Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitsin vääränsävyisen meikkivoiteen, myyjän avustuksella :(

Vierailija
20.06.2018 |

Menin ostamaan meikkivoidetta, jota olin jo pitkään halunnut kokeilla. Myyjä välittömästi suositteli minulle yhtä sävyä. Kokeilin sitä kaupassa peilin ääressä. Se näytti lämpimältä, keltapohjaiselta sävyltä ja tummuusaste oli minulle hyvä. Sanoin myyjälle vielä, että sopivan kellertävältä väriltä näyttää, kun välillä olen vahingossa ostanut liian punertavan meikkisävyn.

Kun kokeilin sitä kotona luonnonvalossa, huomasin sävyn olevan liian kylmä :( Keinovalossa eroa ei huomaa, mutta luonnonvalossa kyllä. Kun laitan kädet lähelle kasvoja, eron huomaa selvästi, naama on vaaleanpunainen ja käteni siihen verrattuna keltaiset! Eipä ihmekään, sillä nyt kun tarkistin, niin sävy on luokiteltu kylmäksi. Ihoni pohjasävy on melko neutraali, hieman enemmän lämmin kuin kylmä.

Oma moka, kun en lähtenyt kaupasta kokeilemaan sävyä luonnonvaloon vaan luotin myyjän ammattitaitoon. Mutta kai myyjälläkin on joku vastuu, vaikka kyseessä on ilman muuta erehdys? Teenkö itsestäni ihan pellen, jos käyn kysymässä jos voisin vaihtaa tuotteen toiseen sävyyn? Käytin voidetta jo pari painallusta, kun kokeilin sitä kotona. Meikkivoide ei ollut ihan halpa, joten harmittaa tosi paljon :(

Ja kun tämä ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy!!! Enää en uskalla luottaa myyjien silmään. Jokunen vuosi sitten tapahtui sama toisessa kaupassa, ja kun kävin sanomassa asiasta, myyjä väitti vain että sävy on oikea. Niin, heidän keinovaloisessa kaupassa, mutta olisi tullut luonnonvaloon katsomaan... Lähdin silloin kaupasta itku kurkussa, eikä ole huvittanut sen koommin sinne palata.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
2/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy sama juttu aina, en luota myyjiin enää. En enää usko että on edes olemassa mulle sopivaa sävyä. Ehkei se edes ole mahdollista, kun naamani on selvästi tummempi kuin kaula. Tasaista tulosta varten pitäisi siis levittää meikkivoidetta paljon muuallekin kuin naamaan. Jos taas voide on kaulan väristä, huomaa selvästi että voide on naamaan liian vaaleaa.

(Ihoni on vaalea ja luulisin että joko keltapohjainen tai neutraali.)

En jaksa enää, en ole meikannut pitkään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyydän aina testerit kotiin ja sitten tilaan verkkokaupasta/käyn uudelleen ko. kaupassa.

Vierailija
4/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, tuo on niin tuttua. Minun on hieman värisokeana vaikea valita sopivaa sävyä. Myyjänkin avustamana on menty metsään niin, että raikaa. Luonnon/keinovalossa näyttää ihan erilaiselta. Riippuu myös onko ihon sävy kylmä vai lämmin 🤔

Raili Hulkkonenkin on sanonut, että tulkaa kylpyhuoneesta luonnonvaloon ehostamaan.

Hukkaostoksia on tullut.

Jotkut luontaustuotekaupan myyjät myöntää reilusti, että heillä ei ole meikkisävysilmää. Suosin luonnonkosmetiikkaa.

Vierailija
5/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy sama juttu aina, en luota myyjiin enää. En enää usko että on edes olemassa mulle sopivaa sävyä. Ehkei se edes ole mahdollista, kun naamani on selvästi tummempi kuin kaula. Tasaista tulosta varten pitäisi siis levittää meikkivoidetta paljon muuallekin kuin naamaan. Jos taas voide on kaulan väristä, huomaa selvästi että voide on naamaan liian vaaleaa.

(Ihoni on vaalea ja luulisin että joko keltapohjainen tai neutraali.)

En jaksa enää, en ole meikannut pitkään aikaan.

Kuulostaa tosi tutulta. Munkin kaula on ihan vaalea (vaikka olisin päivettynyt) ja naama tummempi. Tämä meikkivoide oli kyllä tummudeltaan tosi hyvä, ja luulin jo löytäneeni täydellisen.

Minkä värisinä sun suonet kuultaa ihon läpi?

https://i1.wp.com/theblondeshell.com/wp-content/uploads/2014/03/underto…

Itse olen neutraali tuon mukaan ja mielestäni olen sitä muutenkin. Mulla on maantienväriset hiukset, mutta niissä on lämmin vivahde. Silmät on sinertävän vihreät. Ap 

Vierailija
6/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Mikä on ok? Sun elämä? Aloittajan meikkivoide? Ilmastonmuutos? Avaa nyt vähän

Vierailija
7/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinä samassa keinovalossahan se myyjä sitä väriä sulle valitsee. Itsehän sanoit, että näytti sinunkin mielestä hyvältä. Ei se voi sun kanssa ulos lähteä, korkeintaan kehottamaan että käyt itse tarkistamassa muussa valaistuksessa ennen ostopäätöstä.

Vierailija
8/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette testaa kaulaan?Eikö sen naaman olisi tarkoitus mätsätä kaulaan?Ja kyllä,huomattavasti helpottaa hommaa,koska kaulassa harvemmin on tummia silmänalusia tai epäpuhtauksia.

Vierailija
9/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia pitäisi aina käydä ulkona luonnonvalossa tarkistamassa lopputulos, ja mielellään niin, että mahdollinen hapettumisen aiheuttama tummuminen on ehtinyt jo tapahtua. Minulla on tullut hutiostoja nimenomaan tuon tummumisen takia.

Vierailija
10/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, siinä samassa keinovalossahan se myyjä sitä väriä sulle valitsee. Itsehän sanoit, että näytti sinunkin mielestä hyvältä. Ei se voi sun kanssa ulos lähteä, korkeintaan kehottamaan että käyt itse tarkistamassa muussa valaistuksessa ennen ostopäätöstä.

Tämä on ihan totta enkä ollenkaan ihmettele, että myyjä erehtyi. Ei hän sitä tahallaan tehnyt. Mutta meneekö moka silti täysin omaan piikkiini, nolaanko vaan itseni jos kysyn jos saisin vaihtaa toiseen sävyyn? Myyjä vaikutti niin varmalta tästä sävystä, hän välittömästi suositteli sitä kun kerroin minkä merkin meikkivoiteen haluan ostaa.

Nolottaa mennä kauppaan takaisin, mutta kai teen palveluksen myyjällekin, kun kerron että meni pieleen? Ap

Vierailija
11/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki kysäistä kaupasta vaihto-oikeudesta. Paras ratkaisu tähän on ostaa tummennus- tai vaalennustippoja ja miksata sävy itsellesi sopivaksi. Toinen vaihtoehto on laittaa myyntiin, vaikka takkiin tuli. Ensi kerralla lähde naama meikattuna ulos peilailemaan.

Vierailija
12/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kerran ku ostin laivalta chanelin meikkivoiteen..myyjä tyrkytti heti vaaleinta sävyä ja tosiaan oli aivan liian vaalea!! Näytin naamasta ihan kuolleelta. Noh, oma vika. Tavallaan.

Vierailija
13/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet valittamaan, niin palaathan kertomaan, mikä oli vastaanotto? :) Itsellenikin on tuo meinaan käynyt useamman kerran, joten kiinnostaa, ottaako myyjät virheistään vastuuta korvaamalla asiaa mitenkään. Onko joku muu jo kokeillut aiemmin valittaa asiasta myyjälle, miten kävi?

Vierailija
14/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta enkä ollenkaan ihmettele, että myyjä erehtyi. Ei hän sitä tahallaan tehnyt. Mutta meneekö moka silti täysin omaan piikkiini, nolaanko vaan itseni jos kysyn jos saisin vaihtaa toiseen sävyyn? Myyjä vaikutti niin varmalta tästä sävystä, hän välittömästi suositteli sitä kun kerroin minkä merkin meikkivoiteen haluan ostaa.

Nolottaa mennä kauppaan takaisin, mutta kai teen palveluksen myyjällekin, kun kerron että meni pieleen? Ap

Siis miten muka teet valittamalla jonkun palveluksen myyjälle? :D Jo on näillä aasiakkailla pokkaa... Kuule päinvastoin se myyjä joutuu ikävään tilanteeseen olemaan pakotettu pahoittelemaan sinulle ja on ahdistettu selvittämään asiaa pitkin ja poikin. Todellinen palvelus joo.

Vierailija
15/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin ihan äsken True matchin Citymarketista, oli -40 % alennuksella, ostin kaksi. Kotona sävy tuntuikin liian vaalealta, Citymarket ei suostunut palautukseen/vaihtamaan sitä täysin avaamatonta ja käyttämätöntä voidetta, sinettikin koskemattomana paikallaan. Palautusoikeus ei kuulemma koske kosmatiikkaa. Yritän käyttää nuo, laitan vain kasvojen keskiosaan.

Vierailija
16/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mielestäni mitään perustetta palauttaa. Ilmeisesti valo on vaikuttanut niin, että ihosi sävy on näyttänyt erilaiselta. Ja sinä sen ostopäätöksen viime kädessä teet ja kerroit, että sävy oli omast mielestäsikin näyttänyt hyvältä.

Vierailija
17/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan liikkeestä ja siitä miten menet asian esittämään. Jos menet sinne tiuskimaan voi olla että myyjä toteaa ettei voi ottaa avattua tuotetta vastaan ja että sävynvalinta on viime kädessä asiakkaan päätös. Jos menet ja esität asiasi nätisti, sanot että liikkeessä näytti hyvältä ja kotona ei, niin varmasti vaihtavat jos vaan saavat niin tehdä.

Itse vaihtaisin sen sulle.

Vierailija
18/19 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten muka teet valittamalla jonkun palveluksen myyjälle? :D Jo on näillä aasiakkailla pokkaa... Kuule päinvastoin se myyjä joutuu ikävään tilanteeseen olemaan pakotettu pahoittelemaan sinulle ja on ahdistettu selvittämään asiaa pitkin ja poikin. Todellinen palvelus joo.

Ehkä kaikki myyjät eivät olisi pahoillaan, mutta jos itse olisin kosmetiikkamyyjä ja suosittelisin väärää sävyä, niin kyllä mä mielelläni sen kuulisin ja olisin aidosti pahoillani. Se on sitten eri asia, onko myyjällä valtuuksia vaihtaa avattua tuotetta käyttämättömään. Jos ei, niin ymmärrän sen kyllä, ja palaan kauppaan uudestaankin, jos haluan sieltä jotain ostaa.

Olen itsekin asiakaspalvelija, hoidan jatkuvasti ikäviä tilanteita, joihin usein en voi edes millään tavalla vaikuttaa. Jos asiakas on johonkin tyytymätön, niin kyllä olen siitä pahoillani ja pahoittelen asiaa, vaikka en mitään asialle voisi tehdä.

Olisiko täällä ketään kosmetiikkamyyjää, joka kertoisi mielipiteensä? Ap

Vierailija
19/19 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kasvoihin kahta eri sävyä. Ja monesti sekoittelen kahta meikkivoidetta.

Oikeastaan jos laitan vain yhtä sävyä, näytän vainajalta.

Saat sen kyllä käytettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan