Miksi mun äiti toimii näin?
Mummoni, eli äitini äiti, on alkanut dementoitumaan. Joskus, kun esim kyselee ihmisistä, jotka ovat olleet jo vuosia kuolleena, äitini vastaa aina jotenkin tosi tökerösti että ”sehän on jo ajat sitten kuollut, etkö nyt muista” tai jos hän alkaa uudestaan puhumaan jotain samaa asiaa niin äiti taas tölväisee että justiinhan puhuit samaa asiaa. Mummo selvästi hämmentyy, pahoittaa mielensä ja menee hiljaiseksi. Mulle tulee aina paha mieli mummoni puolesta noista äitini möläytyksistä, ja olen sanonutkin siitä hänelle, mutta jotenkin se ei mene äitini jakeluun että voisi vähän hillitä suutaan.
Kommentit (3)
Onko äitisi hoitanut velvollisuutensa äitiään kohtaan, vai pelkästäänkö hän käyttäytyy ikävästi? Tarkoitan sitä, että onko mummosi ollut muistisairauden takia lääkärin tutkimuksissa ja onko hän saanut taudin etenemistä hidastavaa lääkitystä? Tiedän toki, että muistisairasta on ainakin alkuvaiheessa hankala suostutella lääkäriin, mutta se olisi kuitenkin huomattavasti parempi palvelus tyttäreltä äidille kuin ne tölväisyt.
Tosi ikävää käytöstä mummoasi kohtaan.
Äitiäsi voi syödä ajatus siitä, että on vähitellen menettämässä oman äitinsä sairaudelle.
Ei halua myöntää itselleen, että äidillään on sairaus. Siitä kyse