Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sosiaalityötä vaikea päästä opiskelemaan?

Vierailija
16.06.2018 |

Esim. Turkuun tai Tampereelle? Yo-kirjoituksissa tuli äidinkielestä M, englannista A, sekä ruotsista, psykologiasta ja terveystiedosta B, eli ei taida ainakaan noista olla mitään hyötyä? Olen käynyt tässä välissä lyhyen ammatillisen koulutuksen ammattiin, joka ei ole ollenkaan mun juttu ja jossa en tahdo tulevaisuudessa toimia, joten nyt yritän miettiä aloja jotka voisi oikeasti kiinnostaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon, on.

Vierailija
2/5 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta äidinkielen arvosanasta voi olla jotakin hyötyä. Kaikilla on mahdollisuuksia mihin vain jos vaan panostaa tarpeeksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, yliopistojen sivuilta löytyvät vuosittaiset hakijamäärät ja sisäänpääsyprosentit. Helsingissä oli muutama vuosi sitten 2% pääsykokeissa käyneistä päässyt sisään, lääkikseenkin pääsee helpommin.

Vierailija
4/5 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta äidinkielen arvosanasta voi olla jotakin hyötyä. Kaikilla on mahdollisuuksia mihin vain jos vaan panostaa tarpeeksi!

Ei yksittäisellä ylppäriarvosanalla ole todistusvalinnassa merkitystä, jos muut ovat huonoja. Noilla ei kyllä mitenkään pääse yhteispistekiintiöön. Toki itse pääsykokeessa äidinkielen osaamisesta on hyötyä, mutta ei M valitettavasti mikään superhyvä arvosana siinäkään ole.

Tsemppiä silti pääsykokeisiin, joka vuosi moni pääsee! 

Vierailija
5/5 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöstä voit tehdä perusopinnot avoimessa yliopistossa. Kannattaa noilla papereillla ehkä hakea vasta kun ne on tehty. Sossuilla on 100% työllisyys, sinne on siitä syystä hyvin vaikea päästä sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme