Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hereditary-leffan nähneet, kertokaa!

Jänishousu
21.06.2018 |

Arvon tässä että uskallanko mennä katsomaan. Pidän kauhuleffoista, mutta yliluonnolliset leffat tyyliin Kauna ja Ring vievät yöuneni. Millainen leffa on Hereditary? Kuinka pelottava se on?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut pelottava. Monitulkintainen kylläkin. Minulla ja seuralaisellani oli leffan jälkeen täysin eri käsitys siitä, mitä oltiin juuri katsottu. :)

Vierailija
2/20 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut pelottava. Monitulkintainen kylläkin. Minulla ja seuralaisellani oli leffan jälkeen täysin eri käsitys siitä, mitä oltiin juuri katsottu. :)

Kiitos vastauksesta! :) Taidankin mennä jo huomenna katsomaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmistyypistä minkä kokee pelottavana. Joillekin mikään kauhuleffa ei tunnu missään. Näille kauhua aiheuttanee ehkä vasta todellinen tilanne omassa elämässä. Itse erityisherkkänä eläydyn elokuviin hyvinkin voimakkaasti. Hereditaryssä oli useampikin kohtaus  joka laittoi silmäni siristelemään.

Olen miettinyt miten psykopaatti kokee kauhuleffan. Enemmän tai vähemmän empatiakyvyttömänä eläytymiskyky elokuvahahmouhrin kokemuksiin luulisi tuskin herättävän paljon minkäänlaisia pelon tunteita.

Vierailija
4/20 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa vaikutti ihan lupaavakta ja siinä olikin yksi todella ahdistava kohtaus.

Loppua kohti alkoi mennä ihan naurettavaksi ja ootin vaan,koska tämä loppuu...

Vierailija
5/20 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alussa vaikutti ihan lupaavakta ja siinä olikin yksi todella ahdistava kohtaus.

Loppua kohti alkoi mennä ihan naurettavaksi ja ootin vaan,koska tämä loppuu...

Hieno esimerkki yksinkertaisesta ihmisestä joka ei ymmärrä kyseistä elokuvaa alkuunkaan.

Vierailija
6/20 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole psykopaatti, vaikka en pelkääkään saatanan toista tulemista! Ja kenen kokemusmaailmaan todellakin muka kuuluisi lentävät päättömät ruumiit ja spontaanit kombustiot? Jos nuo pelottavat, ei ongelma ole erityisherkkyys, vaan arvostelukyvyn puute.

Vierailija
7/20 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tällä viikolla tuon katsomassa ja pidän kyllä kauhuelokuvista.

Ehkä odotin arvostelujen perusteella liikaa, mutta olin kyllä hiukan pettynyt leffan loputtua.

Alku oli tosiaan lupaava, harmi että elokuvan spookyin henkilö ei lopussa enää ollut (yritän olla spoilaamatta :D).

Keskellä elokuvaa oli kyllä paljon hyviä kohtia mutta loppuscene oli kyllä täyttä kuraa.

En todellakaan allekirjoita lukemiani "huippu-arvosteluja" leffasta.

Pidin tosi paljon leffoissa myös juuri pyörivästä "Hiljainen Paikka" elokuvasta, sitä suosittelen lämpimästi jos tän genren leffoista tykkää!

Vierailija
8/20 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
9/20 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelästyn aika helposti ja kyllä ainakin omasta mielestä siinä oli aika paljonkin ahdistavia ja pelottavia kohtia. Kai se riippuu ihmisestä. Hyvä leffa kuitenkin.

Vierailija
10/20 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärtänyt loppua. 

Vierailija
11/20 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmätänyt loppua myöskään, selittäkää?

Ap:lle spoilerivaroitus!

Vierailija
12/20 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin sen lopun niin, että se isoäiti harrasti jotain rituaali juttuja, oli jossain kultissa(?). Ja varmaan langettanut kulttinsa kanssa jonku kirouksen tämän perheen päälle. Sitä en sitten tiedä että miksi niin teki jos teki. 

Lopussa se poika oli joku demoni tai siihen laskeutui jokin henki, jota ne kulttilaiset sitten palvo ja kruunasivat sen. 

Sitä en tajunnu että kun nehän hautas sen isoäidin niin miten sen isoäidin ruumis oli kuitenkin siellä ullakolla? Ja sitten se ruumis oli tuotu kontalleen sinne kultti rituaali tilaisuuteen?? :D Miksi?

Ois tosi mukavaa kuulla muiden ihmisten mielipiteitä, miten tulkitsivat tämän elokuvan?

Vierailija
13/20 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/20 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/20 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin itse elokuvan niin, että poika oli sairastunut skitsofreniaan. Kaikki oli hänen omia psykoosisairaudesta johtuvia harhoja. Siksi elokuvassa niitä "naurettavia" kohtia. Tosin skitsofrenikolle hyvinkin todellisia harhoja... Näin itse tän ymmärsin. Ja elokuvan nimi kielii myös tästä.. Tää minun ajatus elokuvasta.

Vierailija
16/20 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin piirit ovat näemmä aika patriarkaalisia, kun ei tyttölapsen keho kelvannut Paimonille, yhdelle helvetin piirialueen ruhtinaista; piti olla pojan keho.

Vierailija
17/20 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika myöhään vastaan mutta oli ihan täyttä roskaa minä ja kaveri ruvettiin nauramaan lopussa ja puolet salista lähti sit mukaan että oli se ihan hauskaa

Vierailija
18/20 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan liikaa minustakin hypetetty, mutta kuitenkin mukavan erilainen kauhuelokuva. Paljon kauhumpi tapaus oli kuitenkin vaikkapa samana vuonna ilmestynyt Incident at Ghostland.

Vierailija
19/20 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkea leffa. ikävä kyllä. Hypetystä olin lukenut ja odotin kovasti mutta aika typerää, ettei esim pienoismalleja voitu kytkeä paremmin elokuvaan - esim, että niissä olisi liikkunut jotain osia itsestään tai tuo isoäidin ruumis ilemstynyt pienoismallissa ullakolle

Vierailija
20/20 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy analyysivideoita, ainakin itseni ne saivat arvostamaan kyseistä leffaa paljon enemmän. Siinä on taustalla piilossa sellaista kauhua jota harvasta leffasta löytyy. Vaikka mitä tekisit niin et voi vaikuttaa kohtaloosi.

Yksi suositus on leffa Lake Mungo, tehty dokumenttityyliin.