Monet hehkuttavat leivän jättämisellä ruokavaliosta. Muka laihduttaa.
Sehän laihduttaa, kun jää rasvat ja makkarat ja juustot pois sen leivän jättämisen myötä.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Sehän laihduttaa, kun jää rasvat ja makkarat ja juustot pois sen leivän jättämisen myötä.
Miksi se muka laihduttaisi? Eihän se, että jotain jättää pois ruokavaliosta, laihduta yhtään, koska ihminen syö jotain muuta sen tilalla. Paitsi jos siinä ruokatuotteessa on jotain sellaista, että se nostaa näläntunnetta tai muuta omituista. Mitä ei ole osoitettu olevan näissä mainituissa tuotteissa.
Tarpeeksi hankalaksi kun tekee syömisensä, niin taatusti laihtuu, jos ei kaapistaan nälän yllättäessä löydäkään mitään syömäkelpoista ja päättääkin paastota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se muka laihduttaisi? Eihän se, että jotain jättää pois ruokavaliosta, laihduta yhtään, koska ihminen syö jotain muuta sen tilalla. Paitsi jos siinä ruokatuotteessa on jotain sellaista, että se nostaa näläntunnetta tai muuta omituista. Mitä ei ole osoitettu olevan näissä mainituissa tuotteissa.
Tarpeeksi hankalaksi kun tekee syömisensä, niin taatusti laihtuu, jos ei kaapistaan nälän yllättäessä löydäkään mitään syömäkelpoista ja päättääkin paastota.
Leipä lisää nälän tunnetta ja altistaa syömään lisää. Leivänpäällyset ei sitä tee. (voit, makkarat, juustot)
Jätin viljat, sokerin ja perunan ruokavaliostani vajaa 2,5 kk sitten. Lisäsin rasvaa. Paino on pudonnut normaalipainon sisällä 5 kg, senttejä on lähtenyt vyötäröltä seitsemän ja vähän alempaa 11. Rasva palaa kohisten kehonkoostumusmittauksen mukaan. Liikuntatottumuksia en ole muuttanut mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä. Mä syön rasvaa, juustoa ja makkaraa edelleen, leivät jätin veks. -15 kg.
Leivässä on paljon energiapitoisia hiilihydraatteja, jotka muuttuvat kehossa rasvoiksi, mikäli niitä ei kuluta pois.
Jos jättää leivän pois, laihtuu. Jos jättää perunan pois , laihtuu. Jos jättää sokerin pois, laihtuu. Näin tapahtuu, jos ei korvaa y.m. Aineita jollakin toisella. Kyse on aina energian saamisen ja kulutuksen suhteesta.
Olen kohta vuoden ollut ilman leipää, pullaa, keksiä, pastaa. Perunan ja riisin osuutta vähentänyt, rasvaa lisännyt ja proteiinin pitänyt samassa kuin ennenkin. Laihtunut olen 11 kg. Syön ne leivänpäälliset kyllä, eli voita, kinkkua ja juustoa, mutta kääräisen ne salaatinlehden sisään tai ihan sellaisenaan rullaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos jättää leivän pois, laihtuu. Jos jättää perunan pois , laihtuu. Jos jättää sokerin pois, laihtuu. Näin tapahtuu, jos ei korvaa y.m. Aineita jollakin toisella. Kyse on aina energian saamisen ja kulutuksen suhteesta.
Kyse ei suinkaan ole energiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei suinkaan ole energiasta.
Kyse ei todellakaan ole pelkästä energiasta. Eri ruoka-aineissa on myös erilaiset määrät vitamiineja ja hivenaineita jotka aktivoivat kehon metaboliaa/aineenvaihduntaa eri tavoilla. Netti ja ravitsemuskirjallisuus on pullollaan tietoa mitkä ruoka-aineet ovat parasta ihmiskeholle, pitää vaan muuttaa tuo tieto käytännöksi ja vaihtaa huonommat ruoat ravitsemuksellisesti laadukkaampiin.
Leipä, peruna, pasta ja riisi voivat aiheuttaa verensokerin vuoristoradan ja jatkuvaa näläntunnetta.
Laadukkaammilla hiilihydraateilla, proteiineilla ja rasvalla olen päässyt parempiin tuloksiin.
😄
Jätin perunan, pastan, leivän ja riisin pois koska ne väsyttävät minua julmetusti. En päässyt ikinä enää ylös sohvalta sinä päivänä jonkin näitä sisältäneen aterian jälkeen. Puurokin saa vatsan kipristelemään.
Joskus sorrun. Leivässä lihottaa lisäksi se että kun syöt yhden niin haluat toisen, koska haluat kokeilla toista täytevaihtoehtoa. Aterian lisukkeena myös täysin turha.
En ole koskaan huomannut että leipä lihottaisi. Kuinka paljon te sitä leipää sitten oikein syötte? Minä syön 100% kauraleipää aamulla smoothien kanssa tai vaihtoehtoisesti kaurapuuroa. Joskus syön leipää myös iltapalaksi tai siivun, pari iltapalasalaatin kanssa. Ei ole ikinä ollut ylipainoa, en ole koskaan laihduttanut. Olen tosin vasta 33, joten kyllähän se aineenvaihdunta ehtii tästä vielä hidastua. Mutta en jaksaisi liikkua paljon jos en jostain hiilihydraatteja saisi, on kokeiltu.
Ne makkarat, juustot ja rasvat eivät ole leipää. Ne syödään, vaikka leipää ei.