Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisarukseni ilmoitti, ettei halua olla enää yhteydessä perheeseemme.

Vierailija
20.06.2018 |

Juttelin eilen tekstiviestillä isosiskoni kanssa, kunnes yhtäkkiä hän ilmoitti, että haluaisi uuden perheen ja on ajatellut ettei pidä meihin enää yhteyttä. Siskolla ikää 30v ja minulla 19, olen juuri saanut ensimmäisen lapseni ja luulin että olemme läheisiä. Hän on tyttömme kummitäti. Hänelläkin on lapsia. Sanoi, että ärsyttää pitää yhteyttä äitiimme, veljiin tai kehenkään kun ketään ei kuulemma koskaan kiinnosta hänen asiat, että hän joutuu aina itse kyselemään kuulumisia tai yhteydenpito loppuu. Olen erimieltä, sillä olen kyllä soitellut ja tiedän,että äitinikin soittaa jokapäivä. Mietityttää miten voi tehdä noin, oli kuitenkin iso tukipilari nyt, niinkuin lapsuudessakin kun asuin pikkuveljemme kanssa alkoholistiperheessä. Lähes kaikki onnelliset lapsuusmuistot on sieltä siskon luota. Hän on muutenkin tärkeä ihminen, mutta uskon etten voi enää mitään tehdä. Vastasin viestiin, että minua kyllä kiinnostaa hänen asiat, mutta vastasi vain peukulla. Aamuyöllä heräsin ja ilmoitin hyvää loppuelämää ja nyt olo on aivan karmiva.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein olitte yhteyksissä?

Vierailija
2/11 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelläkin on oikeus omaan elämään kaiken tuon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hänen tehtävä kantaa sinua harteillaan läpi elämän. Nyt on sinun aikasi kokeilla omia siipiäsi.

Vierailija
4/11 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun piti saada viimeinen sana ja toivotella hyvät loppuelämät aamuyöllä. En ihmettele siskosi halua erota perheestänne.

Vierailija
5/11 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaminen ei yksin riitää vaan puhellun sisällölläkin on merkitystä. Ei siskosi omia kokemuksiaan mistään tyhjästä ole vetänyt.

Vierailija
6/11 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun piti saada viimeinen sana ja toivotella hyvät loppuelämät aamuyöllä. En ihmettele siskosi halua erota perheestänne.

Itsekkyys, kateus ettei siskolla saisi olla mitään omaa, jne...

Vierailija
7/11 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

/:

Vierailija
8/11 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kuitenkin iso tukipilari nyt, niinkuin lapsuudessakin. Ymmärrän siskoasi. Ei kukaan jaksa lopputomasti toisten murheita kantaa varsinkin jos kokee ettei itse saa mitään. Jos äidin joka päiväiset soitot on uhriutumista omasta surkeasta elämästä, ei selllaista pidäkään kenenkään jaksaa vaan juurikin ottaa etäisyyttä. Ymmärrän, että irtautumisprosessi saattaa olla sinulle raju, mutta joskus sinunkin on aikuistuttava ja ottaa vastuu omasta elämästäsi. Sinulla on nyt mies, lapsi ja oma perhe.

Vierailija
9/11 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaminen ei yksin riitää vaan puhellun sisällölläkin on merkitystä. Ei siskosi omia kokemuksiaan mistään tyhjästä ole vetänyt.

Ei se aina näin mene. Äitini on juurikin sellainen, että hän valittaa aina, että hänen asiansa ei kiinnosta ketään ja on aina esittämässä marttyyriä joka asiassa. Olemme aivan toivottomassa tilanteessa veljeni kanssa, eli vaikka kuinka yritämme ja aidosti olemme kiinnostuneita äidistämme ja hänen asioistaan niin mikään ei tunnut riittävän. Äidillämme vaikuttaisi olevan lievää masennusta, se aiheuttaa juurikin tällaisia tuntemuksia.

Vierailija
10/11 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän vaikea kommentoida paljoa, kun en tunne tilannetta tarpeeksi hyvin. Kenties kyse on juuri siitä, että siskosi kokee liian suurta kuormitusta teidän sukunne puolelta saamatta itse yhtään mitään vastineeksi.

Olen itsekin laittanut välit poikki sukuuni ihan siitä samasta syystä. Kyllä siinä meni poikki joitakin sellaisiakin ihmissuhteita, joissa oli paljon hyvää. Olin kuitenkin liian väsynyt ja se oli viimeinen mahdollisuus huolehtia itse itsestäni, koska ei minun hyvinvoinnistani kukaan muukaan ollut kiinnostunut kuin minä. Sen jälkeen elämä on muuttunut ihan täydellisesti ja puhtaasti vain parempaan suuntaan. Välien katkaiseminen on radikaali keino, mutta joillekin meistä se on ollut ainoa keino jaksaa ja tervehtyä. Voimia niin sinulle kuin siskollesikin.

Vierailija
11/11 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä oma  elämäsi, äläkä takerru siskoosi idiootti.