Paras raparperipiirakkaohjeesi
Mikä on paras raparperipiirakkaohjeesi? Saa myös kertoa, miksi juuri se on paras. Pitäisi leipoa jotain. Tällä hetkellä jääkaapissa ei ole kermaviiliä, mutta sitäkin sisältäviä ohjeita saa kertoa tulevaisuutta ajatellen.
Kommentit (11)
Minulla oli aikoinaan ET-lehdestä löydetty mainio ohje raparperipiirakalle, jonka pohjataikinaan tuli maitoon turvotettuja kaurahiutaleita, mutta söhlänä olen kadottanut ohjeen jonnekkin :(
Mene kylään vähintään 75-vuotiaan kivan mummelin luo
Juttele mummelin kanssa mukavia
Odota että mummeli keittää kahvit
Nauti kahvi ja raparperipiirakkaa
M
Sienikakkutaikina pellille ja raparperinpalat sinne päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kotilieden ohje Googlesta.
Anteeksi ohje onkin KotiKOKIN.
https://www.meillakotona.fi/reseptit/omar-raparperipiirakka
tätä tein viimeeksi ja täytyy sanoa, että jäi kyllä vakkariohjeeksi. Oli todella hyvää :)
Kiitos omar -piirakkaohjeesta :-) Tuota täytyy kokeilla!
Nimellä Maisemakahvilan raparperipiirakka, on hyvää myös omenoilla tehtynä.
Uusimmassa Glorian ruoka- ja viinilehdessä on ihana sitruunainen raperperipiirakka.
Kiitos teille vinkeistä! Kaikki ohjeet kuulostaa hyvältä. Pakastimessa on vielä viime vuoden raparpereja, joten voin kokeilla useammankin ohjeen. Ei muuta kuin herkuttelemaan. :)
ap.
175g sulatettua voita
4dl vehnäjauhoja
1dl sokeria
0,5tl leivinjauhetta
1tl vaniljasokeria
Noin 800g varhaista raparperia
1-1,5 dl sokeria
2rkl perunajauhoja
Taikina vain sekoitetaan. Ota talteen noin kahvikupillinen ja painele loput vuokaan. Ripottele päälle perunajauhoja ja raparperi +sokeri. Lopuksi muru. 200c noin 30-40 mun. Superhelppo ja hyvä, ei sotke käsiä eikä tarvi vatkata. Syödään yleensä jäätelön kanssa :)