Mitä vainajalla on arkussa yleensä päällä? Äitini haluaisi
että hääpuku vuodelta 1965. Tulee kyl vaikeaa nappien ja pitkien hihojen kanssa. Ja kilojen. Jokin kristuksen morsian fiksaatio hänellä. Mulle tulee mieleen Charles Dickensin Estelle.
Kommentit (39)
Nyt kun ajattelen mitä itse haluan, niin ehkä tiukka kapalo eli lakana tiukalle ympäri.
Haluan polttohautauksen ja tuhkat muualle kuin hautausmaalle
Mäkin ehkä haluaisin villasukat ja lämpöisen shaalin ympärilleni .
Räppiheebot haluaa taayusti arkkuunkin vimpan päälle stylet uusimmat sniikkerit 👟
Ilveksen pipa. Pääsee takuulla taivaaseen. Pietari on ilveksen miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Räppiheebot haluaa taayusti arkkuunkin vimpan päälle stylet uusimmat sniikkerit 👟
No tottakai, jokaiselle lempivaatteet päälle, viimeisenä palveluksena. 😊 vaikka lippiskin väärinpäin päähän.
Siis asiahan on niin, että äitisi haluaa ja äitisi saa haluamansa. (Jos omaa empaattisen tyttären tai älyää tehdä sopimuksen hautaustoimiston kanssa etukäteen.)
Vierailija kirjoitti:
Ok. Äiti HALUAA häämekon arkkuun. Kai voi laittaa mukaan? Vaatii lupausta.
Lupaa. Tee toisin. Äitisi ei koskaan saa selville.
Lapseni halusi laittaa arkkuun mukaan lempilelunsa, jolla papan kanssa leikkivät ja yksin hän ei enää sillä leiki.
Arkkuun voi laittaa päälle vainajan lempivaatteetkin. Ja mukaan vaikka jonkun hänelle tärkeän koriste-esineen.
Arkkuvaate maksaa aika paljon. Itse olen toivonut myös että hääpukuni saisin ylleni sitä kun on käyttänyt vain ihanassa juhlassa ja kerran elämässään. Turhaan sitä säilytellä kun tämä mummo pannaan maan poveen rakkaan papan viereen.
Ensinnäkin sen Dickensin hahmon nimi on Estella, ei Estelle. Ja miksi sinulle tulee hänet mieleen? Eihän hänellä mitään hääpukua ollut, vaan hänen kasvattiäidillään Miss Havishamilla.
Villasukat vainajalle ettei varpaita palele. Ihana ajatus. 💜 Symboliikkaahan se vaan on mutta kaunista.
Vaatteiden pitäisi olla maatuvaa materiaalia, jos hautaus on arkkuhautaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Äiti HALUAA häämekon arkkuun. Kai voi laittaa mukaan? Vaatii lupausta.
Lupaa. Tee toisin. Äitisi ei koskaan saa selville.
Ap:n äiti on tainnut jo maatuakin tämän aloituksen tekemisen jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun ajattelen mitä itse haluan, niin ehkä tiukka kapalo eli lakana tiukalle ympäri.
Haluan polttohautauksen ja tuhkat muualle kuin hautausmaalle
Tuhkat naapurin tontille tai entisen kodin kierrätyspisteeseen, lajitteluroskikseen. Toihan on normisekajätettä. Tupantumppiroskikseen. Tai wessanpöntöstä alas.
Sitä tuhkaa on todella vähän. Kierrä sätkiä siitä ja polttele imuja.
hautaus toimistot kaupustelevat mielellään n260e maksavia arkku vaatteita. ei mitään rajaa rahastuksessa. kuuluvat sarjaan puhelin myyjät kiinteistö välittäjät todella ällötttävää porukkaa
Appiukko haudattiin puku päällä. Puku leikattiin takaa auki, eihän sitä muuten olisi saanut päälle. Itse puettiin arkkuun.
Minä haluan tulla haudatuksi pyjamassa villasukat jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai, jokaiselle lempivaatteet päälle, viimeisenä palveluksena. 😊 vaikka lippiskin väärinpäin päähän.
Selällään ei meinaa pysyä lippis päässä väärin päin.
Ymmärsit kaiketi väärin eli kirjoittajan isoisä oli tämän lapsenlapsi jolle puku laitettu