Tuttuvaparisi jotka eivät eroa. Mikä heitä pitää yhdessä?
Mistä tunnistaa parin joka pysyy yhdessä?
Mä olen vasta niin nuori, en edes keski-ikäinen etten ole vielä huomannut mitään yhdistäviä piirteitä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vammainen lapsi.
Tiedän pariskunnan, jossa kumpikin juoksee vieraissa ja haluaisivat erota, mutta vammainen lapsi estää. Eivät halua sysätä vain toisen vastuulle raskasta hoitotaakkaa, lapsi ei vammaisuutensa vuoksi voi vaihtaa kotia (vuoroviikkoasuminen ei siis käy) eivätkä halua laittaa lasta laitokseen . Kituuttelevat yhdessä.Nyt yrittävät laskea, voisivatko vuokrata omat pikkuasunnot ja vuoroviikoin asua peruskodissa. Näin lapsi saisi pysyä yhdessä kodissa. Mutta tämä vaihtoehto vaatii paljon rahaa.
Kuulemma lapsen aikuistuttua ja muutettua tukiasuntoon he lähtevät välittömästi eri suuntiin. Tiedä sitten.
Kaikkea sitä kuulee, enkä käy kiistämään, etteikö kertomallasi tavalla voisi olla. - En tosin malta olla täydentämättä, että vaikka lapsi tai lapset olisivat yleisellä mittarilla mitattuna ns. terveitä, niin osa vanhemmista ei halua erota, koska kokevat, että eivät voi romuttaa lapsen parhaaksi ja vuoksi rakennettua perhe idylliä, joka koostuu kahdesta samankaton alla elävästä vanhemmasta. Kuvitellen ja tai uskoen ja luottaen siihen, että lapsi ei ymmärrä tai tajua vanhempiensa" parisuhteen" todellista tilaa, vaan pitää ja arvostaa vanhempiensa suhdetta juuri sellaisena kuin se on monta kertaa parempana kuin tilannetta, jossa vanhemmat olisivat eronneet. - Mitä sitten, että tämä tarkoittaa toisinaan alinomaisia riitoja, puolin ja toisin taahtuvaa syyttelyä vuoroin henkistä toisinaan fyysistä väkivaltaa. Tai sitten vain sitä, että toinen on kyllä samankaton alla jossain läsnä. Istuu olohuoneessa, keittiön vieressä mutta henkisesti on ja on ollut mahd. jo vuosia jossain aivan muualla ja näyttäytyy toiselle täysin näkymättömänä ja olemattomana. Kummallakaan ei ole toiselle mitään sanottavaa. Ehkä joskus. Kerran tai mahdollisesti kaksi kolmessa viikossa pyyntö tai kehoitus. Mä katsoisin nyt kyllä jalkapalloa. Voisinko mä vilkaista hieman uutisia? Mikset kato netistä. .On hiljaista. Kuollutta. Jonkun pitäisi kastella olohuoneen ikkunalaudalla oleva kukkanen. Vielä joskus pestään sen takana oleva ikkuna.
Eri pareilla varamaan eri asiat. Meillä yhdistävät asiat ovat huumori, seksi ja mukavuudenhalu. Käytännössä lapset ja talous on hionut meidät yhteen.
Ihmiset ja parisuhteet ovat niin erilaisia ettei ole yhtä reseptiä mikä sopii kaikille.
Meitä pitää yhdessä rakkaus, ystävyys, lapset, yhteinen elämä ja tietty seksikin...homma hoituu 27 vuoden kokemuksella ;)