– On ollut valitettavasti parikin tapausta, että seksuaalisen suuntautumiseni esilletulo on vaikuttanut hoitoon. Lähinnä siten, että on kieltäydytty hoitamasta
Toi on kyllä minusta niin paksu väite, että pitäisi jo poliisinkin tutkia? Tuore miss gay-Finland.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ketä edes kiinnostaa jonkun lesbous. Ja miten se voi tulla esille normaalissa hoitotilanteessa. Tietysti jos itse haluaa siitä vaahdota, niin varmaan ainakin niin.
"Mulla on ollut kovia alavatsakipuja jo muutaman päivän."
"Oletko seksuaalisesti aktiivinen ja onko raskaus mahdollinen?"
"Olen, ja ei ole."
"Mikä ehkäisy on käytössä?"
"Ei mikään."
Vaikeaa salata se lesbous ainakin tuollaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että on vaihdettu hoitsua? Esim että kun on selvinnyt että lesbo, on hakenut toisen hoitajan ja jotenkin ilmaissut syyn miksi?
Mahdollista tietenkin mutta jotenkin kyllä itse ilmaisin asian tuossa tilanteessa toisin kuin että on kieltäytynyt hoitamasta. Olisin ainakin itse jopa tyytyväinen jos hoitaja vaihtuisi sellaiseen joka tilanteen osaa ammattitaitoisemmin hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että on vaihdettu hoitsua? Esim että kun on selvinnyt että lesbo, on hakenut toisen hoitajan ja jotenkin ilmaissut syyn miksi?
Mahdollista tietenkin mutta jotenkin kyllä itse ilmaisin asian tuossa tilanteessa toisin kuin että on kieltäytynyt hoitamasta. Olisin ainakin itse jopa tyytyväinen jos hoitaja vaihtuisi sellaiseen joka tilanteen osaa ammattitaitoisemmin hoitaa.
Ei kai kukaan voi olla tyytyväinen tilanteeseen jossa hoitaja vaihtuu seksuaalisen suuntautumisen takia vaikka uusi hoitsu olisi mikä äititeresa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan voi olla tyytyväinen tilanteeseen jossa hoitaja vaihtuu seksuaalisen suuntautumisen takia vaikka uusi hoitsu olisi mikä äititeresa.
Tästä tuleekin mieleen yksi MS potilas joka ei ole ajoittain tyytyväinen yhtään mihinkään ja välillä on ihan pakko vaihtaa hoitajaa sen vuoksi. Hänen seksuaalinen suuntautumisensa tosin on tietääkseni kyllä hetero.
"Onneksi nimenomaan tasa-arvoisen avioliittolain myötä esimerkiksi sosiaaliseen mediaan on tullut paljon enemmän puhetta esimerkiksi värikkyydestä."
Mitä ihmettä tuo värikkyys tässä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä edes kiinnostaa jonkun lesbous. Ja miten se voi tulla esille normaalissa hoitotilanteessa. Tietysti jos itse haluaa siitä vaahdota, niin varmaan ainakin niin.
"Mulla on ollut kovia alavatsakipuja jo muutaman päivän."
"Oletko seksuaalisesti aktiivinen ja onko raskaus mahdollinen?"
"Olen, ja ei ole."
"Mikä ehkäisy on käytössä?"
"Ei mikään."
Vaikeaa salata se lesbous ainakin tuollaisessa tilanteessa.
Olen heteronainen, ja juuri tuollaisen keskustelun olen gynekologilla käynyt. Raskaus ei ollut mahdollinen, vaikka emme käyttäneet miehen kanssa ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka yllättävää, että täällä on taas hyväosaiset heterot ja muut "normaalit" kertomassa kuka valehtelee ja kuka ei. Joskus kannattaa pitää se suu kiinni ja KUUNNELLA mitä syrjityillä, unohdetuilla ja alistetuilla on sanottavaa. Voisitte oppia jotain.
Mielelläni kuulisinkin tästä lisää, missä tilanteessa ja mitä hoitoa on jätetty antamatta, minkä roolin henkilö (lääkäri, sh, terkkari) näin teki ja miten asia tarkalleen sanottiin.
Se, ettei anneta hoitoa seksuaalisen suuntautumisen takia kuulostaa yhtä uskottavalta kuin ettei hoitoa anneta punatukkaisen takia.
Jos on todella sanottu, ettei les bouden takia hoideta, niin asia on niin vakava että pitää ehdottomasti tutkia.
Mutta mitään valitusta henkilö ei ole ilmeisesti tehnyt?
Siis onko tässä joku tämmöinen juttu taustalla ettei ole tehty raskaustestiä? Ei sitä tehdä automaattisesti kaikille, niillekään jotka eivät seksiä ole harrastaneet. Pitäisikö meidänkin siis itkeä ettemme saa hoitoa?
Taitaa taas istua pöllö kannolla...
Hyväosaiset heterot😂😂😂
Kukakohan tässä nyt asuu kuplassa?
Väite on niin vakava ja toisaalta arkikokemuksen vastainen (=epäuskottava), että kaipaa tarkennusta.
Jos oma sukupuoli-identiteetti on kovin vahva tai jos viettää aikaa seurassa, jota määrittää sukupuoli-identiteetti, niin helposti alkaa tulkitsemaan kaikkia tapahtumia sukupuolisen suuntautumisen kautta. Tunnen pari setalaista, joiden elämä pyörii seksin ympärillä siinä määrin, ettei se enää vaikuta ihan normaalilta. Tällaisessa kuolassa voi syntyä harhaisiakin tulkintoja.
Onhan tuo oudon kuuloista... Mutta ei saisi elää siinä kuplassa jonka mukaan Suomi on niin täydellisen edistyksellinen joka saralla ettei tuollaisiakin yksilöitä voisi olla vaikka sitten terveydenhuollossa. Ihmisten yksilöllisyyden huomioiden ihan mahdollista.