Maksoiko lauantaipussi 1 markan vai 5 markkaa?
Muistan vain että sain pienenä viikkorahaksi yhden kolikon ja piti aina päättää ostanko sillä yhden Kindermunan vai yhden Lauantaipussin.
Kommentit (10)
1980-luvun lopussa ja 1990-luvun alussa 4,95 mk.
Riippuen varmaan vähän kaupasta, mutta meidän lähikaupassa maksoi vähän päälle 5 markkaa. Muista erityisesti siitä, että saatiin usein kymmenen markkaa karkkirahaa ja harmitti kun sillä ei ihan saanut kahta Lauantai-pussia. :D Sitten kerran mentiin johonkin isompaan markettiin ja siellä Lauantai-pussin sain 4,90 markalla. Kymppi riitti kahteen pussiin!
Siis Siwassa, muissa kaupoissa saattoi olla halvempaa
Markan karkkipusseja ei ole ollut kuin 1960-luvulla. Muistan kun eskimojäätelö maksoi 35 penniä. Harmitti, kun markalla sai vain kaksi. Tuutti maksoi 70 penniä, eikä silloin jäänyt eskimorahaa.
Lauantai-pussihan oli kallis, eli femman maksoi, ei markalla irronnut :) Mutta tuskin kinder-munakaan markalla sai?
Miten mä muistelen, että lauantaipussi olisi maksanut jotain päälle 3 mk? Isommassa kaupassa siis. Niin 90-lukua tarkoitan, alkupäätä.
Kyllä se oli noin 5 mk, yleensä vähän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miten mä muistelen, että lauantaipussi olisi maksanut jotain päälle 3 mk? Isommassa kaupassa siis. Niin 90-lukua tarkoitan, alkupäätä.
Mä muistan että kinder ja lauantaipussin oli aika samanhintaisia, ja joo, lauantaipussi ei ainakaan irronnut ihan pelkällä vitosella.
Tuskin nyt ainakaan vaan yhtä markkaa.