Tuleeko yksityislääkäriltä merkintä Omakantaan?
Mulla on yksi ikävä terveysongelma, jonka kanssa olen pitkittänyt lääkäriin menoa, koska en halua sitä näkymään työterveyden papereihin (työterveydessä tuttavia, vaikkei sillä pitäisi olla väliä). Jos menen yksityislääkärille, niin voinko Omakannassa estää, ettei se näy koskaan työterveyden tiedoissa?
Oisin tosi kiitollinen oikeista vastauksista, koska vaivan kanssa alkaa olla kiusallista jo...
Kommentit (8)
Omakannassa pystyt hallinnoimaan tietojesi jakamista. Tarkista myös suostumusosio, jossa voit kieltää eri yksiköiden välisen tietojen jakamisen.
Myös suostumuskyselyissä itse terveydenhuollon yksiköissä voit kieltää tietojen jakamisen.
Kieltäessäsi to asiat, ei työterveydellä ole lupaa avata tietojasi ilman sinun läsnäoloasi / lupasi.
Omakannassa pystyt myös tsekkaamaan lokitiedostot = kuka / missä tietojasi on tarkasteltu
Luulisin että sen voisi estää mainitsemalla lääkärille asiasta. Kaikista yksityislääkäreistä ei tule merkintää omakantaan, en tiedä mistä johtuu. Kunnallisista tulee kaikista. Näin ainakin itselläni.
Kaikki yksityislääkärit ei ole Kannassa eli voithan tietysti valita sellaisen, joka ei ole.
Voit tehdä tosiaan kiellon mutta kaikki lääkereseptit näkyvät seuraavat kaksi vuotta, niitä ei voi kieltää. Sh
Jos lääkäri on "kannassa" niin tulee. Voit toki estää tietojen näkymisen mutta sitten kannattaa
punnita sitä että kestätkö julkisen puolen lääkärin ihmettelyt siitä miksi olet "piilottanut" jotain näkyvistä hoitavilta tahoilta. Joku lääkäri voi vaikka luulla sinua neuroottiseksi ja mt-ongelmaiseksi
tuon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää kuka ei ole Kannassa?
kiinnostaa myös?
Näkyy omakannassa mutta voit itse estää niiden näkymymisen. Joko kaikki kirjaukset tai valitut kirjaukset. Selaile omakantaa ja niitä kiellot ja suostumukset osioita.