Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapakto hämähäkit kotonasi?

Vierailija
19.06.2018 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005725670.html
Älä koskaan tapa hämähäkkiä! Asiantuntija kertoo, miksi pitkäjalkaiset kannattaa suosiolla jättää rauhaan

Tapakto hämähäkit kotonasi?

Vaihtoehdot

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Ne ällöttävät pitkäjalkaiset lukit vien ulos, muut saavat olla putsaamassa kotiani ötököistä.

Vierailija
2/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapa hämähäkkejä. Lapsena sanottiin  että äitis tai isäs kuolee jos tapat sen. Minun isä kuoli jo kun olin 2-vuotias, mutta minähän en kai sitä ymmärtänyt kun en osannut kaivata, oli niin paljon sukua aina ympärillä, etten tiennyt kuka on oikeesti minun mummi ja kuka isotäti. Se lellivauva terveisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan huudan tyttärelleni äkkiä tänne ja itse otan jalat alle huiii

Vierailija
4/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sanaton sopimus hämähäkkiemme kanssa siitä, että eivät saa hivuttautua liian lähelle sänkyä. Pari kertaa olen tosissani säikähtänyt, kun pitkäjalkainen hiipparoi kädelläni nukkuessani... 

Mutta jos tästä diilistä pidetään kiinni, niin todellakin pidän hengissä! Helteillä on pakko pitää ikkunaa auki yöllä, ja nehän pistelevät inhottavat itikat poskeensa. Eli mun ei tarvi yön hämärissä jahdata sitä ah, niin ovelaa hyttystä, ja hämis saa illallisensa. Win-win. :)

Vierailija
5/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Edellisessä asunnossani hämähäkki kutoi seitin tuuletusikkunaani eikä yksikään hyttynen päässyt sisälle. :) Hyödyllisiä pikku otuksia.

Vierailija
6/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko tosiaan hämähäkinseittien peitossa?

Vierailija
7/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Töölössä ei ole hämähäkkejä asunnoissa. Imuroisin sellaisen heti pois jos näkisin.

Vierailija
8/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan! Ne tappavat kaikkia ärsyttäviä hyönteisiä. Pölyjen pyyhinnän ohessa hajotan kyllä ajoittain seittejäänkin, mutta tahallani en tapa.

Vierailija
9/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa syö ne.

Vierailija
10/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapa ja hieman kammoan hämiksiä. Lehdellä olen muutaman nostanut ulos ihokarvat pystyssä. Järki sanoo ettei niitä tarvi pelätä mutta tunne siitä vähät välittää. Mullahan menisi katu-uskottavuus jos paljastuisi että karu äijä kammoksuu pieniä otuksia. Sitäpaitsi on ne hyödyllisiä kun syövät ärsyttäviä hyönteisiä.

Vierailija
11/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapan. Valitettavasti. En voi menna lähellekään, joten imuroin ne mahdollisimman kaukaa ja silti karmaisee. Tiedän, että ne ovat harmittomia ja hyödyllisiä, mutta en vaan voi olla samassa tilassa hämiksen kanssa (paitsi jos se on ihan pieni, pikkurillin kynttä pienempi).

Vierailija
12/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään. En kyllä pidä niistä, mutta ei niistä ole mitään haittaa. Hyttynen ja kärpänen on ainoat ötökät jotka saatan tappaa, useimmat muut yritän pyydystää ja vapauttaa ulos, jos sisälle eksyvät.

Vierailija
13/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapa. Annan olla tai siirrän varovasti ulos, jos häiritsee.

Vierailija
14/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tapa, hämiäiset on hyötyeläimiä. Pyydystän varovasti kippoon ja vien ulos. Lasken maahan, en pudota.

Vierailija
15/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapakn.

Toisiin Murkhaknkin.

Siis ensin suunnittelen ja Hekukmoikhn.

Vierailija
16/16 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini on heidänkin koti. En kanna niitä ulos (varma kuolema). Työpaikallanikin saavat olla rauhassa!