Syökö lapsesi välipalaa koulussa?
Laittaako kaikki lapsilleen kouluun välipalaa tai rahaa välipalan ostamiseen, jos koulupäivä venyy 14-15 asti? En ole koskaan tajunnut tätä. Jo lapsena ihmettelin, kun melkein kaikilla oli välipalaa mukana, jos päivä kesti kolmeen. Itse kyllä selvisin ilman ja kotona vasta söin jotain, jos oli nälkä ennen lämmintä ruokaa. Omat lapset selviää myös hyvin ilman välipalamössöjä.
Kommentit (5)
Kyllä mäkin lapsena ja nuorena selvisin, mutta oli siinä 14-15 aikaan nälkäkin jo. Ehkäpä sitä olisi jaksanut keskittyä paremmin, jos olisi ollut eväät mukana?
Jos koulupäivä neljäsluokkalaisella on 9-16 ja klo 17 pitää olla 2h kestävissä utheilutreeneissä (koulun lounas on 10.45), hän syö välipalan koululla. Sitä varten on ostettu kortti, jolla ruokaa voi ostaa. En tiedä, mikä tuossa tekee lapsestani nössön tai jotenkin huonomman?
Lokerossa on aina myslipatukoita ja joskus pillimehuja pitkiä päiviä varten. Parina päivänä viikossa on töissä oppilaskunnan kahviossa ja tällöin saa aina ylijääneitä munkkeja tms. Aika usein käyvät myös lähikaupassa ostamassa patonkia tms. mikä tietenkin on kiellettyä.
Jos ravintosuosituksia katsoo niin tuo 4-5h koululounaan jälkeen on pitkä aika ilman mitään välipalaa.Mutta tietysti jonkun pitää olla eri mieltä että koulu saa joka syksy viestiä tästä asiasta.
Kyllä heillä on välipalaa ja itsellänikin oli. Kaikki kun ei asu koulun vieressä. Itse pääsin kotiin 15.45. niinä päivinä kun koulu loppui kello 14. Ja aamulla olin lähtenyt kotoa jo 6.30.
Lapsillani on tunnin koulumatka.