Mies petti, otin takaisin, teinkö väärin?
Eräänä arkiaamuna 1,5 vuotta sitten, kun olimme juomassa aamukahvia kahden, mieheni pudotti pommin: hänellä on toinen nainen, on ollut jo vuoden, hän on rakastunut eikä voi lopettaa suhdetta. Sydämeni särkyi niin, että fyysinen kipu oli lähes sietämätön, hirveä repivä tuska, joka tuntui koko kehossa. En ollut osannut aavistaa mitään, mies oli ollut kaikkeni: koko elämäni, paras ystäväni, ainoa rakkauteni. Minulla on ollut vaikea lapsuus ja särkynyt lapsuudenperhe, joten en ole voinut luottaa keneenkään, tuntui, että koko maailma musertui silmieni edessä, kun ainoa ihminen, jota olin koskaan rakastanut, petti minut.
Olimme tuolloin olleet yhdessä 12 vuotta, josta 11 vuotta naimisissa. Meillä on kaksi kouluikäistä lasta.
Toinen nainen oli tuttavani, olin ollut hänen kanssaan jonkun verran tekemisissä ja tiesin hyvin, että hän on myös naimisissa. Soitin hänelle. Pyysin aikaa, jotta voisin selvittää asiat mieheni kanssa ja järjestää kaiken niin, että meidän ja hänen kahdella kouluikäisellä lapsellaan olisi aikaa sopeutua asiaan. Hän lupasi, mutta ei pitänyt lupaustaan.
Vuoden katsoin vierestä, kun he jatkoivat enemmän tai vähemmän avoimesti seurusteluaan. Toisen naisen aviomies ilmeisesti hyväksyi suhteen. Minä tein selväksi, että en hyväksynyt. Vuoden jälkeen riidat alkoivat olla sitä luokkaa, että pyysin miestäni muuttamaan, vaikka hyviäkin hetkiä oli.
En missään vaiheessa lakannut rakastamasta miestäni. Kun hän muutti, yritin päästä eteenpäin, suostuin ystävän järjestämille sokkotreffeille ja olin muutenkin avoimin mielin. Mutta koskaan en nähnyt ketään tai mitään muuta kuin mieheni. Painoin hänen paitojaan kasvoilleni ja ikävöin häntä niin, että mahassa sattui. Mieheni muutti omaan asuntoon suurin toivein, sisusti sen mieleisekseen kahden ihmisen asunnoksi, mutta taaskaan hänen rakastamansa nainen ei sinne muuttanut.
Kolmen kuukauden jälkeen mieheni alkoi käydä tapaamassa minua ja lapsia, vaikka ei ollut pitänyt yhteyttä siinä välissä joulua lukuun ottamatta. Kaipasin häntä niin. Pyysin häntä palaamaan ja hän tuli. Siitä on nyt viisi kuukautta ja hän on asunut koko ajan meidän kanssamme. Hän on ollut ystävällinen minua kohtaan ja kerran, humalassa, sanonut, että rakastaa minua. En tiedä, jatkuuko hänen suhteensa toiseen naiseen vai ei. Arkemme on samaa kuin ennen, mies on aina pois työnsä vuoksi ja minä olen yksin lasten kanssa. Kuitenkin hän osoittaa haluavansa olla kanssamme, sopii lomamatkoja ja muita suunnitelmia, joissa olemme mukana lasten kanssa.
Vihaan rakkautta. Se on epäreilua ja katalaa, kohdistuu väärään ihmiseen, joka ei ansaitse sitä. Mutta ajatus elämästä ilman ihmistä, jota rakastan yli kaiken, on musertava. Toisaalta elämä ihmisen kanssa, joka ei rakasta ja arvosta minua, tuntuu väärältä. En tiedä mitä tehdä. En tiedä voinko saada koskaan sitä rakkautta, mitä odotan tai saada vastarakkautta samalla tavalla, miten rakastan itse. Oma rakkauteni on kuitenkin totta. Mitä tekisit, jos olisit minun tilanteessani?
Kommentit (9)
No kysyisin mieheltä, että onko hän vielä suhteessa toiseen naiseen. Jos vastaus olisi kyllä, niin mies ulos. Jos vastaus olisi ei ja uskoisin sen, niin haluaisin pariterapiaan selvittämään suhteen solmut ja sen, voiko meillä vielä olla yhteistä tulevaisuutta.
Must ihan jepa. (Kiitti kultsi kun otit bäkkii)
Se toinen nainen ei saanutkaan aikaiseksi erota miehestään ja sitten miehesi otti sinut takaisin paremman puutteessa. Anteeksi, mutta näin minä tämän luin. Eri asia, jos olisi elänyt arkea sen toisen naisen kanssa avoliitossa, ja sitten tullut takaisin ja pyytänyt anteeksi sanoen, että teki virheen., anoen sinua palaamaan kanssaan yhteen. Ja tässäkin tapauksessa olisi pitkä matka luottaa mieheen enää ikinä.
Jokainen tapaus on tietysti erilainen, mutta samoja fiiliksiä kokeneena voisin jotain sanoa. Minä itse jouduin miettimään samoja asioita, oli pienet lapset, vaimon pettäminen tuli ilmi, tosin se suhde oli jo ohi. Tulin kuukausien jälkeen siihen tulokseen, että en pidemmän päälle voisi olla itse onnellinen tässä suhteessa. Päädyin sitten lähtemään ja kyllä siitä pikku hiljaa yli pääsi. Suhde eksään ja lapsiin on nyt hyvä ja tuntuu, että oikean ratkaisun tein. Vie ihan pirusti aikaa päästä eroon niistä tunteista varsinkin, jos toinen on kuitenkin elämässä vielä läsnä. Kannattaa kuitenkin miettiä sitä, että onko loppuelämänsä sitten katkera ja epäileväinen puolison suhteen ja miten se vaikuttaa loppuelämääsi. Harvoin nuo sivusuhteet pelkästään johtuu siitä, että toinen vain rakastuu johonkin toiseen. Jotain yleensä on taustalla. Kannattaa niitä asioita pohtia yhdessäkin ja mielellään vielä ammattilaisen kanssa. Pikkusen tuntuu siltä, että sinä olet tässä ollut se "epätoivoinen osapuoli" ja mies ei välttämättä ole sitoutunut. En ainakaan itse haluaisi elää sellaisessa tilanteessa päivääkään.
Salasuhde "pääsuhteena" ei ollutkaan niin hohdokasta niin tuli takaisin
Oma rakkautesi ei ole totta. Mieti ketä raka.stat
Kiitän aidosti kaikkia kommentoijia, arvostan todella paljon mielipiteitänne. Olen hyvin yksin tämän tilanteen kanssa. * ap.
Teidän oma asianne, ei kuulu meille.
Plus liian pitkä. Ei jaksa trolleja enää lukea ensimmäistä lausetta pidemälle. 😴
1/5