Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3740)
Vanhan mustavalko TV ajan Tarzan.
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnan kyselytunti
Vanha vitsi tässä ketjussa. Skarpatkaa.
Psykologisesti ahdistava Mitä tapahtui Baby Janelle. Miksi sitä ei koskaan tule telkasta? Liian paha?
Vierailija kirjoitti:
Odotan hiukan sekavin tuntein tänä syksynä ilmestyvää Good boy kauhuelokuvaa, joka on kuvattu koiran näkökulmasta. Potentiaalia olla sydäntäsärkevä kokemus, eläinten kärsimys on hirveää elokuvissa.
Eikö tämä ole vuodelta 2022, norjalainen? Olen katsonut ja oli vähän erilainen kuvio, mutta periaatteessa aika perinteinen kauhuleffa. Tai sanoisinko jännäri/trilleri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan hiukan sekavin tuntein tänä syksynä ilmestyvää Good boy kauhuelokuvaa, joka on kuvattu koiran näkökulmasta. Potentiaalia olla sydäntäsärkevä kokemus, eläinten kärsimys on hirveää elokuvissa.
Eikö tämä ole vuodelta 2022, norjalainen? Olen katsonut ja oli vähän erilainen kuvio, mutta periaatteessa aika perinteinen kauhuleffa. Tai sanoisinko jännäri/trilleri.
Ei oo se. Uusi saman niminen leffa ilmestyy, ei liity siihen leffaan ollenkaan.
Kalle Päätalon, nuoruuteni savotat.
Kylmä Kainuu ja riisto työssä, perhe helvetin köyhä ja puhuvat toisilleen huutamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos. Kun siinä norjalaisessakin koiria..tai "koiria".
Koirakummitusfilmien ystäville Youtubeen hakuun 8-minuuttinen Howl at the Dead.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos. Kun siinä norjalaisessakin koiria..tai "koiria".
Juu xD Tässä on ihan aito ja oikea
Tänään mä innostuin kauhulöydöstäni, sillä matkaani tarttui Cold Skin (2017). Melkein tanssin oikein ripaskaa, sillä se on yksi unohtamistani pakko nähdä elokuvistani.
Muut löytöni ei tunnu yhtään miltään tuon rinnalla, sillä ne ovat:
- Pluto Nash (2002) (scifi/komedia)
- Stolen (2012) (toiminta/trilleri)
- Shadow Of The Sword (2005) (toiminta/draama)
Tappajahain tunnaria kuuntelin sateisella matkalla kotiin. Tänä viikonloppuna Jaws:a näytetään lähi elokuvateatterissani. Ei Jawsnado hyökännytkään päälleni. Hengissä, kun vielä oon niin senkin leffan voisin katsoa. Siis Jaws kyseessä, eikä mitään hurrikaanielokuvia.
Tuo Cold skin on ihan hyvä, vähän erilainen. Vähän surullinenkin.
Plair witch project. Tosi inha
Tohtori Caligarin kabinetti....no ei. Varmaan se Manaaja on ku katsoin sen aika nuorena, nykyään ei kauhuelokuvat oikein pelota ikävä kyllä.
Ai niin, mä muuten näin Grizzly Man (2005) dokumenttielokuvan kirppiksellä. Harkitsin sen ostamista, mutta en ottanutkaan sitä, kun muistan sen spoilauksen niin hyvin tässä ketjussa, kun tuosta leffasta aikoinaan puhuttiin.
Nunnan katsoin just ja Itkevän naisen kirous on kohta vuorossa. Näistä kummituskauhuista mä niin tykkään. Näissä on niin tiivistyvää kauhun tunnelmaa, että ainakin itselleni pelottavin kauhuelokuva on jotain näiden elokuvien kaltaista.
Conjuring 2 oli itselleni tehokkain tällä viikolla katsomistani leffasarjan osista.
Mulla heräsi kysymys, että jos kerran Winnerille ei näiden kaltaiset elokuvat toimi niin minkälainen pitäisi elokuvan olla, että se olisi pelottava?
Mulle se tekijä on ainakin Conjuringin kaltainen tiivis tunnelmallisuus. Lapsenakin kun pelkäsin mörköä niin se oli yhtä aavemainen, kuin Conjuringin aaveet ja demonit.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Cold skin on ihan hyvä, vähän erilainen. Vähän surullinenkin.
Eggersin The Lighthouse siihen kaveriksi.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vanhan mustavalko TV ajan Tarzan.
En ymmärrä tälle annettuja alapeukkuja. Viidakossa jatkuvaa vaaraa eläimistä, kantajaparka putoaa aina kielekkeeltä ja alkuasukasheimo uhraa ihmisiä tavalla, joka näytettynä olisi hirveää splatteria. Ok, ehkä poliittisesti epäkorrektia sisältöä nykykatsojalle, mutta eikö se nimenomaan silloin ole kauhua, jos sitä kauhistellaan? Mutta siis, lähtökohtaisesti jo täyttä fantasiaa, että Tarzan olisi elänyt edes päivääkään viidakossa, joten turhaa mielensäpahoitusta.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Psykologisesti ahdistava Mitä tapahtui Baby Janelle. Miksi sitä ei koskaan tule telkasta? Liian paha?
Koska ihmiset koulutetaan katsomaan "reality"-ohjelmia ja muuta aivotonta p*skaa, sen varsinaisen sisällön eli mainoskatkojen välissä, jotta saadaan heidät zombeina ostamaan tuotteita tai äänestämään tomppeleita jatkoon.
Mikä myös on psykologisesti erittäin ahdistavaa, jos sitä kriittisesti tarkastellaan.
-winner-
Suurin osa suomalaisista vakavista nykyelokuvista on kauhuleffoja.