Jos puoliso ei halua, saako toinen haluta?
Jos puolisoa ei kiinnosta seksi eikä läheisyys eikä halua sitä toiselle puolisolle antaa - joka haluaa ja tarvitsee seksiä ja läheisyyttä, saako ne kieltää toiseltakin? Eli koska minä en halua, sitäkään et saa sitä haluta etkä muualta hakea.
Onko kohtuullista odottaa, että toinen pysyy suhteessa ja vielä luopuu näistä itselleen tärkeistä asioista?
Kommentit (7)
Eihän haluaminen ole tahdosta kiinni. Kun haluaa niin haluaa.
Seksuaalinen ahdistelu on aina rikos, myös avioliitossa.
Seksi kuuluu parisuhteeseen. Jos ja kun toisella ei ole mitään intressiä seksiin on paras erota jos toinen haluaa.
A-seksuaalien ja seksuaalisten ei kannataryhtyä parisuhteeseen.
Meidän parisuhteeseen kuuluu seksuaalinenvapaus ja itsemääräämisoikeus. Minulla on oikeus olla harrastamatta seksiä ja miehen harrastaa. Seksi on liian pieni syy eroon.
Pitkässä suhteessa seksi usein väljähtyy ja loppuu. Se puoliso ei enää kiinnosta seksuaalisesti. Eikä välttämättä seksi ylipäätään. Mielestäni olisi sitten kohtuullista, että se, jota seksi kiinnostaa, saisi ihan luvallisesti hakea siitä muualta eikä niin, että se haluamaton osapuoli kyttää mustasukkaisena.
Kun minä en halua, sinäkään et saa haluta.
Varmasti täällä on niitä, joiden kohdalla tämä on ihan realismia?
Siis miten niin saako? Kenen sinä kuvittelet määrittelevän näitä sääntöjä ihmissuhteisiin?
Jos annat puolisosi määräillä sinua, niin sitten hän saa määräillä sinua. Jos et, niin sitten ei saa.