Hiuksia lähtee kamalasti :(
Mikä ihme voi olla vialla, kun hiuksia lähtee hirveitä määriä koko ajan? Kerran olen ottanut vaaleita raitoja, mutta muuta en ole koskaan näille tehnyt. Ikää on vasta 15 vuotta.
Varattiin aika verikokeisiin loppukuulle, koska kilpirauhanen on ennenkin temppuillut.
Muilla ollut joskus samaa? Mikä voisi auttaa? :(
Kommentit (12)
Täytyy toivoa että hiusten uudelleen kasvatukseen löydetään joku tieteellinen läpimurto.
Mun mielestä on niin epäreilua että miehenä joudun kärsimään hiustenlähdöstä ja sen takia naiset eivät pidä minua viehättävänä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy toivoa että hiusten uudelleen kasvatukseen löydetään joku tieteellinen läpimurto.
Mun mielestä on niin epäreilua että miehenä joudun kärsimään hiustenlähdöstä ja sen takia naiset eivät pidä minua viehättävänä.
Ja katsoit asialliseksi tulla ulisemaan tästä 15-vuotiaan tytön ketjuun?
Näitä lähtee monta paksua tuppoa kerralla etenkin harjatessa ja pestessä. Täytyy todella toivoa, että kasvavat takaisin.
Ap
Riippuu, mikä on "hirveitä määriä". Pitkät hiukset näyttävät helposti paljon kun taas lyhyempien irtoamista ei juurikaan edes huomaa. On normaalia että päivässä lähtee 100-150 hiusta.
Minulla on pitkät ja paksut hiukset ja aina niitä on vähän lähtenyt, mutta nyt ihan erityisen suuria määriä ja ohenemisen voi jo huomata. Niitä irtoaa nukkuessakin ja karvoja on joka paikassa.
Ap
Hairmeta voi kokeilla
Tarkastuta Ferritiini, itsellä kilpparin vajaatoiminta ja nyt hiuskadon syyksi löytyi rauta-arvojen mataluus.
Kaikenlaiset hormonimuutokset vaikuttavat noin jopa parin kk viiveellä minulla. Hirveää kun jatkuvasti tuppoina lähtee ja kestää n kuukauden vähintään.
Ruokavalio, vähät yöunet, stressi, liiallinen hiusten pesu ja kemikaalien käyttö, kuumenevat hiustenlaitto härpäkkeet.
Ikäs puolesta voisin stressiä olettaa kun tulossa on 9luokan loppu ja ammatin valinnat, loppuvuoden kokeet ja valtakunnalliset. Huh.
Tulin katsomaan, onko ferritiini jo mainittu, eikä tarvinnut pettyä.
Normaalia, että hiukset uusiutuvat noin 7 vuoden välein. Lisäksi hormontitoiminta vaikuttaa. Älä huoli, kyllä ne kasvavat koko ajan takaisin :)