Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3758)
Pikku Kakkosen Varokaa heikkoja jäitä.
Jätti elinikäiset arvet ja painajaisunet.
Kauna. Leffan jälkeen pelotti mennä kotiin ja käydä nukkumaan. Pelkäsin että joku henki liikkuu katonrajassa... jäi viimeiseksi katsomakseni kauhuelokuvaksi; päätin että en enää halua järkyttää mielenterveyttäni turhilla peloilla. Herkkä mikä herkkä! :)
Vierailija kirjoitti:
Kauna. Leffan jälkeen pelotti mennä kotiin ja käydä nukkumaan. Pelkäsin että joku henki liikkuu katonrajassa... jäi viimeiseksi katsomakseni kauhuelokuvaksi; päätin että en enää halua järkyttää mielenterveyttäni turhilla peloilla. Herkkä mikä herkkä! :)
Kommentistasi muistuikin mieleen, että minulla oli tapana kiusata kaveria tekemällä sellaista kurkkuääntä, jota Kaunassa kuullaan. Ei oikein tykännyt, hehe.
Täällä kun on monet löytäneet kirppareilta hyytäviä tai hyviä kauhu elokuvia niin itsekin eilen menin kirppareille ja jokusen määrän kauhu elokuvia tuli ostettua. Mä nyt luettelen ostamani elokuvat ja sanokaa nyt jotain, jos tiedätte mitään näistä elokuvista.
- Usva (2005)
- One missed call (2008)
- Kuoleman sadonkorjuu (2007)
- Primeval: The Hunt For a Killer (2007)
- Vlad (2003)
- Mortuary (2005)
- The Diary of Ellen Rimbauer (2003)
Pari euroa kappaleelta maksoin niin ei iso menetys ole, jos jotkut eivät olekaan kovin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kun on monet löytäneet kirppareilta hyytäviä tai hyviä kauhu elokuvia niin itsekin eilen menin kirppareille ja jokusen määrän kauhu elokuvia tuli ostettua. Mä nyt luettelen ostamani elokuvat ja sanokaa nyt jotain, jos tiedätte mitään näistä elokuvista.
- Usva (2005)
- One missed call (2008)
- Vlad (2003)
- Mortuary (2005)
- The Diary of Ellen Rimbauer (2003)Pari euroa kappaleelta maksoin niin ei iso menetys ole, jos jotkut eivät olekaan kovin hyviä.
Sanottaisiinkohan kauniisti, että siihen on syynsä, että nämä ovat kirpparilla, eikä jonkun hyllyssä...
Pelottavinta kauhuleffaa ei tästä joukosta varmaankaan löydy, ellei ole ihan noviisi. Jos olisit saanut ostettua alkuperäisen John Carpenterin Usvan (1980) 2-dvd:n 2 eurolla, niin olisin sen laittanut hyvän ostoksen koriin, remake on lähinnä LOST ja Superman tv-sarjanäyttelijöiden ystäville. Kuoleman sadonkorjuussa on ihan kärkinäyttelijöitä ja ehkä paras ostos näistä, mutta ei sekään ihan genrensä parasta ole. One missed call taitaa olla sekin jenkki-remake, alkuperäisiä japani-versioita on ainakin kolme osaa. Primevalissa pari krokohetkeä, mutta ei innosta kokonaisuutena. Mortuaryssa kiinnostaa lähinnä ohjaaja Tobe Hooper. Vlad on miljoonas Dracula-versio. Ellen Rimbauer on epävirallinen jatko-osa tai oikeastaan prequel Stephen Kingin teokselle Rose Red ja... no, katso itse, miksi sitä ei mainita King-filmatisointien joukossa.
Jos kuulostaa vähän laimealta, eikä hypetyksen arvoiselta nuo ostokset, niin tsekkaa itse. Makuja on monia, mutta minuun nämä leffat eivät tehneet vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Nämä ei sitten ole yhtään pelottavia, mutta spämmään listaan kuitenkin, että joku saa taas alapeukuttaa sydämensä kyllyydestä:
Ahtaan paikan kammoisten ja Ryan Reynoldsin fanien kannattaa katsoa Buried.
Ötökkäkauhuisten ja The Fly (1986) ystävien kannattaa tsekata Bite.
Zombie-leffojen ystäville eteläkorealainen Train to Busan. (Jatko-osa Peninsula ei sitten ole yhtään niin hyvä - samaa tasoa ja juonta kuin Zack Snyderin Army of the Dead.)
Outojen, vanhoilta vaikuttavien mustavalkoleffojen ja pervon seksin ystäville The Lighthouse.
Haileffojen ystäville Deep Blue Sea 3. Surkean kakkosleffan jälkeen taas aidosti viihdyttävä ja kuolinkohtauksissaan hupaisakin viritys.Oliko tämä se jossa jokin puree nuorta naista lomareissulla joessa ja muuttuu hirviöksi?Hyvä leffa.
Se juuri. Kunnon cronenbergilaista kehokauhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni on turbomies! Arskan koomikkotaidot on niin pelottavat!
Arskan leffat on niin out. Toimintaleffat on kaikki sitä totista rymistelyä ja sitten ne vielä huonommat komediat ovat ihan pölhöjä. Uunojakin katsoo mieluummin, vaikkei niitäkään katso, vaikka hiv-neulalla uhattais.
Terminator 1 & 2, Predator, Total Recall, Conan Barbaari, True Lies ja Commando ovat edelleen ja ikuisesti uudelleen katsottavia, ennemmin kuin Bondit tai Uunot.
Kannattaa Arnold-komedioiden ystävien hakea ihan alkupään tuotantoa hänen urallaan oleva The Villain -leffa (tai suomeksi Kaktus-Jack). Arska on Maantiekiitäjä ja Kirk Douglas Kelju K. Kojootti aina epäonnistuvine ansoineen. Joo, ei ole yhtään pelottava, mutta kun muutkin ovat jo off-topic, niin vastaan tälle.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Usva (2005)
- One missed call (2008)
- Vlad (2003)
- Mortuary (2005)
- The Diary of Ellen Rimbauer (2003)Pari euroa kappaleelta maksoin niin ei iso menetys ole, jos jotkut eivät olekaan kovin hyviä.
Sanottaisiinkohan kauniisti, että siihen on syynsä, että nämä ovat kirpparilla, eikä jonkun hyllyssä...
Pelottavinta kauhuleffaa ei tästä joukosta varmaankaan löydy, ellei ole ihan noviisi. Jos olisit saanut ostettua alkuperäisen John Carpenterin Usvan (1980) 2-dvd:n 2 eurolla, niin olisin sen laittanut hyvän ostoksen koriin, remake on lähinnä LOST ja Superman tv-sarjanäyttelijöiden ystäville. Kuoleman sadonkorjuussa on ihan kärkinäyttelijöitä ja ehkä paras ostos näistä, mutta ei sekään ihan genrensä parasta ole. One missed call taitaa olla sekin jenkki-remake, alkuperäisiä japani-versioita on ainakin kolme osaa. Primevalissa pari krokohetkeä, mutta ei innosta kokonaisuutena. Mortuaryssa kiinnostaa lähinnä ohjaaja Tobe Hooper. Vlad on miljoonas Dracula-versio. Ellen Rimbauer on epävirallinen jatko-osa tai oikeastaan prequel Stephen Kingin teokselle Rose Red ja... no, katso itse, miksi sitä ei mainita King-filmatisointien joukossa.
Jos kuulostaa vähän laimealta, eikä hypetyksen arvoiselta nuo ostokset, niin tsekkaa itse. Makuja on monia, mutta minuun nämä leffat eivät tehneet vaikutusta.
Kiitos analysoimisesta!
Pitänee katsoa ja tehdä itse johtopäätökset elokuvista mitä minä olen niistä mieltä sitten.
Oli siellä kirppareilla toi John Carpenterin Usva, mutta enpä sitä viitsinyt ostaa, kun sellainen on jo mulla. En vain ole kerennyt vielä katsoa sitä.
Vlad leffan ostin, kun siinä on Brad Dourif.
Nämä leffat ovat ainaskin itselleni aika tuntemattomia, niin ajattelin nostaa nämä tämän palstan pöydälle, jotta tulisi selville onko nämä teille muillekin tuntemattomia vai tuttuja ja myös toi miten suhtaudutte tälläisiin kauhu elokuviin.
Ei leffa, mutta Martina ja hengenpelastajat oli todella pelottava, tai oikeastaan hirvittävä. Miksi kukaan täyspäinen antaa oman sarjan vosulle, joka näyttää vauhkoontuneelta hirveltä, pahoinpitelee marokkolaisia kuksuhutsuja, salarakastelee ryssiä ja parkkeeraa kännissä Kolera-altaaseen?
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Usva (2005)
- One missed call (2008)
- Vlad (2003)
- Mortuary (2005)
Jos kuulostaa vähän laimealta, eikä hypetyksen arvoiselta nuo ostokset, niin tsekkaa itse. Makuja on monia, mutta minuun nämä leffat eivät tehneet vaikutusta.Kiitos analysoimisesta!
Pitänee katsoa ja tehdä itse johtopäätökset elokuvista mitä minä olen niistä mieltä sitten.
Oli siellä kirppareilla toi John Carpenterin Usva, mutta enpä sitä viitsinyt ostaa, kun sellainen on jo mulla. En vain ole kerennyt vielä katsoa sitä.
Nämä leffat ovat ainaskin itselleni aika tuntemattomia, niin ajattelin nostaa nämä tämän palstan pöydälle, jotta tulisi selville onko nämä teille muillekin tuntemattomia vai tuttuja ja myös toi miten suhtaudutte tälläisiin kauhu elokuviin.
Ok. Suosittelen ehdottomasti katsomaan alkuperäisen Usvan ennen remakea. Malliesimerkki siitä, miten näennäisen yksinkertaisesta asiasta tehdään kauhuelementti ja päällisin puolin tavanomaisista, mutta selittämättömistä otoksista (vaikkapa bensa-aseman pumppuletkut pomppaavat paikoiltaan) saadaan kasvatettua koko ajan kiristyvää uhkaa kun siihen lisätään päällekäyvä musiikki ja sympaattiset päähenkilöt laitetaan kuolemanvaaraan. Yksi ehdottomia suosikkileffojani Carpenterin kultakaudelta. Remake 2005 sitten ei niinkään...
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Usva (2005)
- One missed call (2008)
- Vlad (2003)
- Mortuary (2005)
Jos kuulostaa vähän laimealta, eikä hypetyksen arvoiselta nuo ostokset, niin tsekkaa itse. Makuja on monia, mutta minuun nämä leffat eivät tehneet vaikutusta.Kiitos analysoimisesta!
Nämä leffat ovat ainaskin itselleni aika tuntemattomia, niin ajattelin nostaa nämä tämän palstan pöydälle, jotta tulisi selville onko nämä teille muillekin tuntemattomia vai tuttuja ja myös toi miten suhtaudutte tälläisiin kauhu elokuviin.Ok. Suosittelen ehdottomasti katsomaan alkuperäisen Usvan ennen remakea. Malliesimerkki siitä, miten näennäisen yksinkertaisesta asiasta tehdään kauhuelementti ja päällisin puolin tavanomaisista, mutta selittämättömistä otoksista (vaikkapa bensa-aseman pumppuletkut pomppaavat paikoiltaan) saadaan kasvatettua koko ajan kiristyvää uhkaa kun siihen lisätään päällekäyvä musiikki ja sympaattiset päähenkilöt laitetaan kuolemanvaaraan. Yksi ehdottomia suosikkileffojani Carpenterin kultakaudelta. Remake 2005 sitten ei niinkään...
Selvä!
Aloitan ensiksi katsoo 80 -luvun Usvan.
Ei ole kauaakaan, kun hankin tämän blu rayn Prismasta. On digitaalisesti restauroitu ja extrojakin on paljon. Ei tämä blu ray varmaankaan häviä sille sinun kahden levyn boxillesi. Sait puhuttua niin, että taidanpa katsoa tämän leffan tänään iltasella.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Usva (2005)
- One missed call (2008)
- Vlad (2003)
- Mortuary (2005)
Nämä leffat ovat ainaskin itselleni aika tuntemattomia, niin ajattelin nostaa nämä tämän palstan pöydälle, jotta tulisi selville onko nämä teille muillekin tuntemattomia vai tuttuja ja myös toi miten suhtaudutte tälläisiin kauhu elokuviin.Ok. Suosittelen ehdottomasti katsomaan alkuperäisen Usvan ennen remakea. Malliesimerkki siitä, miten näennäisen yksinkertaisesta asiasta tehdään kauhuelementti ja päällisin puolin tavanomaisista, mutta selittämättömistä otoksista (vaikkapa bensa-aseman pumppuletkut pomppaavat paikoiltaan) saadaan kasvatettua koko ajan kiristyvää uhkaa kun siihen lisätään päällekäyvä musiikki ja sympaattiset päähenkilöt laitetaan kuolemanvaaraan. Yksi ehdottomia suosikkileffojani Carpenterin kultakaudelta. Remake 2005 sitten ei niinkään...
Selvä!
Aloitan ensiksi katsoo 80 -luvun Usvan.
Ei ole kauaakaan, kun hankin tämän blu rayn Prismasta. On digitaalisesti restauroitu ja extrojakin on paljon. Ei tämä blu ray varmaankaan häviä sille sinun kahden levyn boxillesi. Sait puhuttua niin, että taidanpa katsoa tämän leffan tänään iltasella.
Hyvä. On mullakin se BD:nä, mutta tuo 2-dvd-versio on todennäköisempi löytö kirpparilta ja sitten se 2005 remake ihan todennäköisin löytö :D
Kerro sitten mitä tykkäsit. Jos sulla on kunnon äänentoisto, niin pääsee kunnolla oikeuksiinsa viimeisen puolen tunnin aikana kun musiikki pauhaa kunnolla kimppuun. Carpenterin omat musiikit ovat aina olleet yksi toimiva tehokeino filmeissään.
Aasialaiset yleensä. Efekti ei perustu siihen, että joku alkaa hysteerisesti kirkumaan jossain. Lisäksi osataan leikitellä muullakin kuin pelkällä kuolemanpelolla.