Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrasopimuksen tupakointikielto

Vierailija
18.06.2018 |

Jos vuokrasopimuksessa lukee "huoneistossa ei tupakoida", tarkoittaako se pääsääntöisesti sitä, että kyseisen huoneiston sisätiloissa ei saa tupakoida vai että myöskään parvekkeella ei saisi polttaa? Itse jotenkin olettaisin, että tuolla tavoin muotoiltu kielto koskee vain asunnon sisätiloja ja parveketupakointikiellosta pitäisi mainita erikseen, jos sellainen olisi. Mitenkään varmaa tietoa minulla ei asiasta kuitenkaan ole. Tietääkö joku?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tupakoimaan pihan perälle. Moni.naapuri kiittää.

Vierailija
2/45 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita.

Todellisuudessa kukaan ei valvo noita sopimuksia, vaikka sellaiset oltaisiinkin tehty. Pidä vain huoli ettei asunto saastu niin kaikki on hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisunäätä.

Vierailija
4/45 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vuokraisännältä ihan suoraan.

Itse toivon että edes huoneistoni partsilla ei polteta koska se häiritisee kyllä naapureita. Mutta olen sallinut kun vuokraus on ollut hyvin lyhytaikainen.

Vierailija
5/45 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokrasopimuksessa lukee "huoneistossa ei tupakoida", tarkoittaako se pääsääntöisesti sitä, että kyseisen huoneiston sisätiloissa ei saa tupakoida vai että myöskään parvekkeella ei saisi polttaa? Itse jotenkin olettaisin, että tuolla tavoin muotoiltu kielto koskee vain asunnon sisätiloja ja parveketupakointikiellosta pitäisi mainita erikseen, jos sellainen olisi. Mitenkään varmaa tietoa minulla ei asiasta kuitenkaan ole. Tietääkö joku?

Kysy vuokranantajalta, tollo

Vierailija
6/45 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee noin ja partsilla saa kyllä polttaa, vuokraemäntä itsekin täällä käydessään meni parvekkeelle tupakalle. En sitten tiedä miten se virallisesti on.

Vierailija
7/45 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tupakoimaan pihan perälle. Moni.naapuri kiittää.

Vierailija
8/45 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuksen purku mahdollista.

Vierailija
9/45 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi polttaa parvekkeella.

Vierailija
10/45 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai parvekkeella voi polttaa, miksi ei voisi?

t. vuokraemäntä

Vierailija
11/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy vuokranantajalta, tollo

Kysyin asiasta vuokranantajalta heti aluksi, mutta hän vastasi vain että "ei tiedä" (?!), joten aloin miettiä, mitä tuollainen kielto ihan virallisesti tarkoittaa.

t. AP

Vierailija
12/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, ettei sisällä saa tupakoida.

Vierailija
13/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään varmaa tietoa asiasta?

t. AP

Vierailija
14/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kenelläkään varmaa tietoa asiasta?

t. AP

Sillä sun vuokranantajallas.

Vierailija
15/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta ganjaa.

Vierailija
16/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita parveketta, ellei sitä ole erikseen mainittu. 

Itse olen niin höveli vuokranantaja, että saa polttaa sisälläkin. Olen kyllä lähtökohtaisesti ottanut vuokralaisia, jotka ainakin itse sanovat olevansa tupakoimattomia. 

Mutta jos nyt haluaa vierailleen tarjota mahdollisuuden polttaa sisällä, niin katson, että on hänen kotinsa ja päättää siitä. 

Vierailija
17/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pidät huolen, ettei sieltä parvekkeelta tule mitään hajuja asuntoon. Ovi tiukasti kiinni 

Vierailija
18/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos nyt haluaa vierailleen tarjota mahdollisuuden polttaa sisällä, niin katson, että on hänen kotinsa ja päättää siitä. 

Tuo on hyvä periaate.

Vierailija
19/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella polttaminen on voitu kieltää talon järjestyssäännössä, vaikka vuokrasopimuksessa ei lukisi mitään. Ja silloin se tosiaan on kielletty.

Vierailija
20/45 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita parveketta, ellei sitä ole erikseen mainittu. 

Itse olen niin höveli vuokranantaja, että saa polttaa sisälläkin. Olen kyllä lähtökohtaisesti ottanut vuokralaisia, jotka ainakin itse sanovat olevansa tupakoimattomia. 

Ja takuuvuokralla sitten otsonoit, maalaat ja tapetoit kämpän vuokralaisen vaihtuessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän