Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko töissä? Voit silti saada työttömyys tukea.

Vierailija
21.06.2018 |

Tiesitkös sitä? Eli siis osa-aika töissä oleva voi laittaa itsensä ihan työttömäksi TE-toimistoon. Se on siis ihan sallittua. Keskustelin kelan asiakaspalvelijan kanssa kun otin selvää mitä tukia voi saada. Minulla on osa-aikainen työ ja asun yksin. Palkka ei ole vakio vaan vaihtelee kuussa lisien mukaan. Ihmiset eivät voi uskoa että saan tukea vaikka olen töissä.
Mutta juurikin tämän takia työnantajan kannattaisi vakituistaa ja vähän äkkiä eikä antaa pieniä tunteja. Ei työttömät ole vain syypäitä ongelmiin vaan työnantajat kun eivät tajua että osa-aikaistaminen vie myös yhteiskunnan varoja. Turhaa syyllistätte tiettyjä ihmisiä kun työttömyys ja verorahojen tuhlaus on kaikkien valintojen kontolla loppujen lopuksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on mulle ihan tuttu asia. Olen osa-aikatyössä, viikkotuntimäärä vaihtelee 10-25 tuntiin. Saan joka kuukausi soviteltua päivärahaa 100-350 euroa. Käteen jää yleensä noin 1100-1250.

Vierailija
2/10 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikainen saa tukea vain silloin, jos ei ole itse valinnut tätä mahdollisuutta. Jos itse siirtyy osa-aikaiseksi, vaikka tarjolla olisi täydet tunnit, niin ei saa tukea lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös asumistukea voi saada omistusasuntoon ja toimeentulotukea työllisenä. Kaikki riippuu tuloista.

Vierailija
4/10 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on omituista jos joku ei tuota tiennyt. 

Vierailija
5/10 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, soviteltua tukea saan minäkin. Mutta sen ehtona on, että hakee kokoaikaista työtä. Eipä tosin ole perään työkkärissä paljoa kyselty.

Vierailija
6/10 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten, kun on täydet tunnit, 37,5 h / vko, mut palkka on 1000 € / kk, käteen vähän yli 900 € / kk, voiko silloinkin saada? Vai onkse kiinni nimenomaan tuosta tuntimäärästä?

Vierailija
7/10 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten, kun on täydet tunnit, 37,5 h / vko, mut palkka on 1000 € / kk, käteen vähän yli 900 € / kk, voiko silloinkin saada? Vai onkse kiinni nimenomaan tuosta tuntimäärästä?

Missä on noin huono palkka? Tai no, monulla alin palkka ollut 5 e/h

Vierailija
8/10 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä on noin pieni palkka?

Vierailija
9/10 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on noin huono palkka? Tai no, monulla alin palkka ollut 5 e/h

Noo en viitti sanoa, mutta ihan suomalainen pörssiyhtiö :D Kyllähän se kyrpii, mutta enpä ole yrityksistä huolimatta saanut muuta työtä.

Vierailija
10/10 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkienhan tuo pitäisi tietää, ei ollut uutinen.

Saan ansiosidonnaista päivärahaa jos olen kokonaan työtön tai soviteltua päivärahaa jos ei ole täyttä työaikaa.