Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen trokari. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
20.06.2018 |

Ostan halvalla viinaa virosta/venäjältä/ruotsin laivalta ja myyn kalliimmalla. Näin mm. rahoitan elämiseni. Olen kela:n tukipiirien ulkopuolella ja töitä ei ole.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadullako vaan myyt vai onko sulla netissä joku paikka? Vakkariasiakkaita? Myytkö alaikäisille?

Vierailija
2/6 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maksaa koppa kaljaa? Tuotko koskaan huumeita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kirkasta viinaa en muita (joskus kaljaa) ja myyn ainoastaan tutuille aikuisille. Semmosille ketkä ei huutele että ostavat ei-alkon viinaa. 

Neloskoppa on (24 tölkkii) 23e (ei sisällä pantteja)

Vierailija
4/6 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kirkasta viinaa en muita (joskus kaljaa) ja myyn ainoastaan tutuille aikuisille. Semmosille ketkä ei huutele että ostavat ei-alkon viinaa. 

Hirveen hintaista

Vierailija
5/6 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveen hintaista

No niinpä. Tuon "hinnaston" mainitsemisen jälkeen en usko Ap:n kirjoittavan totta. Ei tuolla hinnalla löydy asiakkaita, kun halvimmillaan Lidl'istä saa jo varmaan pari j€uroruplaa halvemmalla.

Ja siks'toiseen Eestistä (Ap, maan nimi on Eesti eikä mikään Viro) tai ruotsinlaivalta ei saa viinaa halvalla. Olet enintäänkin harrastelija: ei noilla Sinun katteillasi ja myyntivolyymeilläsi elä. Tuo on saman mittaluokan näpertelyä kuin pullojen ja tölkkien keräily viikonloppuiltaisin, vaikkakin yleishyödyllistä toki. Oikea "pimeä" alkoholikauppias hakee kuorma-autolla (tai esim. isolla, kuorma-autoajoneuvoluokkaan yltävällä pakettiautolla; MB Sprinter, VW Crafter, paripyörällinen Iveco tms.) oluet Saksasta ja viinat jostain Eestin eteläpuolisesta Itä-Euroopan tai itäisen Keski-Euroopan maasta: Latviasta, Liettuasta, Puolasta, Slovakiasta, Unkarista tai Romaniasta.

Aloita nyt hintojen seuranta vaikka tuostakin:

https://www.superalko.lv/tuoteryhmat/4/8

https://www.superalko.lv/tuoteryhmat/9/55

Eikä tuo siis varmaankaan ole suinkaan mikään ennätys: vielä edullisemminkin löytyy, jos näkee vähän vaivaa etsimiseen.

Omaan viinakokoelmaani kaikkein edullisimman saaliin olen saanut Slovakian Zilinasta: 300 x 0.7 litraa, eli yhteensä 210 litraa Kensington Gin’iä n. litrahintaan 6,51334 €/litra. Tosin, tämä tapahtui vuonna 2008 ja silloinkin siihen liittyi jokin tietokatkos ja väärinymmärrys paikallisten kesken: marketin viinaosaston päällikkö ilmeisesti luuli minua suomalaisen viinaputiikin omistajaksi – hän ei ollut tietenkään milloinkaan kuullutkaan mistään valtionmonopolista – ja ohjasi minut asiani kanssa eteenpäin viinatukkuun. Hän teki tilauksenkin valmiiksi. Lastia noudettaessa seurasi kauhea kalabaliikki, kun minulta ei löytynytkään yrittäjäkorttia (?): ”Njie bisneskarta!!!?”, mutta kun lasti oli jo paikalla ja tukun väki tietenkin halusi rahansa pois, heidän oli ”pakko” myydä erä minulle. Ilmeisesti meiltä ei tilitetty alv:iakaan mihinkään maahan. Ainakaan en myöhemminkään löytänyt kuitistani VAT:ia. Tästä seikasta olisi varmasti seurannut ongelmia minulle, jos Helsingin Tulli olisi pysäyttänyt.

Tällaista erikoislaatuista hyvien sattumien summaa ei kuitenkaan kovin usein tapahdu em. maissakaan.

Vierailija
6/6 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiterissä myytävä kalja on kolmosta, nelosessa on voltteja 5,2-5,4 pros

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän