Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3742)
Tällä kertaa löysin ihan älyttömän paljon elokuvia kirppareilta ja suurin osa näistä on kauhuelokuvia. Mä vähän luulen, että tekään ette taida tietää kaikkia näitä ennestään ja nämä löysin:
Best of dark label -boksin, jossa on nämä elokuvat:
- Inside (2007) kauhu/slasher
- Frontier(s) (2007) kauhu/trilleri
- Death roll (2002) kauhu/trilleri
- Storm warning (2007) kauhu/slasher
- The Horde (2009) kauhu/toiminta
- KM31 (2006) kauhu/mysteeri
- Xtro (1983) scifi/kauhu
- Shrooms (2007) kauhu/slasher
Alien Quadrilogy -boksin, jossa nämä elokuvat:
- Alien (1979) + bonus levy
- Aliens (1986) + bonus levy
- Alien 3 (1992) + bonus levy
- Alien resurrection (1997) + bonus levy
Lista jatkuu seuraavassa viestissäni...
...tästä se listani sitten jatkuu:
- Brahms: The Boy 2 (2020) kauhu/trilleri
- Slash (2002) kauhu/trilleri/slasher
- Mimic 2 (2001) scifi/horror
- Kauhun oppitunnit (1999) kauhu/scifi
- Resident evil (2002) kauhu/toiminta
- Mars Attacks (1996) Scifi/komedia
- The Odyssey (1997) seikkailu
(Saattaa olla sarja, mutta tässä hallussani oleva on lähes 3 tunnin elokuvan muodossa)
- Dinotopia (2002) fantasia elokuva
- Sky High (2005) fantasia/komedia
- Stitch! Avaruuskoe 626 (2003) (animaatio)
- Katto Kassinen (1974) perhe/komedia
Tulipahan taas ostettua jostain käsittämättömästä syystä noin lapsellisia elokuviakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hostel.....ihan hirvee, en uskaltaisi kattoo toista kertaa 😱
Se on paikoitelleen ällöttävä, mutta aika huono kauhuelokuva. Eli Roth ei osaa ohjata ja vielä vähemmän käsikirjoittaa.
[SPOILERI]
En pääse yli siitä naisesta, joka selviää hengissä kidutuskammiosta, mutta tappaa itsensä heti kun näkee peilikuvansa eikä enää olekaan kaunotar. Rothin naiskuva on pelkkiä tissejä ja perseitä, mutta jotain rajaa.
Mielestäni Hostel on tosi onnistunut kauhuelokuva, koska se on niin kauhea, että sitä ei houkuta katsoa uudelleen.
Mikään muu elokuva ei ole saanut itselleni niin vastenmielistä reaktiota.
Tietysti on niitä maailman kaiheimpia elokuviakin, mutta nekään ei yllä samalle vastenmielisyystasolle kuin tuo Hostel. Human Centipedetkin katsoisin mielummin, kuin uudestaan Hostel 1 elokuvaa.
Näin minä näen asiat, että en yleistä näitä toisten mielipiteiksi.
Eri
Mä luulin tuon Hostelin olevan joten ennennäkemättömän kauheaa, mutta ei se ollutkaan sitä. Ihan hyvä kauhuelokuva, mutta ei mitenkään erityisen kaamea tai vastenmielinen. Kai mä olen sitten jo niin paatunut katselija.
Kuinka kukaan voi enää haluta katsoa tämmöisiä kidutuselokuvia? Luulisi, että tällaisessa tilanteessa ne eivät enää tuntuisi miltään epärealistiselta ja kaukaiselta, vaan joltakin mikä voisi tapahtua itselle tai läheisille. Venäjän sotilaat kiduttavat ihmisiä ihan oikeasti Ukrainassa, ja Venäjä on meidänkin naapurimaamme.
En ole kyllä ennenkään halunnut katsoa noita elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hostel.....ihan hirvee, en uskaltaisi kattoo toista kertaa 😱
Se on paikoitelleen ällöttävä, mutta aika huono kauhuelokuva. Eli Roth ei osaa ohjata ja vielä vähemmän käsikirjoittaa.
[SPOILERI]
En pääse yli siitä naisesta, joka selviää hengissä kidutuskammiosta, mutta tappaa itsensä heti kun näkee peilikuvansa eikä enää olekaan kaunotar. Rothin naiskuva on pelkkiä tissejä ja perseitä, mutta jotain rajaa.
Mielestäni Hostel on tosi onnistunut kauhuelokuva, koska se on niin kauhea, että sitä ei houkuta katsoa uudelleen.
Mikään muu elokuva ei ole saanut itselleni niin vastenmielistä reaktiota.
Tietysti on niitä maailman kaiheimpia elokuviakin, mutta nekään ei yllä samalle vastenmielisyystasolle kuin tuo Hostel. Human Centipedetkin katsoisin mielummin, kuin uudestaan Hostel 1 elokuvaa.
Näin minä näen asiat, että en yleistä näitä toisten mielipiteiksi.
Eri
Mä luulin tuon Hostelin olevan joten ennennäkemättömän kauheaa, mutta ei se ollutkaan sitä. Ihan hyvä kauhuelokuva, mutta ei mitenkään erityisen kaamea tai vastenmielinen. Kai mä olen sitten jo niin paatunut katselija.
Kuinka kukaan voi enää haluta katsoa tämmöisiä kidutuselokuvia? Luulisi, että tällaisessa tilanteessa ne eivät enää tuntuisi miltään epärealistiselta ja kaukaiselta, vaan joltakin mikä voisi tapahtua itselle tai läheisille. Venäjän sotilaat kiduttavat ihmisiä ihan oikeasti Ukrainassa, ja Venäjä on meidänkin naapurimaamme.
En ole kyllä ennenkään halunnut katsoa noita elokuvia.
Mä en ainaskaan ahdistuneena jaksa katsoa mitään kauhua, että jos mä katson tuommoisia elokuvia niin mulla on tarve koetella mieltäni.
Sekin kannattaa muistaa, että ne ovat vain elokuvia. Näitä näyttelijöitä ei oikeasti satu, ellei sitten ole kyseenalaisista filmeistä.
House (1977) vaikuttaisi olevan tosi pelottava.
Oon vain nähnyt trailerin ja kaamealta ainaskin itselleni vaikuttaa
Xtro (1983) leffan hetki sitten katsoin ja olipa outo ja kauhea elokuva.
Aikaansa nähden tämä on yksi hirvittävimmistä elokuvista ainaskin niistä elokuvista mitä oon nähnyt.
Scifi hirviö kauhua ja överi kauhua kanssa.
Tämä leffa oli ainaskin omaan makuuni ja kun oli niin mielikuvituksellinen niin siltä kantilta oli taiteellinen. Leffa alkoi ihan kauheilla hirviöillä ja sen takia tämä on niiin makuuni.
"Ranskalaisen luutnantin nainen" ehdottomasti. Ehdottomasti! Aivan kauhea. Pelotti poistua teatterista ennen tuon tekeleen puoltaväliä, kun ei tiennyt, mistä se uloskäynti löytyy. Ainut kerta, kun kesken filmin on pitänyt poistua, koska se on aivan liian kauhea! Itse asiassa "kauhea" on liian mieto sana, "hirveä" sopii paremmin!
Lapsena pelotti Suomalainen elokuva Kuutamosonaatti.Aikuisena se nauratti.
Insidious,The Conjuring leffat ehkä säikäyttää eniten.Kauhuleffat jotka oikeasti ovat ihan vain hyviä leffoja ovat Rosemaryn Painajainen,Don't Look Now,Hohto.
Joo vähän tulee katsottuja kauhuleffoja, ja ulkomaalaisia etenkin kun katson SF elokuvia joita nauhoitan nauhoittavalla dikipoksilla.
Joten tämä Kauhuelokuva on vuodelta 1952.
Valkoinen Peura,
Elokuvan alussa Maaret synnyttää Lapissa hengelle tyttölapsen,
Joka saa nimekseen Pirita.
Ja Pirita menee pyytämään apua šamaani Tsalkku-Nillalta, joka valmistaa hänelle lemmenjuoman ja lausuu loitsun.
Siinä Tsalkku-Nilla käskee Piritaa uhraamaan ensimmäisen kohtaamansa olennon Suurelle Seidalle: näin syntyy taika, jonka ansiosta jokainen mies ihastuu Piritaan
. Naisen epäonneksi ensimmäinen olento on valkoinen vasa, jonka Aslak on päästänyt vapaaksi. Pirita kuitenkin noudattaa šamaanin käskyä
. Taika epäonnistuu, ja jokaisen täydenkuun aikana Pirita saa noidan voimat ja muuttuu miehiä tuhoavaksi valkoiseksi peuraksi.
Lopussa käykin niin , että Pirita kuolee aviomiehensä keihääseen kun luulee tätä Valkoiseksi peuraksi.
Kun olikin muuttunut noita Piritaksi.
Dont Worry Darling tuli katsottua. Oli kyllä jotain trillerin ja kauhun väliltä ja scifiltäkin vaikutti.
Tämä oli kyllä näkemisen arvoinen psykologinen elokuva.
Grinchistä myös näyttää tulevan myös kauhuelokuva:
https://www.episodi.fi/uutiset/ensin-nalle-puhista-tehtiin-aivotonta-ta…
Tuleekohan tälläisistäkin elokuvista samanlaista tehtailua, kuin disneyn real-life elokuvista? 😂
Ai että, kun tänäänkin tuli löydettyä kauhua kirppikseltä:
Mulla on ennestään Dario Argenton collection, jossa on The Bird with the Crystal Plumage, Deep Red, Suspiria, Tenebre, Phenomena ja Opera.
Nyt niiden kylkeen löysin Cat o' Nine Tails -leffan. Sekin on Argentolta.
Sitten löysin Anthology boxin, jossa on Van Helsing (2004), Bram Stoker's Dracula(1992) ja Mary Shelly's Frankenstein (1994).
Sitten löysin Kuoleman kerros (Para Entrar A Vivir) (2006) elokuvan. Ostin, kun kannessa mainitaan elokuvan olevan Rec elokuvan ohjaajalta. Muita leffoja samalta ohjaajalta on Fragile (2005), Sleep Tight (2011) ja Darkness (2002). Nämä löytyvät ennestään itseltäni ja sen takia mainitsin ne.
Sitten löysin vielä jonkun ihmeellisen elokuvan mikä ei ole kauhua, mutta joillekin harvoille tämä voi näyttäytyä kauheena ja elokuvan nimi on The Science Of Sleep (2006) (Fantasia/komedia).
Ja yksi vielä veinasi jäädä mainitsematta ja se on The Amityville Horror (1979). Tämä taitaa olla suurin löytöni, jos tämä sattuu olemaan ihan alkuperäisin elokuva. Vieläpä Special edition julkaisu tämä on. Odotukseni on, että tämä on tosi pelottava elokuva.
Pistin vahvistukset niille elokuville, mitkä tällä kertaa löysin kirpparilta.
Kyllä se on ollut tämä elokuva "piikkipelleily". sitä on tutkittu monelta kantilta ainakin 25 osaa nimellä the fall of cabal
Mama. Ainoa "kauhuelokuva" missä alan nyyhkimään lopussa. Teininä parhaat oli Elm Street 1 ja 2. Muistan vieläkin sen hokeman: one, two, Freddie's come for you.... nine, ten, never sleep again.