Mitä ilmaista kivaa on Helsingissä teini-ikäisille ensi viikolla? Sukulaislapset tulossa käymään, ei rahaa mihinkään.
Kolme 14-17v sukulaislasta on tulossa luokseni (olen heidän tätinsä) ensi viikoksi (ma-pe) yllättäen. En tiedä teinien nykypäivän menoista mitään. Tulevat nyt nopealla aikataululla ja tulevat täysin ilman rahaa. Olen luvannut tarjota koko arkiviikon ruoat ja bussiliput, mutta enempään ei minullakaan ole oikein varaa. Ei siis ole Lintsiä tai leffaa luvassa.
Nämä nuoret ovat hyvätapaisia ja avoimia ja varmasti innostuvat kaikesta. Mitä suosittelisitte? Ovat perjantaihin asti. Itse ajattelin ainakin jotain museota, kun niihin pääsee alle 18v ilmaiseksi. Mitä muuta? Shoppailua ei siis voi harrastaa.
Kommentit (24)
Nuorisopuisto, Savela. Kiva paikka. Kaupungin nuorisotyöntekijät psikalla, ohjelmaa.
Kansallismuseon ja kaupunginmuseo joka iässä jonkinverran kiinnostaa. Tuo graffitinäyttely ihan hyvä myös ja sitten sen innoittamana Pasilan uusia hienoja graffiteja ihmettelemään. Käykää se museo eka, sillä Pasilassa on hienompia - museo olisi niiden jälkeen pettymys;)
En mä teininä enää linssistä välittänyt. Hietsun kylmälaukussa omat jätskit ja juomat mukana on paljon kovempi juttu. Allas Sea poolilla taitaa olla ilmaisiakin tapahtumia. Katso myös Annantalon ohjelma.
Taidemuseo HAM:in näyttely "Graffiti" menee syyskuuhun asti. HAMiin pääsevät alle 18-vuotiaat ilmaiseksi. Itse en näyttelystä niin perustanut, mutta olenkin 50-vuotias. Mietin siellä käydessäni että selvästi suunnattu nuorille, ja heitä näkyikin siellä paljon. HAM-kulmassa on kesän ajan työpajoja, nekin voisivat kiinnostaa kun pääsee itse tekemään. Katso ohjelma täältä: https://www.hamhelsinki.fi/graffitikulman-ohjelma/
Kiasman Grayson Perry -näyttely oli minusta sellainen että voisi kiinnostaa nuoriakin. Jo joidenkin teosten valtava koko on ihmettelyn aihe. Myös Kiasmaan pääsevät alle 18-vuotiaat ilmaiseksi.
Ja Helsingin kaupunginmuseon virtuaalitodellisuus "Aikakone" on ihan hupaisa vaikkei tietenkään teknisesti mitään kovin huippua.