Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3758)
winner kirjoitti:
Hepulihamsteri kirjoitti:
Vähän jäi mietityttää, että onko Brightburn DC:n supersankari universumia? Ainaskin oli yhtä raju kuin mitä Suicide Squad 2 elokuva oli. Ei ollut tunnelmallinen vaan hyvin nopeatempoinen kauhu elokuva. Varmasti repii ihmisiä kahtia, että pitävätkö tästä elokuvasta.
Ei ole DC:tä. Tarina on tietysti Supermanista kopioitu, mutta siihen se sitten jää. Jatko-osasta oli yhteen aikaan huhuja ja Brightburnin oli tarkoitus ottaa yhteen elokuvan krediiteissä näkyneiden ja muiden superolentojen kanssa, mutta yhtä lailla kuin vaikkapa toisen puhtaalta pöydältä kehitetyn super-tarinan The Chroniclen jatko-osa on viivästynyt ja viivästynyt rahan puutteen ja koronan takia, niin taitaa tämäkin jäädä yhteen leffaan.
Tekijäporukoista löytyy useampikin Gunn, tuottaja James Gunn tietysti Suicide Squad 2:n tekijä. Jos et ole nähnyt Gunnin Super -leffaa, niin se on vielä vinksahtaneempi super"sankari"tarina. Myös Slither kantsii katsoa ja se on perinteisintä kauhua näistä.
Gunnilla on jotenkin värikkäät elokuvat. Super vaikuttaa aika pienen budjetin leffalta ja tuon Slitherin voisin katsoa jokin päivä. Se kun löytyy minulta dvd:nä.
Kiitos muuten selvennyksestä Winner.
Mulla on sellainen tunne, että Brightburn tullaan näkemään jossain leffa-universumissa.
Kai minun pitäisi astua syrjään tästä ketjusta, kun viimeisimmät kommentitkin ovat minulta, mutta nyt katsoin sen Slitherin ja keskinkertainen oli. Ällötys elokuva, jossa oli sentään hyviä näyttelijöitä.
Seuraavaksi alan katsoa netflixistä uutta sarjaa Archive 81, sillä siinä James Wan on yksi tuottajista.
Hepulihamsteri kirjoitti:
Kai minun pitäisi astua syrjään tästä ketjusta, kun viimeisimmät kommentitkin ovat minulta, mutta nyt katsoin sen Slitherin ja keskinkertainen oli. Ällötys elokuva, jossa oli sentään hyviä näyttelijöitä.
Seuraavaksi alan katsoa netflixistä uutta sarjaa Archive 81, sillä siinä James Wan on yksi tuottajista.
Joo, kyllä meillä on täysin eri leffamaku. Tuskin sä Superistakaan tykkäät, koska siinä on vielä mustempaa huumoria.
Mutta ei siinä mitään, en mäkään saa mitään irti Argentoista ja Fulceista tai loputtomista The Conjuring-leffan sivuleffoista tai Saw -jatko-osista. Malignantia katsoin ja mietin, missä siinä se paljon mainostettu giallo on, kun ennemmin tuli mieleen Re-Animator ja Basket Case ym. 80-luvun jenkki horrorit ja poliisiasemakohtaus kuin Terminatorista? Melkein olisi voinut kuvitella, että olisi Stuart Gordonin (RIP) tai Brian Yuznan tuotantoja.
https://www.imdb.com/video/vi1912718105
Tuttua kostojuttua toistetaan Halloween 2018 ja TCM 2 Dennis Hopperin tyyliin ja muutenkin on kovin perinteinen kuvasto, mutta sitten tuleekin trailerin loppu ja välittömästi "kuuluisat viimeiset sanat TOP-3" -osioon menevä kommentti :D
Samoin auringonkukkapellon keskeltä nouseva Leatherface on joko hassu tai kammottava ilmestys. Hmmm.
Kohta Netflixissä.
Katsoin Small town folk -elokuvan ja oli se aika tönkkö ja näki siitä todella hyvin, että on pienen budjetin elokuva. Mitä pidemmälle katsoin sitä elokuvaa niin se muuttui tosi viihdyttäväksi. Elokuva teki itsestään vitsin ihan tarkoituksella ja siinä se huumori toimi tosi hyvin. Vaikka oli hyvin pienen budjetin elokuva niin silti kuvan asettelulla tästä saatiin kiehtovan visuaalinen elokuva ilmeeltään. Erikoinen tunnelma tässä oli ja muistutti Wrong turn elokuvia. Kummajaiset lahtasivat ihmisiä ja ihmisiä ryhtyi vastarintaan
-on juoni. Tosi viihdyttävä elokuva oli itselleni, vaikka täysin b-luokan elokuva oli.
Prismasta ostin ja katsoin juuri viimevuonna julkaistun Candymanin. Aika trillerin omaista kauhua on (yliluonnollisia juttujakin on).
En ole nähnyt sitä alkuperäistä Candymania ja tällein Candymanista tietämättömänä pidin tätä leffaa aika hyvänä. Kerrottiin Candymanin tarina ja on visuaalisesti upea elokuva. Mulla siis ei ole mitään hajua, että kunnioittiko tämä elokuva alkuperäistä versiota. Ilmeeltään on vähän samanlainen kuin Get out ja Us -elokuvat.
Nightmare Alley:a voin suositella vaikka ei ole kauhua. On jännitys/rikos elokuva ja realististen elokuvien ystäville voisin tuota suositella.
Itse pidin siitä paljon.
Se, joka pelottaa eniten.
Hieman asian vierestä, mutta veetuttaa nykyinen käytäntö, kun elokuvissa säikäytetään äänellä. Esimerkkinä Salaisuus pinnan alla, jossa lopun "yllätyskäänne" oli täysin ennalta-arvattava ja olin jo päättänyt, että minähän en sitä säikähdä, niin sitten yhtäkkiä räjähti korvissa niin, että meinasi sydän pompata kurkkuun.
Haamuihmissusivampyyri kirjoitti:
Prismasta ostin ja katsoin juuri viimevuonna julkaistun Candymanin. Aika trillerin omaista kauhua on (yliluonnollisia juttujakin on).
En ole nähnyt sitä alkuperäistä Candymania ja tällein Candymanista tietämättömänä pidin tätä leffaa aika hyvänä. Kerrottiin Candymanin tarina ja on visuaalisesti upea elokuva. Mulla siis ei ole mitään hajua, että kunnioittiko tämä elokuva alkuperäistä versiota. Ilmeeltään on vähän samanlainen kuin Get out ja Us -elokuvat.
Alkuperäinen on noin 78,5% parempi ja tunnelmallisempi tuomitun rakkauden kuvaus. Remake oli aika turha ja turhauttava, kun olet originaalin nähnyt, jossa loppuratkaisu ei mitenkään tue tämän uuden version ajatusta jotenkin periytyvästä roolista nimenomaan blm-kostajana. Mutta se on tätä nykyaikaa.
Candyman 2 & 3 olivat aikoinaan tosin myös aika turhia jatko-osia.
Paranormal Activity jäi itseltäni kesken. Tosin ehkä illalla yksin hiljaisessa talossa katsominen ei ollut paras idea.
Vierailija kirjoitti:
Paranormal Activity jäi itseltäni kesken. Tosin ehkä illalla yksin hiljaisessa talossa katsominen ei ollut paras idea.
Jos tämä on se, mitä muistelen, niin se oli ihan karmea.
Piti tarkistaa. Ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon varmaan joskus jo maininnut tämän tähän ketjuun, että mä katsoin tuon elokuvan ja elokuvan jälkeen pelotti mennä nukkumaan, kun mä kuvittelin, että joku haamu alkaa vetää jalastani. Tuo on itsellenikin yksi kaikkien aikojen pelottavimmista elokuvista. Se ykkönen on mielestäni pelottavin noista. Vähemmän on enemmän.
Yksin asuvana yksin kotonani katsoin tuon yö aikaan silloin teininä. Jäänyt on vahvat muistot tuon elokuvan tiimoilta. Paranormal Activity sai sen tunteen mitä kauhuelokuvan pitäisikin saada tuntemaan.
Sen hyytävän tunnelman ja jälkitunnelman.
Vierailija kirjoitti:
Yövartija.
Ja nimenomaan alkuperäinen tanskalainen Nattevagten. Jenkkiremakessa tietyt näyttelijävalinnat antavat jo liikaa vihjeitä.
Ei ole DC:tä. Tarina on tietysti Supermanista kopioitu, mutta siihen se sitten jää. Jatko-osasta oli yhteen aikaan huhuja ja Brightburnin oli tarkoitus ottaa yhteen elokuvan krediiteissä näkyneiden ja muiden superolentojen kanssa, mutta yhtä lailla kuin vaikkapa toisen puhtaalta pöydältä kehitetyn super-tarinan The Chroniclen jatko-osa on viivästynyt ja viivästynyt rahan puutteen ja koronan takia, niin taitaa tämäkin jäädä yhteen leffaan.
Tekijäporukoista löytyy useampikin Gunn, tuottaja James Gunn tietysti Suicide Squad 2:n tekijä. Jos et ole nähnyt Gunnin Super -leffaa, niin se on vielä vinksahtaneempi super"sankari"tarina. Myös Slither kantsii katsoa ja se on perinteisintä kauhua näistä.