Vuokrasopimuksen tupakointikielto
Jos vuokrasopimuksessa lukee "huoneistossa ei tupakoida", tarkoittaako se pääsääntöisesti sitä, että kyseisen huoneiston sisätiloissa ei saa tupakoida vai että myöskään parvekkeella ei saisi polttaa? Itse jotenkin olettaisin, että tuolla tavoin muotoiltu kielto koskee vain asunnon sisätiloja ja parveketupakointikiellosta pitäisi mainita erikseen, jos sellainen olisi. Mitenkään varmaa tietoa minulla ei asiasta kuitenkaan ole. Tietääkö joku?
Kommentit (45)
Ei tarkoita.
Todellisuudessa kukaan ei valvo noita sopimuksia, vaikka sellaiset oltaisiinkin tehty. Pidä vain huoli ettei asunto saastu niin kaikki on hyvin.
Kysy vuokraisännältä ihan suoraan.
Itse toivon että edes huoneistoni partsilla ei polteta koska se häiritisee kyllä naapureita. Mutta olen sallinut kun vuokraus on ollut hyvin lyhytaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokrasopimuksessa lukee "huoneistossa ei tupakoida", tarkoittaako se pääsääntöisesti sitä, että kyseisen huoneiston sisätiloissa ei saa tupakoida vai että myöskään parvekkeella ei saisi polttaa? Itse jotenkin olettaisin, että tuolla tavoin muotoiltu kielto koskee vain asunnon sisätiloja ja parveketupakointikiellosta pitäisi mainita erikseen, jos sellainen olisi. Mitenkään varmaa tietoa minulla ei asiasta kuitenkaan ole. Tietääkö joku?
Kysy vuokranantajalta, tollo
Mulla lukee noin ja partsilla saa kyllä polttaa, vuokraemäntä itsekin täällä käydessään meni parvekkeelle tupakalle. En sitten tiedä miten se virallisesti on.
Mene tupakoimaan pihan perälle. Moni.naapuri kiittää.
Tottakai parvekkeella voi polttaa, miksi ei voisi?
t. vuokraemäntä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy vuokranantajalta, tollo
Kysyin asiasta vuokranantajalta heti aluksi, mutta hän vastasi vain että "ei tiedä" (?!), joten aloin miettiä, mitä tuollainen kielto ihan virallisesti tarkoittaa.
t. AP
Tarkoittaa sitä, ettei sisällä saa tupakoida.
Olisiko kenelläkään varmaa tietoa asiasta?
t. AP
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kenelläkään varmaa tietoa asiasta?
t. AP
Sillä sun vuokranantajallas.
Ei tarkoita parveketta, ellei sitä ole erikseen mainittu.
Itse olen niin höveli vuokranantaja, että saa polttaa sisälläkin. Olen kyllä lähtökohtaisesti ottanut vuokralaisia, jotka ainakin itse sanovat olevansa tupakoimattomia.
Mutta jos nyt haluaa vierailleen tarjota mahdollisuuden polttaa sisällä, niin katson, että on hänen kotinsa ja päättää siitä.
Kunhan pidät huolen, ettei sieltä parvekkeelta tule mitään hajuja asuntoon. Ovi tiukasti kiinni
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos nyt haluaa vierailleen tarjota mahdollisuuden polttaa sisällä, niin katson, että on hänen kotinsa ja päättää siitä.
Tuo on hyvä periaate.
Parvekkeella polttaminen on voitu kieltää talon järjestyssäännössä, vaikka vuokrasopimuksessa ei lukisi mitään. Ja silloin se tosiaan on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita parveketta, ellei sitä ole erikseen mainittu.
Itse olen niin höveli vuokranantaja, että saa polttaa sisälläkin. Olen kyllä lähtökohtaisesti ottanut vuokralaisia, jotka ainakin itse sanovat olevansa tupakoimattomia.
Ja takuuvuokralla sitten otsonoit, maalaat ja tapetoit kämpän vuokralaisen vaihtuessa.
Mene tupakoimaan pihan perälle. Moni.naapuri kiittää.