Jos saisitte potkut töistä yt-neuvottelujen jälkeen ja kutsu takaisin samaan työhön niin menisittekö?
Kommentit (14)
Ei kuulosta kovin pitkäaikaiselta työpaikalta.
Helvetin kova liksa pitäisi olla.
Jos se oli mieluinen työ ja mukavat työkaverit, menisin.
Palkankorotuksen ainakin vaatisin.
Mulle o käynyt vähän näin, tai siis mut irtisanottiin, mutta irtisanomisaikana tuli tieto että saankin jäädä. Työnkuva muuttui mielenkiintoisemmaksi, ja jäin uteliaisuudestakin. Kannatti.
Jos parempaa ei olisi niin miksei. Hakisin toki samalla parempaa.
Eipä olisi muuta vaihtoehtoa kuin mennä, jos aikoo tehdä töitä. Irtisanotuksi tulemista ei pitäisi ottaa henkilökohtaisesti meillä. Se vain kertoo firman poukkoilevasta politiikasta ja halusta mennä sen mukaan, mikä on kulloinkin muodissa.
Meinisin jos en olisi vielä löytänyt uutta työtä. Toki jatkaisin uuden työn etsimistä siitä huolimatta ja lähtisin heti jos/kun sellianen löytyisi.
Jos työ on muuten sopiva ja palkka kohdallaan niin tottakai. Voithan lähteä itsekkin jos haluat. Miksei työnantajalla saisi olla oikeutta potkia ulos?
Ainoastaan jos se olisi työttömyyskortistoon vaihtoehto. Ja silloinkin takaisin palattuani hakisin töitä muualta ja lähtisin heti kun saisin uuden paikan.
Minut on irtisanottu massa yt-ssä kaksi kertaa. Jälkimmäisellä kerralla minut ulkoistettiin firmaan joka on kuuluisa siitä että sinne ulkoistetaan kun ei viitsitä itse irtisanoa imagon menetyksen pelossa ja sitten tämä ulkoistusfirma hoitaa irtisanomisen.
Meillä oli 10 kuukauden irtisanomissuoja ulkoistuksin jälkeen ja päätin löytää uuden työpaikan sinä aikana. 6 kk etsin työtä ja sain vakipaikan muualta.
Menisin jos parempaakaan ei olisi tiedossa. Turha ottaa henkilökohtaisesti.
Olen mennyt takaisin koska entinen osasto herätettiin uudelleen henkiin. En ollut vielä saanut uutta työtä ja kannatti mielummin kuin nostella päivärahaa. Hain koko ajan kuitenkin uutta työtä koska pelkona oli jokaisella palanneella että osaston uusi tekohengitys kaatuisi pian. Puolen vuoden sisään olin jo toisessa työpaikassa ja entinen työpaikka hiljeni parissa vuodessa.
Eikös työnantaja ole velvollinen tarjoamaan paikkaa ensin irtisanotuille. Kannattaa siitä ehkä puhua, että onko sitten vuoden tai kahden päästä taas ekana jonossa, jos uudet yt:t tulee. Mut joo, eipä se herkullinen tilanne ole, vaikka tuskin siinä työnantajan puolelta mitään henkilökohtaista on ollut, jos kerran sen kokoinen firma, että yt-menettelyn piirissä on.
En. Ainoastaan jos se olisi ihan vika vaihtoehto eikä muuta olis tiedossa