Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä pakkoruotsittajat kuvittelevat ihmisten osaavat ruotsia, kun ei sitä oikeasti tarvitse koskaan missään?

Vierailija
19.06.2018 |

Vaikka kuinka lapset pakotettaisiin opiskelemaan pakkoruotsia, niin eihän kielitaito pysy yllä, koska ei ruotsia tarvita missään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakkoruotsia, ei pakkomatematiikkaa eikä pakkohistoriaa ym. On vaan koulutusta, taitoja ja sivistystä.

Itse asiassa tytär 21v. sai hyvän työpaikan koska osaa englannin lisäksi myös sitä ruotsia. Että ei ollut siitäkään taidosta mitään haittaa.

Vierailija
2/4 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakkoruotsia, ei pakkomatematiikkaa eikä pakkohistoriaa ym. On vaan koulutusta, taitoja ja sivistystä.

Itse asiassa tytär 21v. sai hyvän työpaikan koska osaa englannin lisäksi myös sitä ruotsia. Että ei ollut siitäkään taidosta mitään haittaa.

On pakkoruotsia, koska:

- pakkoruotsi on ainoa pakollinen nimetty kieli (englanti ei ole pakollista)

- pakkoruotsi on ainoa pakollinen ei-universaali aine

- pakkoruotsi on ainoa aine, joka on opiskelualasta riippumatta pakollista jokaisella opintojen tasolla ala-asteelta yliopistoon asti

- ruotsi on ainoa kieli, jonka opiskelu on pakollista koko valtakunnan alueella (Ahvenanmaalla ei ole pakkosuomea)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi osannut esim. venäjää, espanjaa, ranskaa tms. olisi saattanut saada vielä paremman työpaikan.

Vierailija
4/4 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme voi sille mitään, että on tyhmiä ruotsinkielisiä, jotka eivät osaa suomea. Sen takia me ruotsinkielentaitajat olemme haluttuja työntekijöitä. Englantiahan nyt kaikki osaavat ja muita kieliä voi opiskella ihan vapaasti. Ne ovat tietenkin plussana. Äidinkieleni on suomi, ruotsia osaan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan