Apua!!! Sain kutsun videohaastatteluun...
En ole ikinä sellaista tehnyt. Tuntuu näin etukäteen tyhmältä jutella ruudulle. Tekis mieli ilmoittaa etten ole enää kiinnostunut vaikka haluaisin sen työn.
Lisäksi mulla läppäri rikki joten haastattelu tehtävä puhelimella ja kokeilin eilen tuota kameraa...näytän 20vuotta vanhemmalta, kalpeelta ja kauhee kaksoisleuka. Vaikka kuinka ytitin asetella itseäni niin ei auttanut.
Antakaa hyviä vinkkejä tuohon haastatteluun. Meikki? Pukeutuminen? Kaikki vinkit ja kokemukset tervetulleita.
Kommentit (10)
Kuka nyt ei hermoilis...pettääkö teknikka, miltä mä näytän, ja miltä ääni kuulostaa. Hyi. Mä oon ainakin ihan paniikissa.
Ap
Mä jouduin sellaiseen videohaastatteluun missä oli 3 ennakkoon nauhoitettua kysymystä ja niihin piti vastata. Puhelimella tein tämän videoinnin vaikka kuvanlaatu ei etukameralla mikään hyvä ole. Pidin kameran niin että kuvassa näkyi kasvot ja hartiat, ei tarvinnut panostaa vaatteisiin kun mitään ei näy. En myöskään meikannut tähän. Olin tosi hermostunut ja se varmasti kuului äänestä mutta niin vain kutsuttiin heti seuraavana päivänä jatkohaastatteluun.
Kannattaa myös hymyillä!
Ole oma itsesi. Voit vaikka kertoa, että tämä uusi outo tilanne jännittää sinua ja tuntuu hassulta.
Onnea projektiin.
Kivaa jännää odotettavissa.
Selkä suoraksi vaan ja ole utelias.🤗 saa hymyillä, jos muistaa. Ole sinä. Siut sinne on kutsuttu.
Koita varmistaa, että tekniikka pelaa, eikä yhteys katkeile. Mene eri huoneeseen kuin missä lapset on. Katso, ettei takanasi näy mitään sopimatonta.
Jos livehaastattelu, eikä tuo videotallenne, pidä omat hakupaperit, työnantajan ilmoitus ja muistiinpanot omasta taustatyöstäsi kädenulottuvilla. J sit timi niinkuin normaalissa työhaastattelussa.
Kuvittele, että kamera on haastattalija. Toimi siten, miten toimisit tavallisessa haastattelussa. Pukeudu ja meikkaa siten kuten tavalliseen haastatteluun.
Ole 100 % oma itsesi, mutta paras versio itsestäsi. Hymyily on AINA iso plussa!
Kukaan ei odota täydellistä suoritusta. Saat seota sanoissasi, saat pitää miettimistaukoja. Muista vaan, ettet ylitä sallittua maksimiaikaa. Muista katsoa kameraan, mutta välillä saa katsoa muuallekin.
Kuvaa harjoitukseksi vaikkapa pari videota, jossa vain höpöttelet jotakin. Varmista, että puhut selkeästi ja kuuluvasti, etkä liian nopeasti.
Yläviistosta kuvakulma ja puhut koko ajan kameralle,et ruudulle
Noitakin ohjelmia on varmaan erilaisia, mutta ne 2 mitä ite oon tehny, niin on antanut nauhoittaa vaikka 100 otosta, itse saa valita milloin haluaa sen vastauksen tallentaa.
Sinua ei valita ulkonäön perusteella mutta luetaan esimerkiksi hermoiletko vai hymyiletkö..