Mitä on tapahtunut, kun toisella puolella poski jää koko ajan hampaiden väliin?
Kyse ei siis ole sellaisesta turvotuksesta, joka tulee, kun kerran puraisee mojovasti poskeen ja hampaat osuvat siihen helposti. Tuntuu, että koko poski roikkuu sisäpuolelta lähempänä hampaita. Puhuminen on hankalaa ja ääneenlukeminen vielä hankalampaa. Ulkopuolelta poski ja naama näyttävät samalta kuin ennenkin. Ihme juttu.
Kommentit (21)
Hammaslääkärissä vihjaavat, että narkuttelet hampaita öisin, koska poskissa jäljet. Itellä on aina joskus harvakseltaan koko elämän ajan käynyt niin, että sisäposki vain tulee tielle joskus ja puraisen sitä, siitä ne purujäljet. En usko, että narskuttelen öisin, vaikka sitä on hammaslääkärissä aina tarjottu purujälkien selitykseksi. Ei puolisokaan tai kukaan muu ole ikinä kommentoinut, että narskuttelisin. Ja kai siihen posken puremiseen yöllä jo heräisikin, sehän tekee kipeää.
Onko allergiaa? Tulee ekaksi mieleen yhtäkkisestä limakalvoturvotuksesta
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärissä vihjaavat, että narkuttelet hampaita öisin, koska poskissa jäljet. Itellä on aina joskus harvakseltaan koko elämän ajan käynyt niin, että sisäposki vain tulee tielle joskus ja puraisen sitä, siitä ne purujäljet. En usko, että narskuttelen öisin, vaikka sitä on hammaslääkärissä aina tarjottu purujälkien selitykseksi. Ei puolisokaan tai kukaan muu ole ikinä kommentoinut, että narskuttelisin. Ja kai siihen posken puremiseen yöllä jo heräisikin, sehän tekee kipeää.
Mutta tässä ei ole nyt kyse siitä, että poski olisi turvonnut purujäljistä, vaan se mielestäni roikkuu jotenkin eri tavalla kuin toinen puoli.
Mä oon kyllä bruksannut, mutta en narskutellut, vaan purrut hampaita yhteen staattisesti tai työntänyt leukaaa eteenpäin, mutta juuri nyt en, koska leuka ei ole jäykkä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko allergiaa? Tulee ekaksi mieleen yhtäkkisestä limakalvoturvotuksesta
Voihan tietty olla, mulla on välillä melko lieviä allergiaoireita. Mutta ongelma on tosiaan toispuoleinen ja ollut päällä jo jonkin aikaa. Voisin tietty kokeilla syödä pari päivää allergialääkettä, jos ongelma menisi sillä ohi. Kiitos vinkistä!
Ap
En halua pelotella, mutta tuli mieleen tämä:
"Usein elämän peruspilareita järisyttävät tapahtumasarjat saavat alkusysäyksensä yllättävistä paikoista. Kuten hammaslääkäristä.
Elokuussa 2024 Pörssisäätiön toimitusjohtaja Sari Lounasmeri oli jo hetken ihmetellyt, kuinka hänen purentansa oli oudosti vinksallaan. Hammaslääkäri oli samaa mieltä ja neuvoi hänet kokeneelle kollegalleen."
Vierailija kirjoitti:
En halua pelotella, mutta tuli mieleen tämä:
"Usein elämän peruspilareita järisyttävät tapahtumasarjat saavat alkusysäyksensä yllättävistä paikoista. Kuten hammaslääkäristä.
Elokuussa 2024 Pörssisäätiön toimitusjohtaja Sari Lounasmeri oli jo hetken ihmetellyt, kuinka hänen purentansa oli oudosti vinksallaan. Hammaslääkäri oli samaa mieltä ja neuvoi hänet kokeneelle kollegalleen."
Tällä naisella syynä oli siis aivokasvain.
2018 poskivaivaa kysellyn leuka saattaa olla vinossa. Olisikohan hammaslääkäri paikannut huolimattomasti hampaita?
Minulle lääkäri (hammas) myös väitti että narkuttelen yöllä hampaitani, kun valitin toisen posken menevän väliin.
Vaimolta kyselin kuuleeko hän minun yöllä narkuttelevan, hän sanoi vihaisesti että ei, eikä kuulemma mitään muutakaan, koska olen niin harvoin hänen kanssaan samassa sängyssä. Tai kotona yleensä.
Sitten erään sähköinssin nätti vaimo kertoi varanneensa siitä motellista meille yhteisen petin. Menin siis keskisuomeen vaikka ei siellä juuri töitä nyt olekaan. Sanoin Katille (nimi muutettu, pikeesti hän on Anneli, mutta nyt ei tutut tiedä meistä) että kertoo jos toisen puolen poskesta kuuluu omituista ääntä yöllä. Kati, tai siis Annelikin sanoi, ettei juuri ole ääntä kuullut, viime yönäkin kun jotakin ääntä oli ollut tulossa, olin vaihtanut pääni asentoa hänen toiselle reidelle, jonka jälkeen oli taas hiljaista hetken.
Kun sähköinssi oli työmatkalla, päästiin heidän kotiinsa pariksi yöksi, siellä oli niin hieno sänky ettemme kuulleet mitään häiritsevää, ennen kuin viimeisenä yönä kuului kolinaa, ja kumppani sanoi, ukko tullee, mene takkahuoneen ovesta ulos ja metsän kautta mistä tultiinkin. Tuli jieman kiire, alkkareitani en löytänyt mistään. Siksi toinen likkakaverini, Tellu sanoi aina, että hän ostaa minulle samanlaisia alkkareita kuin pomolleen. Ihme käytäntö heillä, sihteeri ostaa pomolleen alkkareita. Minä en ettaisi kuin vaimon ostamia. Nyt kuuluu ääntä. Eikä🦷
Jos työntelee kielellä poskeen pari kertaa, se voi loppuakin koska limakalvo palautuu hieman muotoonsa, ei tule tielle. Jos on siis pari kertaa purrut.
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa nyt joku :D Mun tekis mieli mennä hammaslääkärille, mutten jotenkin kehtaa. "Hei, saisinko ajan hammaslääkärille, puren koko ajan poskeeni". "Mites noi psyykenlääkkeet, ootko niitä kokeillut vaivaan?"
Joo.
Ap
Lopeta se poskettaminen niin ei löysty lörpäsi koko naama.
Leuat vinossa. Esimerkiksi hammaslääkäri on saattanut jättää paikkaamansa hampaan muita hampaita korkeammaksi. Vino leuka aiheuttaa leukanivelten kulumista.
viisuri alkanu kasvaa ja työntää sitä vieressä olevaa hammasta poskea päin enemmän kuin ennen. Tai tullu Ahtaampaa sinne ja hampaat menee virheasentoihin. Ainahan hampaat muuttaa paikkojaan vähän, esim, etuhampaat alkaa keskeltä menemään sisäänpäin sillee vinosti. Hammaslääkärille vaan. Itellä samaa, tätä epäilen.
Mene lääkäriin, hölmömmistkin syistä mennään.
Minulla on tuota ongelmaa. Omassa tapauksessani kasvoni on ommeltu kuntoon jouduttuani väkivaltarikoksen uhriksi kouluaikoina. Operoinnista johtuen huuleni ja poskeni ovat toiselta puolelta lähempänä poskihampaita. Ulkopuolelta katseltuna asiaa on melkolailla mahdoton havaita.
Auttakaa nyt joku :D Mun tekis mieli mennä hammaslääkärille, mutten jotenkin kehtaa. "Hei, saisinko ajan hammaslääkärille, puren koko ajan poskeeni". "Mites noi psyykenlääkkeet, ootko niitä kokeillut vaivaan?"
Joo.
Ap