Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrasopimuksen tupakointikielto

Vierailija
18.06.2018 |

Jos vuokrasopimuksessa lukee "huoneistossa ei tupakoida", tarkoittaako se pääsääntöisesti sitä, että kyseisen huoneiston sisätiloissa ei saa tupakoida vai että myöskään parvekkeella ei saisi polttaa? Itse jotenkin olettaisin, että tuolla tavoin muotoiltu kielto koskee vain asunnon sisätiloja ja parveketupakointikiellosta pitäisi mainita erikseen, jos sellainen olisi. Mitenkään varmaa tietoa minulla ei asiasta kuitenkaan ole. Tietääkö joku?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin ääneen kun huomasin että vuokrasopimus kieltää tupakoimisen. Sehän oli jo syy pistää palamaan.

Satun tietämään edellisen asukkaan niin hyvä ettei palanut koko talo.

Vierailija
22/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita parveketta, ellei sitä ole erikseen mainittu. 

Itse olen niin höveli vuokranantaja, että saa polttaa sisälläkin. Olen kyllä lähtökohtaisesti ottanut vuokralaisia, jotka ainakin itse sanovat olevansa tupakoimattomia. 

Mutta jos nyt haluaa vierailleen tarjota mahdollisuuden polttaa sisällä, niin katson, että on hänen kotinsa ja päättää siitä. 

Saatko sitten takuusummat riittämään pintojen uusimiseen vuokralaisten välillä? Haisevaan kämppään on vaikea löytää kunnon vuokralaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parvekkeella polttaminen on voitu kieltää talon järjestyssäännössä, vaikka vuokrasopimuksessa ei lukisi mitään. Ja silloin se tosiaan on kielletty.

Tuollaisella kiellolla voit pyyhkiä pyllysi.

Vierailija
24/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella saa polttaa, ei asunnossa.

Vierailija
25/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokranantaja ei tiedä, niin miksi v*tussa hän on laittanut vuokrasoppariin moisen kohdan? Tosi tollo. Mun vuokralaiselle se tarkoittaa, ettei asunnossa saa tupakoida, eli sisätiloissa. Parvekkeellatupakointi ei pilaa asuntoa, siksi siellä saa polttaa.

Vierailija
26/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke ja huoneisto ovat eri asioita. Parveke on itseasiassa yhtiön tilaa, eikä asukkaan, vaikka se on annettu asukkaan käyttöön. Parvekkeen kunnossapitovastuukin on yhtiöllä. Siksi esimerkiksi taloyhtiö voi kieltää parveketupakoinnin, muttei sisällä polttamista.

Eli jos taloyhtiö ei ole kieltänyt parveketupakointia, voit polttaa.

Vierailija
27/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parvekkeella polttaminen on voitu kieltää talon järjestyssäännössä, vaikka vuokrasopimuksessa ei lukisi mitään. Ja silloin se tosiaan on kielletty.

Parveketupakointia ei voi kieltää järjestyssäännöllä vaan kielto pitää hakea yhtiökokouksen päätöksellä viranomaisilta.

Vierailija
28/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liki 80 000 taloyhtiötä. 

Virallisesti tupakointi parvekkeella on kielletty n. 70 yhtiössä. Että aika huono tsägä saa käydä, jos tällaiseen osuu. 

Ja jos niissä vain kehtaa polttaa partsilla, niin saa vain jonkin lapun joltain valittajalta. Yhtäkään häätöä ei vielä ole tapahtunut. 

Vierailija
29/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa varmistaa.

Itse olen kieltänyt, sillä varsinkin lasitetulla partsilla se tupakansavu pinttyy parvekkeen pintoihin. 

Vierailija
30/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen niin höveli vuokranantaja, että saa polttaa sisälläkin. Olen kyllä lähtökohtaisesti ottanut vuokralaisia, jotka ainakin itse sanovat olevansa tupakoimattomia. 

Mutta jos nyt haluaa vierailleen tarjota mahdollisuuden polttaa sisällä, niin katson, että on hänen kotinsa ja päättää siitä. 

Ja takuuvuokralla sitten otsonoit, maalaat ja tapetoit kämpän vuokralaisen vaihtuessa.

Eipä ole tarvinnut. 

Kyllä tähän Krunikan asuntoon on ollut jonoksi asti tulijoita muutenkin. 

Vierailija
31/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko sitten takuusummat riittämään pintojen uusimiseen vuokralaisten välillä? Haisevaan kämppään on vaikea löytää kunnon vuokralaista.

Ei asunto ala haista, jos siellä satunnaisesti tupakoidaan. Eri asia toki, jos ketjussa poltetaan vuosikausia.

Ja jos niin herkkänokkainen on, niin hakee asunnon muualta. Kuten sanoin, niin vuokralaiset ovat löytyneet ihan lähipiiristä. Ei tarvita edes näyttöjä. 

Lemmikit myös ihan tervetulleita asiallisilla ihmisillä. 

Vierailija
32/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja takuuvuokralla sitten otsonoit, maalaat ja tapetoit kämpän vuokralaisen vaihtuessa.

En tietenkään voi käyttää takuuvuokraa asunnon korjaamiseen muilta osin kuin, että jotain on tapahtunut vastoin sopimusta. 

Kerran yksi koira oli raapinut ovea ja se vaihdettiin. Lasku oli kuutisen sataa ja se ihan yhteisymmärryksessä otettiin vakuudesta. 

Vierailija
33/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa varmistaa.

Itse olen kieltänyt, sillä varsinkin lasitetulla partsilla se tupakansavu pinttyy parvekkeen pintoihin. 

Kyseinen parveke ei ole lasitettu. Luulisi, että lasittamattomalla parvekkeella ei kovin helposti tapahdu tuollaista pinttymistä.

t. AP

Vierailija
34/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa vuokrasopimuksessani lukee "huoneistossa sekä parvekkeella tupakointi kielletty". Olettaisin siis, tän perusteella, että tupakointikielto koskee sisällä polttamista, koska paveketta ei ole erikseen mainittu.

Vierailija
35/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse vain siitä asunnosta jossa tupakoidaan. Herkästi tupakanhaju tulee muihinkin asuntoihin. Sitä ei ainakaan meidän taloyhtiössä suvaita. Eikä ole parveketta kaikissa asunnoissa.

Vierailija
36/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänaukominen ja suunsoittaminen naapurin miehelle johtaa kyllä suunsoittajan kannalta,ikäviin asioihin, todella ikäviin.

Ilävää sitten kun ei voi kessua vetää kiellon takia paniikkisavuihin.

Vierailija
37/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kyllä onneksi olkoon vuokranantajalle jos alkaa tupakasta vinkumaan. Tuota asuntoa ei ole remontoito varmaan 30 vuoteen. Se ei todellakaan mun polttamisella huonommaksi mene. Yleensä poltan vain parvekkeella ja vain oikein kylmällä sisällä.

Oikeuteen jos vetää niin varmasti ottaa takkiin. Mä saan varattomana ilmaisen avustajan ja jos säkällä voittaisikin niin siltikkin jää ilman lantin lanttia. Sitten on semmoinenkin juttu että poliiseiila on tärkeämpääkin tekemistä kuin kytätä kuka polttaa ja mitä polttaa.

Vierailija
38/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossa SISÄLLÄ ei saa tupakoida.

Ei koske parveketta. (Ainakaan meidän taloyhtiössä)

Vierailija
39/45 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pöljä vielä nykypäivänä polttaa sisällä?? Hyi saakeli. Vaikka itsekin poltan,niin ei ole tullut mieleenkään koskaanikinä polttaa sisällä.  

Vierailija
40/45 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pöljä vielä nykypäivänä polttaa sisällä?? Hyi saakeli. Vaikka itsekin poltan,niin ei ole tullut mieleenkään koskaanikinä polttaa sisällä.  

Samaa mieltä. Sisällä polttaminen on kuvottavinta mitä tiedän. Seinien kunnosta tai muusta vastaavasta en niinkään välitä, mutta sisällä tupakoiminen tuntuu epämiellyttävän tunkkaiselta ja kurkkukin siitä tulee kipeäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi