Mies ei suostu siivoamaan
2 vuoden aikana ei ole koskaan siivonnut omasta aloitteesta.Kun pyydän imuroimaan niin hän hoitaa sen pitkin hampain ja mutisten. Sen verran on järkeä päässä että vessaharjaa käyttää,täyttää ja tyhjentää tiskokoneen, ja vie likapyykit pesukoriin.
Kun vieraita on tulossa, tai on puhetta viikkosiivoamisesta hän aloittaa aina saman vinkumisen.Kuulemma siivoaminen on turhaa ja kenenkään kyläilijän vuoksi ei tarvitse siistiä kotia.Siis joka kerta asiasta tulee kauhea huuto ja lopputulos on se että minä siivoan kaiken yksin.
Nyt juhannuksena on tulossa vieraita ja olen aivan hirvittävän väsynyt sairasteluputken jäljiltä.Pyysin kauniisti apua ehdottaen että siivotaan yhdessä.
Taas hirveä huuto kuinka HÄNEN mielestä ei tarvitse joten hän ei osallistu.
Selitti vielä kirkkain silmin että on oikeus omaan mielipiteeseen ja kuinka hän ei aidosti ymmärrä miksi pitäisi siivota.
Pyydän katsomaan pölyisiä pintoja,hiekkaista eteistä tai likaista tiskipöytää.Hän kyllä vilkaisee mutta huutaa uhmakkaana kuinka elämisen merkit kuuluvat asuntoon??!
Siis nyt on pinna niin kireällä että mietin tosissani eroa.
Kuinka aikuinen ihminen ei ymmärrä että asuntoa siivotaan ihan hygienian vuoksi.
Onko tuo laiskuutta vai onko hän vain äärettömän lapsellinen?
Onko tähän jotain ratkaisua kuten kirjalliset sovitut vuorot tms vai meneekö mies vaihtoon?
Kommentit (36)
Btw, peru ne vieraat. PERU_NE_VIERAAT.
Ei ole sun homma komentaa aikuista miestä.
Sinun ei myöskään tarvitse asua sellaisen kanssan yhdessä joka ei ymmärrä siivota.
Jos käsitykset siisteydestä poikkeaa paljon, se ei ole hyvä lähtökohta.
Minä en juuri siivoa, mikä saattaisi saada jonkun raivon valtaan. Noista asioista kiistellään varmasti eniten. Ja rahasta.
Ootte ihan oikeassa.Itsepähän olen soppani keittänyt.
Suhteen alussa miehellä oli raskas työ.Pitkiä päiviä ja väsymystä.Ymmärtäväisenä tein kaiken yksin.
Nyt tilanne on muuttunut ja miehellä normaalit työpäivät.Silti apua ei ole herunut.
Mietinpä tuossa että hän ei ole pessyt koskaan oma-alotteisesti pyykkejä tai pyyhkinyt pölyjä...
Itse olen siivonnut ja pyykännyt ihan varhaisteinistä saakka.Vierestä katsottuna tuollainen laiskuus ja kakaramainen uhmakkuus kiukuttaa.
Ihan kuin lapselle yrittäisi selittää ihan asumisen perustaitoja. 😣
Ap
Olisi minulle riittävä syy eroon, etenkin kun ei olisi lapsia.
Yyyyyyh kun tulee mieleen edellinen liittoni, ihan samanlaista..En halunnut miesvauvaa vaan miehen, erottiin. Tai siis minä lähdin, paras päätös ikinä. Suosittelen.
Ja joo, peru ne vieraat.
Meillä myös jatkuvat neuvottelut näistä. Mies jättää minulle omat hommansa ja aina löytyy syy sille, miksi ei pysty tai jaksa tai ehdi. Asunto on melko pieni, joten mitään hirveää urakkaa se ei vaatisi. Ärsyttää myös, että järkevä ihminen ei kykene rauhallisesti keskustelemaan ja sopimaan asioista. Olen yrittänyt monella tavalla. Joskus tekee joitain siivoustehtäviä (yleensä pyynnöstä), useimmiten suuttuu tai yrittää luistaa.
Olen hiljattain ottanut puheeksi sen, että pidän puhdasta kotia ihan normaalina lähtökohtana asumiselle ja sen pitää hoitua tavalla tai toisella reilusti. Vaihtoehtona on sitten, että kumpikin asuu oman katon alla, jos ei onnistu. Saa nähdä, pitääkö tätä lähteä toteuttamaan.
Mies tekee muuten työtä, jossa välineistön pitää olla järjestyksessä ja tilat siistit. Joskus on purnannut minulle siitä, kun kaikki eivät siellä hoida tonttiaan ja miten ei voi ymmärtää perusasioita... :D
Omat asunnot on ratkaisu. En ikinä asuisi yhdessä sottapytyn kanssa.
no, aloitus on 2018! EI liene muuttunut asia!
Olen oman nuoreni opettanut, että kunhan on tärkeät asiat ojennuksessa niin ok!
Loppu on siivoojan alueita.
Nyt hänellä käy kahden viikon välein siivooja, ylläpito on hänen.
JA olen sanonut että jos tuleva siippa vinkuu siivoojasta, luiskaan vaan!
Ei siivooja ole ylellisyyttä, jos ei tykkää siivota, niin ei tykkää!
Monella menee viinaan siivouslaskun verran!
Oletko sinä perheen pomo, joka määrää kuka mitäkin tekee? Koittakaapa vaihtaa rooleja, jos alkaisi sitten sujua.
Mies ei suostu hakemaan siivoustöihin.
Kyllä suostuu. Esim. minä hoidan kotonani siivouksen.
Naiselle pitää olla itsestäänselvyys pitää kämppä siistinä ja pesukone pyörimässä. Sitä vartenhan nainen on hankitukin.
Minä en kyllä huutajaa katselisi hetkeäkään. Mulle ei ole koskaan kukaan huutanut, enkä itse ole myöskään huutanut.
Siisteys on aikuisen ihmisen perusvaatimus josta myöskään en tingi.
Elämä on valintoja. Totuus on se, että et pysty muuttamaan miestä.
Siispä sinulla on kaksi vaihtoehtoa, joista valitset mieleisesi. Joko asut omassa asunnossasi, jota mies ei ole sotkemassa ja siivoat mielesi mukaan tai asut sen miehen kanssa ja siivoat mielesi mukaan. Jälkimmäisessä tapauksessa siivoat yksin niin kuin siivoaisit omassakin asunnossasi, koska siitä tulee vain riitaa, jos yrität saada miehenkin osallistumaan.
Lopetin lukemisen tähän, vuoden aikana ei ole koskaan siivonnut omasta aloitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lukemisen tähän, vuoden aikana ei ole koskaan siivonnut omasta aloitteesta.
Minä tähän, 20.06.2018 | 18:47
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä huutajaa katselisi hetkeäkään. Mulle ei ole koskaan kukaan huutanut, enkä itse ole myöskään huutanut.
Siisteys on aikuisen ihmisen perusvaatimus josta myöskään en tingi.
Kyllä, mutta se siivotkoon tarkemmin jolla on tiukemmat vaatimukset siivoamisen tasosta.
Ex-vaimolle esimerkiksi oli tärkeää että pölyt pyyhittiin hyllyiltä yms viikottain, minulle riitti 4-kertaa vuodessa ja minkään juhlapyhän tai vieraiden takia rytmi ei muutu.
Syystäkin hän on ex.
M46
Vaihtoon. Sun ois pitänyt tarttua ongelmaan HETI kun se ilmeni,nyt on liian myöhäistä. Sulla on siellä passattava miesvauva.