muurinpohjalettu, nuotiossa palavien puiden ritinä, rakkaiden ihmisten kanssa nuotion ympärille kokoontuminen ilman kännyköitä - läsnäoleminen, rauhoittuminen, kiireettömyys, miehen kanssa pelattu Uno-peli, järven tuoksu, koirat viihtyy mökin tonttia kierrellessän ja uusia hajuja haistellessaan, koirat pääsee uimaan ja veneilemään, jne. jne.

Se joka ei pidä mökkeilystä, ei varmasti ole vielä kokenut kaikkea tätä.

Vierailija
9/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin kotona. Muu perhe miehen suvun mökillä. Tähän asti olen ollut kaikki juhannukset siellä. Viime juhannuksen teltassa. Meillä ei siis ole omaa mökkiä vaan yksi huone käytössämme.

Taidan olla ei tyypillinen suomalainen, kaipaan omaa rauhaa. Varmaan tykkäisin mökkeilyä, jos minulla olisi varaa omaan mökkiin.

Vierailija
10/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä on taas ihana käydä mökillä. Siellä on kyllä sähköt joten se tuo viihtyisyyttä. Voi relata järven rannalla, saunoa, uida , soudella, grillata :)

Vierailija
11/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama mikä on so last season. En myöskään pidä ihmisistä jotka kantavat ylettomästi huolta siitä etteivät he varmasti tee asioita jotka ovat so last season, kauheaa. Teen asioita joista nautin tai jotka ovat hyödyllisiä, en niitä joita pitää jonkun mielestä tehdä just tänä keväänä koska ne ovat muotia.

Matkusta hyvä ihminen, ei ole sinulta pois minun mökkeilyni. Mikä sinua niin paljon riepoo, että meidän mökkelijöiden pitää tukehtua makkaraan? 

Vierailija
12/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin voi ostaa tai vuokrata ihan omaan käyttöön. Säätäminen, mulkoilu tai valtataistelu sukulaisten kanssa ei ole synonyymi mökkeilylle.

Vierailija
13/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovessa, voi elämä sitä hajua, hyönteisiä ja epähygieenisyyttä. Mutainen järvenranta kaislikoineen. Helka-mummun viimeksi pesemä sauna, rouvahan ollut jo kymmeniä vuosia kuolleena. Mökin kalustuksena jos minkälaista paritonta, risaa roskaa. Ai että, kun suomalainen taas nauttii. Ja naapurihan aloittaa juhannuspäivänä kuudelta puutalkoot/ruohonleikkuun/pensaiden siistimisen.

Vierailija
14/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta asuntoovaunu.

Vierailija
15/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mökkeily ja autoilu mökeille on tosi epäekologista. Sääliksi käy rakennettuja rantoja.

Vierailija
16/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh

Ihanaa rankkasadetta luvassa

Vierailija
17/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta mökkeily ja autoilu mökeille on tosi epäekologista. Sääliksi käy rakennettuja rantoja.

Totta. Eikö riitä kotien varustaminen.

Vierailija
18/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ymmärrä yhtään sitä että lähdetään lomalle kotia huonompiin mukavuuksiin.

Ymmärrän, jos mökin sijainti mahdollistaa harrastuksen, kuten metästys tai kalastus, jolloin harrastusmahdollisuus ja pienet kustannukset ylittää majoituksen puutteet. tms.

Vierailija
19/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain perinnöksi mökin ja siitä on ollut hiton hankala päästä eroon, mutta ei itsekään tule juuri koskaan käytyä. Pelkkää rahanmenoa tuollainen.

Hankala päästä eroon? Olisiko kyse siitä että myyntihintatoive on epärealistinen? Kälyisistä mökeistä ilman mukavuuksia pyydetään ihan järjettömiä hintoja, ei ihme että kauppa ei käy.

Vierailija
20/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyttysillekkö ne rannat pitää säästää? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi