Nopeuttaako Adblock selailua?
Kuvat ja mainokset latautuvat aika hitaasti koneelleni, joten kannattaisiko laittaa jokin mainostenesto? Mutta onko mikään niistä luetettava ja nopeuttaako se selaamista? Eikös Adblockin kautta tullut jotain mainosroskapostiohjelmiakian?
Vai voisiko vain toinen selain (nyt Firefox) olla nopsampi, kuten Chrome?
Kommentit (12)
Nopeuttaa ja mulla on ollut adblock ainakin 10v eikä mitään roskaa ole koskaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Nopeuttaa ja mulla on ollut adblock ainakin 10v eikä mitään roskaa ole koskaan tullut.
Ok, kiitos. Eikös se ole aika helpppo asentaa ainakin firefoxiin? Muistan vain ihan hiljattain lukeneen että tuon ablockin mukana on tullut jotain lisäosia jotka ovat levittäneet roskapostiohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos. Eikös se ole aika helpppo asentaa ainakin firefoxiin? Muistan vain ihan hiljattain lukeneen että tuon ablockin mukana on tullut jotain lisäosia jotka ovat levittäneet roskapostiohjelmia.
On tosi helppo ja eihän niitä lisäosia tarvitse asentaa. Näin ainakin muistelisin, että aikoinaan kun asenain, niin ei mitään lisäosia tarvinnut.
Chrome hyvin optimoituna, history eraser ja adblock on mulla paras yhdistelmä tähän asti. Ja kannattaa opetella, että nettiä käyttääkseen ei aina tarvitse olla googleen kirjautunut. Myös googlen asetukset kuntoon eli kielto kaikelle seurannalle ja tallennukselle, niin jopas alkaa luistaa. Firefox on aika raskas.
Ja Adblock laajennuksena ei tuo mitään roskaa koneelle. Kunnollinen virustorjunta on toki hyvä olla olemassa.
Kyllä on tämäkin sivu täynnä isoja mainoksia. Muakin ne ärsyttää. Pitänee blokata.
Nopeuttaa jonkin verran, mutta tälläkin sivulla on kymmekunta vakoilusoftaa ja konversiopixeliä jotka lähettävät tauotta dataa ympäri maailmaa. Kun yhteydet jonnekin googlelle tai hotjarille tökkivät niin sivut latautuvat hitaasti. Esimerkiksi tuo hotjar saa jokaisen hiiren liikkeet ja kaikki läppärisi vauva-selainikkunassa olevat näytön kuvat toiselle puolen maapalloa, siis myös ne viestit joita kirjoitat mutta et ikinä lähetä.
Sama koskee kaikkia muitakin nettipalveluja. Väännän näitä vakoilujuttuja työkseni, mistä en ole ylpeä, mutta minunkin on ansaittava leipäni ja saanhan siitä korvauksena reilut viisi tonnia kuukaudessa leppoisasta koodin vääntämisestä.
Mulla on avastin adblockkeri. Toimi hyviin ja sivut latautuu nopeammin kuin että ei olisi estoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on avastin adblockkeri. Toimi hyviin ja sivut latautuu nopeammin kuin että ei olisi estoa.
Avast-viruksentorjuntaohjelma kyllä hidastaa konetta ihan tajuttomasti. Blokkerista en tiedä.
Onko ketään nörttejä päivystämässä näin juhannuksena?