Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enpä olisi uskonut, että oman talon etsiminen johtaa avioeroon ! Olemme ihan eri linjoilla.

Vierailija
21.06.2018 |

Mies on iskenyt silmänsä rumaan tiilihöskään jonka piha varjossa ja vieressä metsä- hitosti itikoita.
Minä taas haluaisin pienen sievän puutalon , jossa iso valoisa piha . Poika 12 v jupisee kavereilleen että " taas ne tappelee".. raukka on varmaan hämillään, sillä emme ole aikaisemmin riidelleet!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette kuitenkin kohtuullisen lähellä toisianne haaveidenne kanssa. Meidän suhdeta raastoi/ raastaa vuosikausia erimielisyys paikkakunnasta, asumismuodosta ja omistuksesta. Olimme täysin eri mieltä asiasta. Teimme vuosien tappelujen jälkeen "kompromissin", jossa minä annoin periksi. Vittu, ei olisi pitänyt, todellakaan. Vihaan tätä taloa, jonka 100% omistan, mutta en pysty maksamaan, ja jota en koskaan saa myytyä, vaikka haluaisin.

Vierailija
2/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on iskenyt silmänsä rumaan tiilihöskään jonka piha varjossa ja vieressä metsä- hitosti itikoita.

Minä taas haluaisin pienen sievän puutalon , jossa iso valoisa piha . Poika 12 v jupisee kavereilleen että " taas ne tappelee".. raukka on varmaan hämillään, sillä emme ole aikaisemmin riidelleet!

Kyllä asiat selkiytyy ajan kanssa. Etsitte kompromissi talon.

Jos oikeasti tuosta avioero tulee, ei suhde kovin kestävällä pohjalla ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota heti suosiolla. Jätä se sika jo.

Vierailija
4/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiilitalo on parempi vaihtoehto.

+ tulenkestävä

+ ei tarvitse maalata

Vierailija
5/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette lähteneet katsomaan taloja liian vähällä pohjustuksella.

Ensin pitää haaveilla.

Eli iltakeskustelu, hyvä fiilis, ei valmiita taloja katsottuna, ei mitään mielessä.

Alatte molemmat kirjoitella paperiin toiveita ja unelmia, tärkeysjärjestykseen. Esim. hyvät näköalat, maalämmitys, sijainti tietyllä alueella... jne. 

Sitten alatte katselemaan kummankin listoja. Ykkösasiat pitää toteutua. Kompromisseja lopun edestä. Siltä pohjalta vasta katselemaan vaihtoehtoja. 

Vierailija
6/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ tulenkestävä

+ ei tarvitse maalata

Tulenkestävää taloa ei olekaan.

Vierailija
7/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte itse valita, mutta tässä pari ideaa. Ei riitelyä lapsen vuoksi, voi opetella keskustelemaan tai erota. -Ei rumaa taloa ainakaan, ei pihaa metsän varjossa, ei itikoita - siitä syntyy katastrofi. Puutalon ongelma voi olla paloherkkyys, riippuen mitä muuta siinä on. Lisäksi jos ostatte valmiin talon, jossa joku on asunut, ei tiedä onko homeloukku. Valoisa piha voi olla ok, mutta suosittelen joitakin itse valittuja puita (esim koivu ym), niin ettei varjosta kuitenkaan näköalaa. Talo ei saisi olla liian kuuma auringon vuoksi ja olisi hyvä päästä suojaan auringolta helposti terassilla sekä muualla. Suosisin betonia rakennusmateriaalina seinät/katto/lattia, sisustuksessa puupöytää, kaappeja jne ja ulkoverhoilussa osittain puuta /tai enemmän – jos se on suosikkisi. Mammuttihirsi taas ei muistuta edes lautapuutaloa, sekin paloherkkä varmaan(?). Mutta jos haluat silti puutalon (jossa otettu turvallisuus se huomioon) ja mies tiilitalon, ehkä teidän pitää rakennuttaa pienet talot erikseen, saa ainakin mitä haluaa. :D Järvi vielä kävelymatkan päähän

Vierailija
8/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ tulenkestävä

+ ei tarvitse maalata

Suomessa on suurinpiirtein 60-luvulla tehty kokotiilitaloja. Suurimmassa osassa myöhemmin rakennetuissa taloussa on vain tiilivuoraus ja esim kantavat rakenteet ovat puuta.

Vierailija
9/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri seikkoja kirjoitti:

Saatte itse valita, mutta tässä pari ideaa. Ei riitelyä lapsen vuoksi, voi opetella keskustelemaan tai erota. -Ei rumaa taloa ainakaan, ei pihaa metsän varjossa, ei itikoita - siitä syntyy katastrofi. Puutalon ongelma voi olla paloherkkyys, riippuen mitä muuta siinä on. Lisäksi jos ostatte valmiin talon, jossa joku on asunut, ei tiedä onko homeloukku. Valoisa piha voi olla ok, mutta suosittelen joitakin itse valittuja puita (esim koivu ym), niin ettei varjosta kuitenkaan näköalaa. Talo ei saisi olla liian kuuma auringon vuoksi ja olisi hyvä päästä suojaan auringolta helposti terassilla sekä muualla. Suosisin betonia rakennusmateriaalina seinät/katto/lattia, sisustuksessa puupöytää, kaappeja jne ja ulkoverhoilussa osittain puuta /tai enemmän – jos se on suosikkisi. Mammuttihirsi taas ei muistuta edes lautapuutaloa, sekin paloherkkä varmaan(?). Mutta jos haluat silti puutalon (jossa otettu turvallisuus se huomioon) ja mies tiilitalon, ehkä teidän pitää rakennuttaa pienet talot erikseen, saa ainakin mitä haluaa. :D Järvi vielä kävelymatkan päähän

Koivu vie aivan älyttömästi vettä pihasta ja syksyllä tulee roskaa kokoajan. Suosittelen enemmin ainavihreitä havupuita, vaikka nekin varistaa neulasia. Mikä ihmeen löpinä tämä paloturvallisuus on? Asun lähes kolmesataa vuotta vanhassa hirsirunkoisessa talossa , eikä ole kerran kertaa palanut.

Vierailija
10/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku, mutta silti ero on lähellä taloa etsiessä.

Vierailija
11/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä sievissä puutaloissa haisee home vaikkei niin lukisikaan.

Vierailija
12/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tuli kärhämä kun käytiin kattomassa asuntoa.

Probleema oli se, että mies oli olevinaan mun kanssa samaa mieltä. Oikeasti se halusi eri asioita. Joten sit se hidasteli ja keksi tekosyitä.

Mulla me aikaa hukkaan.

Lopulta ahdistin sen seinää vasten. Tulihan se totuus lopulta.

Ja ero.

Vierailija
13/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko rakentaa uuden?

Vierailija
14/14 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko te siinä vain kesät? Kun vain hyttysiä ja valoisuutta harmittelet. Ja tykkäätkö maalauspuuhista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi