Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen suostuu maksamaan vuokraisännän lainan?

Omistusasuja
18.06.2018 |

Moni perustelee vuokra-asumista huolettomuudella, mutta en oikein ymmärrä miksi sen puolesta ollaan valmiita maksamaan vuokraisännän lainanlyhennykset, vastikkeet ja vuokratuotto? Ja tuon maksaminen jatkuu koko loppuelämän, vaikka vuokraisäntä on asuntolainansa maksanut.

No tietysti voi sanoa, että saahan siinä vuokra-asunnossa sitten asua, mutta saahan omassakin!

Mä olen sitä mieltä, että on edullisempaa maksaa pelkkä asunto kerran kuin koko loppuelämän ajan...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen joka ei saa lainaa.

Sellainen joka on työtön tai töitä on milloin sattuu jos ollenkaan.

Opiskelija.

Sairaseläkeläinen tai vastaava.

Sellainen joka ei tarvitse kuoltuaan niitä rahoja ja niitä seiniä jotka on maksanut.

Sellainen kenellä ei ole perillisiä.

No sinun mielestäsi nuo ovat jotain olematonsa roska väkeä ja marginaaliryhmää.

Miksi sinua edes kiinnostaa kenenkään muun asumismuodot?

Vierailija
2/9 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen on niin tyhmä, että tekee ihan saman aloituksen varmaan joka päivä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään ihmistä joka olisi asunut samassa asunnossa niin kauan että sillä voisi koko lainan kuitata.

Vierailija
4/9 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen, jota ei kiinnosta töiden takia ostaa omaa muuttotappiopaikkakunnalta. Oma "vuokraloordini" ei ole nostanut vuokraa kertaakaan, ja jo muutaman vuoden olen tässä asunut.

Syynä lienee se, että hän tietää että minulla on pääkaupunkiseudulta oma, maksettu asunto, jota vastaan saisin kyllä lainaa omaan kämppään täällä, mutta että ainakin vielä asun tässä kun työpaikka on ihan vieressä. Ennen kuin muutin tähän, tämä asunto oli ollut tyhjillään melkein vuoden verran.

Meillä on siis eräänlainen symbioottinen suhde: omistaja ei nosta vuokraa eikä käy oven takana kuikuilemassa ja minä pidän asunnon samanlaisessa kunnossa kun se oli tänne tullessani enkä vaihda isompaan tai halvempaan - tai omaan.

Ainakin nykymenolla nimittäin vaikuttaa siltä, että omistusasunnot jäävät näillä kylillä ns. mustaksi pekaksi omistajien kouriin, niitä ei saada myytyä ja kulut juoksevat koko ajan. Tässäkin taloyhtiössä on tehty jo putkiremontti, joten vastikkeet ovat varmasti kovemmat kuin ennen, ja parvekkeiden korjaus on tulossa lähivuosina...

Vierailija
5/9 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuminen tuntuu olevan Suomessa tärkeä asia, mutta usea omistusasunnossa asuva ei kuitenkaan ole yrittäjä tai edes osakas työpaikallaan. Samat kysymykset voisi esittää siitä: miksi maksat työnantajasi velkoja, kun voisit saada itsellesi kiinteistöjä, osinkoja, jne... Ja samat vastaukset kuuluvat: työpaikan vaihtamisen helppous, vähemmän stressiä jne...Ainahan se on näköjään ihmisen löydettävä joku porrasta alempana oleva, jonka tekemisiä tässä maailmassa "ei ymmärrä" eikös juu.

Vierailija
6/9 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin niin kateellinen sen lainasta, että haluan edes osallistua maksamalla sitä, kun en itse voi lainaa saada.

Vierailija
7/9 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sellainen joka ei aio jäädä tänne Suomeen sipilöimään vaan karistaa tämän maan tomut jaloistaan.

Vierailija
8/9 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin ihmettelen miksi maksaa vuokraa jos ei oo pakko. Sen kyllä ymmärrän ettei kaikki saa lainaa, ja senkin jos asuu jossain muuttotappio-kunnassa missä ei sitten välttämättä siitä omistusasunnosta pääse eroon. Mutta muuten en kyllä näe järkeä asua vuokralla. Onhan siitä joo helpompi muuttaa pois, mutta ei kyllä sen arvoista minkä verran rahassa häviää. Sitäpaitsi jos tulee kiire muuttaa muualle eikä ehdi myydä asuntoaan niin voihan sen itsekin laittaa vuokralle ja tienata sillä.

Vierailija
9/9 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim minunlaiseni keikkajohtaja joka vaihtaa parin kolmen vuoden välein kaupunkia. Saisin vaikka 400000e lainan mutten halua. Nytmaksan ilolla vuokraa 2200e kuussa, hienosta uudesta talosta, muuton sattuessa pääsen heti eroon.