Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3742)

Vierailija
3281/3742 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Rituals Netflixistä on sellainen,ettei tee mieli metsäretkelle sen jälkeen,

Vierailija
3282/3742 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Fog-Usva ja nimenomaan se alkuperäinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3283/3742 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään löysin kirppikseltä: 

- Monster Man (2003) (Kauhu/Komedia)

Winnerhän sanoi joskus, että sota elokuvat käyvät kauhusta ja sellaisen tänään löysin:

- Too Late The Hero (1970) (Sota/Toiminta)

Scifi/trillerinkin löysin:

- Slipstream (2005)

Huomenna meen katsomaan sen Weapons leffan, joten jotain kirjoitan siitä sitten kun kerkeen.

Vierailija
3284/3742 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen draama elokuva Valitut on kauheampi, kuin monet näkemäni kauhuleffat. En ole vieläkään päässyt yli mitä siinä tapahtui. Ahdistava.

Vierailija
3285/3742 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weapons katsottu.

Alkuun elokuva vaikutti kummittelu kauhulta ja sitten alkoi leffa tuntua mälsältä, kun siirryttiin perspektiivistä toiseen jne. Selvästi oli mysteeri leffa. Sitten loppupuoliskolla alkoi tapahtua... 😱😂

Tykkäsin todella paljon tästä leffasta, sillä hämmennyin täysin. Elokuvassa nähdään vaikka minkälaisia yllätyksiä. Elokuvaa katsoessa en yhtään osannut arvella mikä on juonikuvio tässä. 

Elokuva oli hullu... ainakin itselleni.

Vierailija
3286/3742 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kirppislöydöistäni kauhua edustaa My Bloody Valentine (1981). My Bloody Valentinesta mulla on ja oon katsonut sen 2009 vuoden 3d version, eli 3d-lasit sisältävä dvd-boksi. Tämän uudemmankin olen löytänyt joskus noin 10 vuotta sitten kirppikseltä.

Jännitys elokuvia löysin lisäksi, kuten Murder On The Orient Express (1974) ja Hindenburg (2011).

Trolleillekin löytyi kauhua nimittäin Syksy New Yorkissa. On romantiikka elokuva.

Ohiksena löysin Clint Eastwoodin tähdittämän Every Which Way but Loose leffan (toiminta/komedia).

Vierailija
3287/3742 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin kirppiksellä ja löysin The Evil Below (1989) ja Inner Sanctum (1991) leffaboksin. Kauhuleffoja ovat kansien mukaan. 

Löysin Ben X (2007) leffankin ja traileria hiukan katsoessani alkoi epämukava olo nousta pintaan. Luulenpa tämän draaman nostavan suurempia tunteita pintaan, kuin nuo kauhut.

Mielissäni oon näistä kaikista löydöistäni, vaikka ei ole entuudestaan tuttuja itselleni.

Vierailija
3288/3742 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuli Valkaman ohjaama Saattokeikka (2017)

Vierailija
3289/3742 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka ja Pätkä Suezilla

Vierailija
3290/3742 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tulossa sellainen elokuva kuon Good boy. Elokuva jossa pääosassa on koira. 

https://www.episodi.fi/uutiset/onko-koirasi-joskus-haukkunut-tyhjaa-yks…

Toivon että tulee Suomeenkin.

Vierailija
3291/3742 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bring Her Back katsottu. Olipa se kuvottava elokuva. Vastenmielistä kuvastoa, ihan helevetin julma ja ei ollut mulle kovinkaan pelottava. Läpi elokuvan ajattelin, että käykö tytölle huonosti. En kovinkaan tykännyt elokuvasta. 

Oli mulle, kuin The Shape of Water demonilla. Weapons oli mielestäni parempi elokuva.

Vierailija
3292/3742 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bring Her Back katsottu. Olipa se kuvottava elokuva. Vastenmielistä kuvastoa, ihan helevetin julma ja ei ollut mulle kovinkaan pelottava. Läpi elokuvan ajattelin, että käykö tytölle huonosti. En kovinkaan tykännyt elokuvasta. 

Oli mulle, kuin The Shape of Water demonilla. Weapons oli mielestäni parempi elokuva.

Kuten muutama sivu sitten sanoin: "Mikä tahansa leffa on komedia Bring Her Backin rinnalla..."

Eddington katsottu ja oli vähän sellainen leffa, että jos se olisi tehty 70-luvulla just Syvä joki -leffan jälkeen ja Joaquinin tilalla olis ollut Jon Voight ja Pedron tilalla olis ollut Burt Reynolds, niin kyseessä olisi kenties arvostettu toimintaleffaklassikko eli tämä ymmärretään 50 vuoden päästä. Kaikesta jaarittelusta (leffan puoliväliin saakka) huolimatta ehkä Asterin helpoiten lähestyttävä elokuva.

-winner-

Vierailija
3293/3742 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Steven Spielberg olisi halunnut uuden Jurassic Worldin olevan kauhua. Niin olisin halunnut minäkin. Taitaa olla niin, että nykypäivänä suuret tahot eivät vaan osaa tehdä kauhua.

Onpa vielä näkemättä, tosin trailerissa taisi olla kaikki oleellinen jo esitelty. Gareth Edwardsin The Creator oli ainakin hänen paras leffansa tähän mennessä, mutta en ole yhtään pitänyt geenimuunnelluista dinoista JP/JW-sarjoissa, koska aina pitää keksiä joku T-rexiä isompi pelote, joka ei sitten saa kuitenkaan päähenkilöitä hengiltä.

-winner-

Jep. Sitten kun vielä tajuaisivat tunnelman luomisen olevan osassa, että elokuvasta saataisiin jännittävä/pelottava. Kaikki elokuvat saadaan näyttämään vain toimintaelokuvilta. Yhdet vieläpä sanoivat, että: "Olipa en

Toivottavasti elokuvassa ei ole kohtausta, joka siinä trailerin perusteella näyttää olevan eli päähenkilöt kävelevät niityllä ja jäävät suu auki ihastuksesta toljottamaan brontosauruksia, joiden olemassaoloa (äänet, maan tärähtely painosta ym.) eivät mitenkään ole huomanneet vasta kuin 50 metrin päästä...

-winner-

No olihan siinä :/

Kuten jokaisessa JP/JW -leffassa dinokohtaukset ok, henkilöhahmot, varsinkin se perhe, joilla plot armor, ei. Ja iso monsterihirviö lopussa oli sitten parasta, mitä geeniteknologia voi tuottaa?

Oh boy ja maito.

-winner-

Vierailija
3294/3742 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaaja.

Vierailija
3295/3742 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alienit.

Vierailija
3296/3742 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten muutama sivu sitten sanoin: "Mikä tahansa leffa on komedia Bring Her Backin rinnalla..."

Eddington katsottu ja oli vähän sellainen leffa, että jos se olisi tehty 70-luvulla just Syvä joki -leffan jälkeen ja Joaquinin tilalla olis ollut Jon Voight ja Pedron tilalla olis ollut Burt Reynolds, niin kyseessä olisi kenties arvostettu toimintaleffaklassikko eli tämä ymmärretään 50 vuoden päästä. Kaikesta jaarittelusta (leffan puoliväliin saakka) huolimatta ehkä Asterin helpoiten lähestyttävä elokuva.

-winner-

Ei tuo Bring her back ole kaikkien aikojen ahdistavin elokuva. Siinä oli niin paljon tuttuja elementtejä joita oon nähnyt muissa elokuvissa. Samaa luokkaa raakuudelta kuin Terrifier 3 ja Thanksgiving. Muistutti Bring her back mielestäni enemmän trilleriä, kuin kauhua.

Vierailija
3297/3742 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka ja Pätkä lumimiehinä..

Vierailija
3298/3742 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekromantik

Vierailija
3299/3742 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tales of cryptin television terror jakso oli hyvä. Ehtaa horroria.

Vierailija
3300/3742 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tulossa sellainen elokuva kuon Good boy. Elokuva jossa pääosassa on koira. 

https://www.episodi.fi/uutiset/onko-koirasi-joskus-haukkunut-tyhjaa-yks…

Toivon että tulee Suomeenkin.

Oletteko nähneet Good Boy (2022) (kauhu)leffaa? Ei todellakaan ole ihan perus kauhu juoneltaan.