Miten ratkaisisit; teini pyytää aamupalaa, saa sen ja sanoo ettei syö. Pyytää tekemään
Kommentit (7)
No tietysti se aamupala, minkä on pyytänytkin, on ensin syötävä. Jos ei kelpaa, olkoot nälissään siihen saakka, kunnes sinä päätät milloin ruoka tehdään.
Sanon, että lähden rannalle ottamaan aurinkoa ja aamiainen on jääkaapissa, jos hän muuttaa mielensä. Et voi kyllä kysyä tosissasi...
Vaikka tämä onlinkin selvä provo; En tee. En tehnyt noin pienen uhmaikäisenkään kanssa, että olisin hypännyt kun hän käskee. Jos valmiiksi tehty ei teinille kelpaa, tehköön itse mitä haluaa. Teini voi samantien tehdä ruuan valmiiksi muulle perheelle.
Teini tekee omat aamupalansa. Jääkaapissa on aina valmiiksi tehtyä ruokaa, lämmittää sieltä, kun tulee nälkä.
Siis mitä? Mitä kello on tuossa tilanteessa? Jos teini on herännyt vasta ruoka-aikaan niin sitten tehdään ruoka ja se syödään. Jos olisi vielä ok aamupala-aika ja olisin ollut kiltti ja tehnyt pyynnöstä aamupalaa (meillä yleensä jokainen tekee itse) ja ei kelpaisi niin sitten ei söisi mitään. Seuraavaksi ruokaa kun on ruoka-aika. En kyllä tietenkään tekisi toiselle sellaista aamupalaa jonka tiedän olevan inhokkiruokaa.
Lähdetään siitä, että teinin olisi hyvä opetella tekemään aamupalansa itse. Enkä tekisi päiväruokaa ellei sitten aikataulullisesti olisi sen aika.
Sanoisin että tee ite. En ymmärrä miten syntyy edes tilanne että teini pyytää tekemään sen aamupalankin?